Matematik - fysik. OSV. Matematik - fysik. OSV.
Ja desværre blev jeg aldrig god til matematik ej heller til fysik eller for den sagsskyld sprog - jeg kan lige klare det danske - bruge mine hænder højre som venstre og det er det.
Jeg har jo fortrudt mange ting især at jeg ikke lærte matematik og sprog og det selv om jeg på et tidspunkt tænkte at nu var det nu - men der hvor jeg vil lære det havde de ikke længere tid.
Jeg har jo tænkt på hvordan de kloge i matematikkens univers og ligeså i fysikkens univers kan regne alt ud eller næsten alt og det er så samtidigt med at der bliver lavet verdens største radioteleskop som vel kan se så langt som da universet opstod - en fantastisk tanke hvor de også skal se på Albert Einstein og hans relativitetsteori og det bliver spændene og jeg må altså tage det center nede i Bern hvor de søger i dommedagspartiklen - den der sku havde lavet livet i universet.
Tænk der findes så meget ubesvaret og selv jeg er nedsmeltet af årsag kun de få kender til.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
dec 2014
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
Jeg kan huske mine afgangspapirer fra 9. klasse sagde at jeg nok ikke var egnet til en akademisk karriere. Lidt sjovt at tænke tilbage på i dag, hvor mit arbejde er ekstremt akademisk og jeg har udviklet teknologi som er blevet brugt af nogle af de største tech virksomheder i verden
Jeg synes egentlig at det er et problem at især folkeskolen ikke gør mere for at gøre matematik, fysik og kemi mere interessant.
dec 2014
dec 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
En startede semesterets matematik undervisning med at sige, at han virkelig hadede at undervise, og han gjorde det kun fordi det var en betingelse for at få forskningslegater. En anden sagde at han forhåbentlig aldrig ville se os igen efter dette skoleår, så han ville ikke lære vores navne, vi skulle bare svare når vi blev peget på. Og en tredje sagde at han syntes at det private erhvervsliv var for hårdt, så efter to år på arbejdsmarkedet sagde han op og begyndte at undervise, og at han havde valgt dette for at lave mindst muligt - så vi skulle ikke forvente for meget fra hans side.
Med den slags lærer, så er det sgu op ad bakke.
dec 2014
Matematik - fysik. OSV.