{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
295 visninger | Oprettet:

Krig {{forumTopicSubject}}

Skal vi lige kigge på vores bedrifter som krigere?

Så er jeg ikke imponeret, Vi gik ind i Iraq uden Nato Mandat, knaldede nogle irakere ned og det var det, vi forlod landet total ødelagt.

Så gik vi ind i Afghanistan, beskyttede piger og kvinder så de kunne gå i skole, knaldede nogle afghanere af - vi forlod landet som total ødelagt.

Så kommer vi til Syrien hvor vi med fly kastede bomber for ½ milliard kroner - resultat =0

Det er som at se Wargame filmen med Tik - Tak _toe - hvor man vil bremse affyringen af atomvåben - ved at belaste serveren med spillet. Det lykkedes - men resultatet er at spillet ikke giver mening. På samme måde er krig - det giver ingen mening. Men desværre så mener Putin at det giver mening.

Putin tror at man bare vælte ind med en masse soldater og tage landet - hvad han ikke ved er at Ukrainere er dygtige krigere som laver små enheder som angriber og forsvinder. Sådan en kampteknik ser man hos terrorister - hvor samme teknik er brugt i Afghanistan - Det var derfor de kunne besejre russerne og alle os andre.

Nu har vi fået en skjult trussel fra Rusland om en øvelse på Bornholm, hvor russere er blevet nervøse over at man opstiller langtrækkende missiler som kan ramme Rusland.

Det giver tanken hen mod om vi ikke er ved at udvikle Koldkrig nr. 2?Man laver tiltag, tager midler, embargoer, osv... Er det nu hvor vi skal ned og købe jod piller hvis vi en dag bliver selvlysende. Nej - vi skal ikke gå i panik og gemme os under et bord som man gjorde i USA som øvelse - som jo var total latterlig da det ikke beskytter nogen. Men de øvelser var for at få lidt ro i frygten dengang. Vi er blevet klogere - smider Putin en bombe i Danmark er hele landet toast.

Spørgsmålet: skal vi gå ind og stoppe Putin? Alle Nato lande? Jeg er en smule bange for at man gør, fra Nato side. så i grunden er vi startet på en ny verdenskrig. Putin har sagt at støtte med våben er en krigserklæring. Så uofficiel er vi i krig med Rusland.

Siden Anders Fjog, så er Danmark blevet et Mini USA, vi er de her dukker med en fjeder i halsen som bare nikker, når man skubber til dem. Jeg kan huske tiden dengang jeg rejse meget i Mellemøsten og der var respekt når man sagde at man var dansk. Den æra er slut. Nu risikere du mere en kugle for panden. Danmark var velset engang som humanitær i flere lande -

Hvad nu? skal vi blive ved med at være i krig? eller skal vi være en humanitær nation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krig
Kommentér på:
Krig

Annonce