Kina - Rusland fy fy Kina - Rusland fy fy
Men hvordan er det nu USA løfter pegefinger om dem,
det ser ud til, at USA bruger helt samme metoder, hvor det bare er pakket ind i ordet demokrati.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/pinlige-dokumenter-afsloerer-vil-knuse-dem/9722884?fbclid=IwAR1vizkMfJODH-_2whOXKZbtZBKCDHJTfPnQdJiE6AtG4QShSqfvo7NWWXA
For mig ser det ud som om krigen mellem Rusland og Ukraine virkelig
har givet grobund for mere og mere oprustning, så den amerikanske våbenindustri har kronede dage.
Tænk hvis lederne i den såkaldte frie verden tænkte mere på menneske liv end på penge, det ville være et fremskridt til mere fred end krig.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.269
Kunne det også tænkes at det ville give mere mening at vende sin vrede mod Rusland og Kina hvor ytringer som dine sandsynligvis ville resultere i din forsvinden ?
Hvis din sidste sætning skal forståes derhen at menneskeliv betyder mindre for usa end det gør for Rusland og Kina vil jeg stærkt opfordre dig til opdatere din viden !
At lægge usa for had og samtidig vende det blinde øje til Rusland og Kinas ageren overfor nabolande samt forbrydelser og overgreb mod menneskeheden giver simpelthen ikke nogen mening og ligner sædvanlig Kina/Rusland propaganda 🤔
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 331 Svar: 2.129
Og glem nu det med pro det ene eller det andet og venstreorienteret m.m. for i min optik er alle lige vanvittige.
Og jeg ser ingen grund til, at snakke om, hvad hvis nu vi udtaler os i DK.
Det er som at påstå, at går dine børn i skoli i USA så har de store muligheder for, at blive skudt. Så lad os holde begge ben på jorden.
nov 2017
Ja undskyld mig, men jeg mindes slet ikke at du har kritiseret Rusland hvorimod du konstant kritiserer usa så hvordan synes du lige jeg skal tolke det ?
Det er lidt ligesom Islam og Kristendom - det ene kan du kritisere uden konsekvenser hvorimod det andet - uha uha 😅
apr 2019
Men jeg kender slet ikke noget til Rusland angående deres abortlovgivning så hvad skal jeg gøre for, at debatten er ok?
Jeg har da aldrig lagt skjul på, at den undertrykkende styreform Rusland har er under al kritik, men det gider jeg ikke skrive hver gang der er en nyhed fra USA.
nov 2017
Hvis du derimod fandt vægtskålen frem så der indimellem også fremkom kritik af ovennævnte diktaturer ville din kritik af Usa mere ligne upartiskhed, men det er bestemt ikke tilfældet indtil nu desværre.
Ensidighed fremmer ikke interessen
apr 2019
Nu kan vi vel alle huske hvor meget kritik jeg har fået fordi jeg bare var for fred og ikke for krig. Så jeg pipper med mit næb og gætter ikke på hvad Putin tænker, det er der så mange der er mere eksperter i end mig.
mar 2023
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 31 Svar: 315
Cody
Hvis din sidste sætning skal forståes derhen at menneskeliv betyder mindre for usa end det gør for Rusland og Kina vil jeg stærkt opfordre dig til opdatere din viden !
Den viden kan opdateres på Wikileaks.
mar 2023
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 31 Svar: 315
Alis
"At lægge usa for had og samtidig vende det blinde øje til Rusland og Kinas ageren overfor nabolande samt forbrydelser og overgreb mod menneskeheden giver simpelthen ikke nogen mening og ligner sædvanlig Kina/Rusland propaganda"
Det var ellers en bemærkning at komme med i et forum, hvor her er et par stykker, der ikke bestiller andet end at lægge Kina og Rusland for had.
Enig det kan godt virke undrende, men hvad nu er Vesten jo på den bedste vej til at gøre Kina til 'det nye Rusland'. Vesten har desværre ikke lært af deres fejl ved at undervurdere Rusland/Putin, nu er det Kina og Xi Jinping, der står for skud, det er en farlig vej at gå, da Kina er på den bedste vej op til at blive en supermagt.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 463 Svar: 3.732
Rusland er også et demokrati, det vælger deres præsident.
jvf. Alis
Nej, du tager fejl. Rusland er IKKE et demokrati, men et diktatur.
Nøjagtig som i andre diktaturlande, hvor man på finurlige måder fjerner/miskrediterer/fængsler oppositionen.
apr 2019
den dag vi lærer det er meget vundet.
Prøv lige at se på Frankrig som vi jo har med i vores demokratiske bås, hvordan ser der ud?
Jeg har ingen indsigt i Franske forhold, men tænker, gud fader en ballade for hævelse af pensions alder fra 62 til 64 det giver brand i gaden,
I DK skal vi snart op på min. 70.
dec 2014
Helt rigtigt at vi ikke kan bestemme hvordan andre lande styres.
Men når jeg skriver som jeg gør til Alis, er det fordi Alis bliver ved med at mene at Rusland er demokratisk.
Samt at man ikke kan li' Rusland fordi det er kommunistisk styret.
Men Rusland er ikke kommunistisk mere.
Der er ingen fair rettergang på nogen måde i Rusland.
Enhver lovlydig borger kan blive anklaget for den mindste ytring som kan blive anset som mod styret.
Ruslands ekstremismelov er så vidtstrækkende, at det er uhyggeligt.
dec 2014
Alis, læs også dette.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-17-derfor-er-valget-i-rusland-det-mest-uretfaerdige-i-mange-aar
Kina - Rusland fy fy