446 visninger
|
Oprettet:
Krig {{forumTopicSubject}}
Hvor er jeg ked af, at jeg efterhånden ser krigen som en del af underholdningen vores tv pakker.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-01-30-ukraine-oensker-danske-kampvogne-nu-arbejder-vi-med-den-danske-regering-om?sf263824108=1&fbclid=IwAR2bhI2xRLqN1J_TIjpXIu5allRcQOLG2BEM2eKhgl8A1O5h7k3AAWyQJ68
Hele regeringens top vader rundt som om det er total ufarligt, at være i Ukraine.
Var det en anden by de besøgte kunne de jo have hilst på Linse Kessler.
Tror mange efterhånden er så træt af den massive påvirkning fra medierne, at alvoren ved krig forsvinder i den daglige virkelighed.
apr 2019
Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 317 Svar: 2.118
Lige nu ser jeg det som Israel Palæstinenserne.
apr 2019
FE i Danmark må jo have givet grønt lys for rejsen, som ufarlig, forstå det hvem der kan, jeg kan ikke.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 85 Emner: 454 Svar: 3.627
Det er vigtigt og rigtigt at blive ved med at tale med Putin, men det behøver Selenskyj ikke. Han er forblændet af krigen og ser og kræver kun våben, våben... men at han dræber sit eget folk med dem, er noget, han og Melnyk ikke kan få ind i deres hoveder.jvf. Annella
Jeg er enig i at man skal blive ved med at forsøge at få Putin på andre tanker, og tale med ham.
Men Annella, du har lige fra starten, i den grad hadet Zelinskij, og virker til at være så forblændet af det had, så du ikke kan se Putin's skyld overhovedet.
Du så helst at Ukraine bare skulle ha' lagt sig flat ned fra starten, og blive en del af Rusland.
Du blir véd med Zelinskij's skyld i alt muligt, men glemmer Ukraines befolkning der på ingen måde ønsker at være under et ditatorisk russisk styre.
Hvor er din balance i de ting som foregår?
Hvorfor retter du ikke også din modvilje mod Putin og den måde han opfører sig på?
Det er jo ikke præsident Zelinskij der på nogen måde ønsker at 'dræbe sit eget folk', tværtimod.
Du har lagt så mange oplæg hvor du kun 'skyder' på Zelinskij, men ingen hvor 'kuglen' også har retning mod Putin.
Du taler om fred og fredsforhandlinger, men din målskive ser jo ud til at være den samme som Putin's.
Nemlig 'bulls eye', til Zelinskij!?
dec 2014
Ja, Ukraine blev advaret inden. Men Ukrainerne, på gaden, som blev spurgt bare to dage før, kunne på ingen måde forestille sig at deres 'nabo' og broderfolk på nogen måde ville angrebe dem.
Ja, der var et forsøg på fredsforhandlinger i starten, men kravet var at Ukraine skulle opgive en del af deres land, nemlig regionerne Donesk og Luhansk, et stort område.
Hvorfor ialverden skulle de det?
Sat lidt meget på højkant, så svarer det lidt til at vi sagde, at vi lige ville ha' Sydslevig også, for der bor så mange danskere, og muligvis er der også nazister, for de florérer i Tyskland,så vi må hellere befri dem! Helt vildt og vanvittigt ikke!
Putin kunne for den sags skyld ha' sagt; 'Kære russiske medborgere, I har svært ved at leve under et Ukrainsk styre, så kom hjem til moder Rusland og vi vil tage godt mod jer.'
Også helt vildt at forestille sig.
Putin havde en agenda. Og den, 'særlige operation', var ikke bare at ta' 2 regioner, men bid for bid af Ukraine, som han aldrig har anerkendt som et selvstændigt land.
Han er faret op som en ondskabsfuld trold af en æske, der spyr sin galde ud.
En dræbende galde.
apr 2019
Bare mit fly ikke skydes ned er jeg glad.
apr 2019
dec 2014
Konflikter handler altid om politik (bl.a.kan den udløses af religion), hvad ellers? jvf. Annella
Ja, hvad ellers?
Fx. en person der ikke kan tåle modstand og kritik, og vælger at afskære/blokere den ene efter den anden fra at besvare oplæg, hvis de ikke er enige.
Oplæg der er ensidige, uden link så man kan ikke se hvor informationerne stammer fra?
Det er ikke debat på nogen måde, for dér må man tage det sure med det søde, og argumentere.
Er det dit politiske parti, Annella, du er blevet sat til at propagandere for? Derfra at du har dine oplysninger, og derfor at du ikke lægger link til?
Hvad ellers?
dec 2014
Jeg kan se rænkesmeden forbliver sig selv tro. jvf. Annella
Det rører mig altså ikke hvad du end kalder mig. Du véd, eller burde vide at du har handlet forkert.
Men du nægter at svare på noget, ikke mindst hvorfor du udelukker den ene efter den anden som ikke er enig med dig?
Hvorfor linker du ikke til dine oplæg?
Hvad er det du ønsker her?
Du har jo åbenbart masser at tyske forumer du kan 'herske' i.
Hvad har ændret dig?
dec 2014
#39 Jeg går ud fra, at rænkesmedens opdateringer uden enhver tvivl sikkert har et par debattørees interesse. jvf. Annella
Det har du ret i, det er rænkesmeden et pragteksemplar på. jvf. Annella
Annella, hold nu op. Jeg har 'liket' mange af dine indlæg, såvel som du har 'liket' mange af mine indlæg. For der ér ting vi er helt enig om.
Jeg har aldrig ønsket denne ufred her, hvilket jeg heller ikke tror du, inderest inde ønsker.
Vi ønsker alle at kunne deltage i et debat oplæg, hvor som før, at bølgerne kan gå højt, dyb uenighed, men vi kan alle deltage.
Jeg rækker en hånd ud her.
Hvad siger du?
Krig