{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
244 visninger | Oprettet:

Bevidst snyd til eksamen! {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-06-20-studerende-snyder-til-eksamen-med-chatgpt-jeg-erkender-fuldt-ud-at-jeg-bryder-reglerne

Alle landets universiteter kender enten til – eller har mistanke om – snyd med ChatGPT, og der kan foregå langt mere under radaren, vurderer ekspert. jvf. tv.2

Piv piv;... jeg snyder til eksamen, for det gør de andre også, mener 'Simon'.
Så hvis jeg ikke selv udnytter det, giver jeg mig selv en ulempe, siger han til TV 2.

Jo højere karakter, uanset om den er opnået ved snyd er åbenbart mange elevers 'godtgørelse' for at bruge kunstig intelligens. Det giver flere muligheder for jobs.

Men hvordan kan man leve med sig selv, ved at snyde på den måde?

Sætter man virkelig ikke en ære i at have opnået noget ved egen formåen?

Hvad med de firmaer og virksomheder, som bliver snydt når de skal ansætte?

Jeg håber at det får konsekvenser for snyderne, når det bliver opdaget at de ikke kan virke i et job, fordi de har 'sprunget over hvor gæret er lavest', og bliver fyret.

Kunstig intelligens kan være godt for noget, men absolut ikke for at snyde sig til gode karakter ved eksamen.

Hvordan ser I på det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bevidst snyd til eksamen!
  • #1   25. jun 2023 Tænk at måtte snyde til sin eksamen og tænker på da jeg i 1864 tog min 9-klasses eksamen gjore jeg det med den forudsætning at jeg gjore det så godt jeg ku og husker at det gik fint smiley

• #2   25. jun 2023 Netop Leon. Man gør det så godt man kan, og alle er nervøse for eksamen.

Der er ganske enkelt ikke nogen selvforståelse eller ære i at snyde til eksamen.

Hvordan kan man leve med det i bagagen?
    Hvornår vil man snyde/lyve igen, når man først har gået den vej?

• #3   25. jun 2023 Cris7 ja det hjælper jo ikke at have noget på sit CV hvis det bygger på en løgn smiley

• #4   25. jun 2023 Jeg kan ikke forestille mig at kunstig intelligens er godt for noget som helst.
    Denne udvikling er udelukkende skabt fordi nogle it nørder sad og kedede sig smiley

• #5   25. jun 2023 Kunstig intelligens synes jeg er usundt !
    Så kunstigt som noget kan være og distanceret til den virkelig verden.

• #6   25. jun 2023 Endog kan vi vel blive enig om at selv en kunstig intelligens kan være dum smiley

• #7   3. jul 2023 Kunstig intelligens kan være godt for noget, men absolut ikke for at snyde sig til gode karakter ved eksamen. Jr. oplægget/Cris

Helt enig.

Men jeg synes det er fantastisk. At bruge Kunstig intelligens skal du kende din eksamensopgave, for Kunstig intelligens skal fodres, ellers kan den ikke hjælpe dig, det er det, som jeg synes er super godt, kan du ikke dit stof, så kan den nemlig ikke hjælpe dig.

Jeg kan huske, der var ramaskrig, da lommeregneren kom frem, den var noget så forfærdelig, ingen kunne lære at regne selv. Jo her gjaldt det samme, kunne du ikke regne, så kunne du heller ikke bruge en lommeregner.

Hvis jeg fik en opgave, jeg skulle løse/skrive om, så var betingelsen også, at jeg havde en stor viden om opgaven, hvis jeg påtænkte at få Kunstig intelligens til at hjælpe mig noget af vejen.

Bruges den rigtig, synes jeg den er eminent, tænk en udvikling, jeg er ikke bange for den.

Og jeg er sikker på, at de får opgaver, de ikke har set før - men det er også opgaver sensor skal have øjne for og vide, hvad årskarakteren er for div. elever, sammenligne med eksamensopgaverne.

Kommentér på:
Bevidst snyd til eksamen!

Annonce