Flagregler - hvad er lovligt Flagregler - hvad er lovligt
En kontroversiel sag er nu havnet i Højesteret der en gang for alle vil slå fast hvad der gælder i forhold til at flage med andre landes flag.
Den formastelige husejer er amerikaner entusiast og afholder komsammen for andre amerikaner entusiaster og i den anledning hejser han stars and stripes i sin flagstang hvilket faldt en lokal kvinde for brystet der anmeldte manden til politiet 🇺🇸
Først blev han frifundet i byretten og senere dømt i landsretten og nu er det så Højesteret der skal lukke sagen.
https://ugeavisen.dk/kolding/husejer-blev-anmeldt-for-at-flage-med-amerikanerflag-nu-skal-landets-oeverste-retsinstans-afgoere-om-det-var-ulovligt
Jeg har altid ment at man må gæste flage hvis man har besøg fra udlandet, men at pågældende flag i så fald skal hænge under dannebrog.
Jeg håber at Højesteret dømmer man en betinget dom og fastholder vores gamle flagregler idet alternativet er uoverskueligt.
Tænk engang hvis hagekorsflag og islamisk stat flag fremover må hejses rundt omkring 🏴☠️🏴
Hvad mener i andre om den sag ?
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 267 Svar: 9.972
Jeg klarer heller ikke de narrøve, der har Dannebrog oppe døgnet rundt, dem melder jeg også, det er jo som at køre over for rødt
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 267 Svar: 9.972
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Håber at Højesteret dømmer til fordel for flagreglerne 😅
Flagregler - hvad er lovligt