377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

De mange spørgsmål. De mange spørgsmål.

Ja jeg har før skrevet om vand og træer og om hvordan jeg tænker i hvordan alle de træer på jorden som er fjernet grundet skovhugst - skovbrande - tørke og ku i forstille jer hvor mange træer som Regnskoven Amazonas - i Afrika - i USA - I Rusland - Sibirien - Kina - Japan - Tyrkiet - Grækenland og i mange andre lande som forgår grundet de overnævnte grunde og hvor meget vand de manglende træer har frigivet af vand - vand som træerne arbejder med for at overleve og vokse.
Jeg ved at Norge er de begyndt at bygge større huse i træ og træ er en god naturlig ting som efter brug kan bruges til opvarmning og hvis man planter et træ hver gang der tages et vil det være en god grøn ressource og igen de binder en masse vand når de står og gror.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De mange spørgsmål.
  • #2   24. mar 2022 Leon

Nu er Danmark jo begyndt med at plante træer af hensyn til co2 udslippet, hver gang man saver et grantræ ned så planter man et nyt.

Man siger at regnskove er verdens lunger - det passer faktisk ikke, for det er havene som producere mere ilt end regnskove - men selvfølgelig lokalt kan det have en betydning.

• #3   24. mar 2022 jojo jeg tænker eksempelvis i hvor meget et træ binder i det vand et træ suger dagligt og et stort træ arbejder med 1000 liter vand dagligt smiley

• #4   24. mar 2022 Polysl jeg håber at Afrika bliver færdigt med deres arbejde i at plante en milliard træer.

• #6   24. mar 2022 jojo

NU skal vi lige have begreberne på plads.

havene producere ikke co2 men o2 - altså ilt.

Træers fotosyntese gør at et træ omdanner co2 fra luften til ilt (O2) og producere druesukker som næring til blade. Tror at alle der har gået i en skov har kunne mærke iltmætningen i luften -speciel på våde dage.

Det er netop hele formålet med at plante træer da de jo frigiver ilt.

co2 er ikke godt for verden -

• #8   24. mar 2022 Dejligt at høre alis - så gammel er jeg ikke, at jeg har haft latin på HF eller skolen, jeg er ikke engang sikker på at det kan være et tilvalgsfag.

Jeg ved så ikke hvor man har brug for at tale latin i 2022 - måske vatikanet?

• #11   24. mar 2022 Jojo - Polysl jeg syntes at huske at den viden om verdenshavene og plankton først er kommet frem de seneste årtier - jeg vil nu stadigt mene at alle de træer der ikke længere består gør at en masse vand er frigivet - hvis i forstår smiley

• #12   24. mar 2022 alis

Ingen forvirring hvis man kender det periodiske system.

Kommentér på:
De mange spørgsmål.

Annonce