297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Må jeg prøve jer. Må jeg prøve jer.

Ja jeg fik et syn her til aften og når vi taler om krigsveteraner og deres oplevelser hvor nogen oplever de grusomste ting og som jeg ikke kan sætte de rigtige ord på - men de bliver invalideret af PTSD.
Jeg vil prøve at sætte et par oplevelser ind og hvor et barn på 6.år som er mørkeræd og bange for lukket rum bliver smidt ind i en skunk og døren lukkes - STRESS.
Eller det selv samme barn må løbe rundt i mørket om natten for at prøve at finde en pædagog grundet angst for tordenvejr - måtte løbe angst og grædende i seng - STRESS.
Eller det selv samme barn får en snor om livet og bliver smidt i en havn for at lære at svømme - STRESS.
Eller det selv samme barn må lade stå til da der laves elevatorfis og barnet kan jo ikke komme ud - STRESS.
Og ja det er i bund og grund den samme stres - den ene opleves af voksende - den anden af et barn på 6.år.
Vil i være med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må jeg prøve jer.
  • #1   11. jul 2022 Leon

I Vissenbjerg hvor jeg som dreng boede, var der en ruin lige overfor, den skulle udforskes, og med en jernstang bankede jeg på murstene - da en stor blok væltede ned over mig, jeg kunne ikke komme fri - jeg råbte hjælp i flere timer, indtil der endelig kom nogen og befriged mig - i forsøget med jernstanden havde jeg smadret en finger, Kom på hospitalet og blev behandlet for brækket skulder, ribben og syet min finger - ved du hvad de sagde da jeg er færdigbehandlet? så kan du godt rejse dig - og så kan jeg ikke huske mere - andet at jeg vågnede op på børnehospitalet på Hjallesevej hvor jeg var i nogle uger.

Allerede dengang så man stort på indlæggelser, det var bare ind og ud. For mig var det på den tid et stor trauma, som tog lang tid at komme over. Men som barn kommer man over det. Men stadig i dag kan man undre sig hvorfor? Jeg var ilde tilredt, og blackout da jeg rejse mig. Hvorfor?

• #3   11. jul 2022 Polysl jeg vil sige at du har været heldig den store sten ku havde lagt sig over dig så du ikke var til i dag - men det er nu godt du stadigt består smiley

• #4   11. jul 2022 Jojo jeg vil sige at jeg tror du har haft den gode opvækst med far og mor og ordet stress - PTSD er nok ikke noget du kan bruge i din verden og jeg kan jo kun gisne om det - men jeg er jo institutionsbarn og har været x-antal steder i mit liv og det er tiden før mit 7-ende år jeg har givet mig noget at bære på og eksempelvis lukket rum - elevator kommer jeg ikke ind i og jeg bliver helt blank hvis jeg sku gå ind i et af de eksempler - altså får jeg ekstrem stress.

• #6   11. jul 2022 Jojo jeg er glad på dine vegne og måske vi har haft hver sin vej i livet og det må være dejligt at ku glemme og det syntes jeg ellers jeg selv har været god til + at være positiv - men det sker at jeg tænker på hvorfor det - hvis du forstår.

• #7   11. jul 2022 Leon

Klaustrofobi er en alvorlig lidelse - jeg har i mange år i min barndom lidt af højdeskræk, senere i livet har jeg lavet flere tandem spring med faldskærm - så var det overstået. Første gang tissede jeg faktisk i bukserne.

Der er mange ting i livet som udfordre en, men tager man en ting af gangen så kan man få mod til at udfordre sine fobier.

• #8   11. jul 2022 Polysl sejt at du gjorde det + fortæller om at du tissede i bukserne det havde jeg nok også gjort og livet går jo op og ned og jeg fik en gang en medicin som gav mig livet tilbage og jeg tog dem kun når jeg sku bruge dem - men desværre kom kloge-ågerene fra Lægemiddelstyrelsen pludseligt på den ide at folk ku blive afhængig af dem - så det gik så også udover mig som jo ikke var i misbrug - men jeg ser lys for enden af tunnelen smiley

• #9   11. jul 2022 Leon

At se lyset for enden af tunnelsen, betyder at du ikke er helt lost endnu, du må kæmpe.

• #11   11. jul 2022 Polysl lyset har jeg altid ku se og tror trods alt at jeg er heldig.

• #12   11. jul 2022 jojo som du selv skriver tog du et valg og du var/er heldig og som jeg skriver til Polysl syntes jeg også selv at jeg er heldig smiley

• #14   11. jul 2022 Jojo Taaaaaaaaaak for de søde ord smiley

• #16   12. jul 2022 Annella . Jojo jeg syntes nu vi alle er gode i vores debatter og vi har jo Gudskelov forskellige meninger og ellers var vi jo nærmest en sovepille for hinanden smiley

• #18   13. jul 2022 Annella helt enig og jeg lyver aldrig da det er let altid at huske sandheden - dog kan jeg lave alverdens pjat - men det kan så også ses og læses i teksten smiley

Kommentér på:
Må jeg prøve jer.

Annonce