{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

LGBT {{forumTopicSubject}}

Så var der en demo igen mod præster som ikke vil vie homoer, Hvorfor bliver de ved med at udfordre folkekirken og deres præsters ret til at nægte at vie homoer? De ser et problem som ikke er eksisterende for at normalisere det at være homo. Så skal man lige dreje kniven om i såret ved at kalde dem homofobier.

Fis da for helvede ind på rådhuset og bliver gift. Næ......vi vil hellere giftes i kirken og have en brudekjole på med et kæmpe stor skæg, og brudemænd for de må jo ikke kaldes brudepiger.

Præster har loven i hånden da de kan nægte af teologiske grunde at nægte at vie homoer.

SÅ LGbt folket skulle stoppe deres parader og demoer op hvor det er sortest og finde en der kan vie dem i en folkekirke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LGBT
  • #1   13. feb 2022 Brudekjole og fuldskæg, er lige til Hudibras - husk det løse håndled og gå som om du har skidt i bukserne.

Tror den video ville tage kegler på Youtube.

• #2   13. feb 2022 Polysl jeg tænker ikke at præsten har ret og er sikker på at LGBT også var til da mennesket kom frem smiley

• #4   14. feb 2022 jojo

Læs første side i biblen, det er den som nogle præster går efter, og man skal fandme ikke hænge præster ud på nettet fordi de er bibeltro - det er en syg ide.

I den lov står der også at præster af teologiske grunde kan nægte at vie homoer. Så hvis man hænger præster ud på nettet, så har de intet grundlag. Det er faktisk latterligt.

De løse håndled og sjove gang kan bare fise ind på rådhuset og prutte sig til en vielse.

• #5   14. feb 2022 leon #2

Præsten har loven på sin side - så hvad er problemet? Præsten har al ret til at nægte ifølge loven.

Ikke engang menighedsrådet kan fyre ham hvis han ikke vil, da han står med loven i hånden. Hvis det gjorde så stod jeg klar i retten og hygge lytte til at han/hende ville få en stor erstatning.

Tro kan man ikke lovgive imod - heller ikke holdninger eller overbevisninger som præst.

For mig er en præst en hellig mand, som udføre mere end prædiken. Han laver også social arbejde - selvom jeg ikke er kristen så har jeg dybt respekt for deres arbejde. Nå ja - min far var præst, men jeg gad ikke det vås - men alligevel respekt for hans arbejde. Nogle kom ind i kirken for at søge en slags indre ro, han gik sin runde og dem som ville snakke om deres sorger fik et øre.

Hvis man lavede loven om at alle præster skal vie homoer, så ville mere end 70% kirker i Danmark stå tomme uden en præst.

Er det du vil?

• #6   14. feb 2022 Jeg forstår slet ikke at der overhovedet er noget at diskutere omkring denne sag.

Hvis man tror på Gud, så skal man da også tro på hans ord, Bibelen.

Det står jo meget tydeligt at to af samme køn som 'ligger' med hinanden, som en mand og kvinde gør, er en afskyelighed.

LGBT bruger argumenter som ikke holder en milimeter. Ikke mindst politiske argumenter som ingen steder hører hjemme i denne sag.

De har fået lov, politisk, at gifte sig på Rådhuset, og det bør være nok.

• #7   14. feb 2022 cris

absolut enig....

• #9   14. feb 2022 Desværre kan jeg ikke gi dig ret jojo.

Der skal en lang forklaring til, så det må vi tage en anden gang. smiley

• #11   14. feb 2022 Cris7 jeg er nu ret så kristen men jeg går ikke op i hvilken seksualitet folk har og syntes det er synd for dem der ikke har andet at gå op i smiley

• #12   14. feb 2022 Leon, der er mange som kalder sig kristne.

Men hvad betyder det så at være kristen?

Er det ikke at stole på Gud og hans vejledninger fra Bibelen?

Eller betyder det at man tager det ud som man ikke lige kan li?

• #14   14. feb 2022 Cris7 der findes de ekstreme og så findes der sådan en som mig der står i midten og Gud kan godt li hvis jeg taler om Gud samtidigt med at jeg laver sjov og det er ligesådan med præsterne nogen kan det der med at forkynde Guds ord på den gode måde og så er der med hvor man skal have et gok i nøden for ikke at falde i søvn smiley

• #15   14. feb 2022 Cris #9

Ville være spændende med en tråd som du vil tage op senere.

Kommentér på:
LGBT

Annonce