253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Matematik - fysik. OSV. Matematik - fysik. OSV.

Ja desværre blev jeg aldrig god til matematik ej heller til fysik eller for den sagsskyld sprog - jeg kan lige klare det danske - bruge mine hænder højre som venstre og det er det.
Jeg har jo fortrudt mange ting især at jeg ikke lærte matematik og sprog og det selv om jeg på et tidspunkt tænkte at nu var det nu - men der hvor jeg vil lære det havde de ikke længere tid.
Jeg har jo tænkt på hvordan de kloge i matematikkens univers og ligeså i fysikkens univers kan regne alt ud eller næsten alt og det er så samtidigt med at der bliver lavet verdens største radioteleskop som vel kan se så langt som da universet opstod - en fantastisk tanke hvor de også skal se på Albert Einstein og hans relativitetsteori og det bliver spændene og jeg må altså tage det center nede i Bern hvor de søger i dommedagspartiklen - den der sku havde lavet livet i universet.
Tænk der findes så meget ubesvaret og selv jeg er nedsmeltet af årsag kun de få kender til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Matematik - fysik. OSV.
  • #2   6. dec 2022 Higgs partiklen er det den de har fundet nede i det forskningscenter i Bern og når man ser de billeder som kommer til vores astrofysiker i tal og de så bliver sat sammen er det enormt fantastisk at se på sådan billeder og er der lyd i universet.

• #4   6. dec 2022 Jojo jeg har en ide om at du også kan li viden smiley

• #6   6. dec 2022 Jojo der i er jeg helt enig + at alle bør slippe for den grimme sygdom.

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #7   7. dec 2022 Da jeg gik i de små klasser i skolen, var matematik mit yndlingsfag. Men som tiden gik, syntes jeg bare ikke at mine lærer formåede at gøre det interessant, så jeg gjorde ikke meget mere end hvad der var nødvendigt - selvom det var et nemt fag for mig. Og det ærger jeg mig over i dag, for matematik har fyldt meget i de jobs jeg har haft, så jeg har løbende måtte lære meget selv hen ad vejen.

Jeg kan huske mine afgangspapirer fra 9. klasse sagde at jeg nok ikke var egnet til en akademisk karriere. Lidt sjovt at tænke tilbage på i dag, hvor mit arbejde er ekstremt akademisk og jeg har udviklet teknologi som er blevet brugt af nogle af de største tech virksomheder i verden smiley

Jeg synes egentlig at det er et problem at især folkeskolen ikke gør mere for at gøre matematik, fysik og kemi mere interessant.

• #8   7. dec 2022 CarstenJ ja må jeg sige og hvis en ting serviceres rigtigt bliver der spist op - hvis du forstår mit budskab og ja jeg har haft flere matematik lære og desværre var den ene alt for hurtig - men det er jo let for mig at skrive her mange år efter og jeg havde en engelsk lære som virkelig forsøgte at få mig til at lære engelsk men jeg tror ikke at jeg den gang ville lære det - til min store fortrydelse i dag - jeg kan lidt og lidt mere - men ikke nok.

• CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #9   7. dec 2022 Når jeg tænker på de lærer jeg har haft, har der godt nok været nogle specielle typer imellem. Især på universitetet.

En startede semesterets matematik undervisning med at sige, at han virkelig hadede at undervise, og han gjorde det kun fordi det var en betingelse for at få forskningslegater. En anden sagde at han forhåbentlig aldrig ville se os igen efter dette skoleår, så han ville ikke lære vores navne, vi skulle bare svare når vi blev peget på. Og en tredje sagde at han syntes at det private erhvervsliv var for hårdt, så efter to år på arbejdsmarkedet sagde han op og begyndte at undervise, og at han havde valgt dette for at lave mindst muligt - så vi skulle ikke forvente for meget fra hans side.

Med den slags lærer, så er det sgu op ad bakke.

• #10   7. dec 2022 CarstenJ Universitetet det må jeg nok sige og sikken lære du har mødt - jeg har måtte nøjes med 9-klasses eksamen jeg gik ind med den forudsætning om at jeg gjore det så godt jeg ku og ikke andet smiley

Kommentér på:
Matematik - fysik. OSV.

Annonce