404 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Nye priser hos DSB. Nye priser hos DSB.

Ja DSB er fremme i skoene og til trods for at der ikke er tog til tide, endog tog der slet ikke køre, sætter DSB nu priserne op med var det 13 eller 16% og så tænker jeg i, hvordan kan DSB sætte priserne op, når DSB nu køre så dårligt, jeg vil da mene at når det nu køre så skidt, burde prisen sættes ned med 50% og ikke op med de 13 til 16%.
Og hvis der sidder en politiker som styre DSB sku han måske have sine skolepenge tilbage + finde sig en anden stilling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye priser hos DSB.
  • #1   28. sep 2023 Er der røde tal på bundlinjen så er der nok ingen andre muligheder.

• #2   28. sep 2023 Men noget må være galt, for andre lande kan godt finde ud af tog til tiden, billigere billetter osv., trods deres tognet er meget størrere.

Man hører konstant om fejl på tog, nedfaldne køreledninger, overskårne kabler ved gravearbejde, skinnebrud m.m.

Har man sparet på vedligholdelsen, som er så vigtig for at alt fungerer?

Tænk hvor ofte DSB må tilbagebetale kunder, eller hvor ofte der må sættes togbusser ind, fordi noget er gået galt. Det er en meget dyr omkostning.

Det nytter jo heller ikke at sætte priserne op, når politikkere bliver ved med at prædike om hvor vigtigt det er at vi bruger den offentlige trafik mere, istedet for bilen.

• #4   28. sep 2023 Brok S ja sådan vil de fleste tænke, men jeg ser det som den/dem der skal styre det ikke forstår hvordan man bør give en god kundepleje + få en der har forstand på købmandskab og det sku være sket for længest.

• #5   28. sep 2023 Forleden kunne man læse hvor stolt regeringen var.

Det blev et stort og højtrungende "nej tak" fra dansk side, da EU-landenes regeringer i dag skulle tage stilling til et nyt lovforslag, som skal være med til at bekæmpe luftforureningen fra biler, busser, lastvogne og andre køretøjer.
    jvf. https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu/danmark-stemmer-nej-i-protest-veje-bliver-endnu-mere-praeget-af-bilos-stoej-og

Det ser jo godt ud udadtil.

Men hva' så med vores forhøjede priser på offentlig transport?

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE16457881/den-kollektive-trafik-er-i-dyb-krise-og-priserne-stiger-voldsomt/

Det giver ingen mening, den måde som regeringen handler på.

Man kunne sagtens bruge nogle af alle de milliarder man lige pludselig fandt i 'rodeskuffen', på et 'inflationstilskud'/energitilskud til den offentlige transport. Det ville være til gavn for rigtig mange mennesker, til gavn for miljøet, så flere ikke føler sig nødsaget til at købe bil istedet.

Det hænger heller ikke sammen med det 'rungende nej' til forureningen i lovforslaget fra EU.

Det er helt galt!

• #6   28. sep 2023 Cris7 netop DSB sætter togbusser så ofte at pendler og andre faste rejsende efterhånden tvivler så meget på DSB, at kun et mirakel vil ku få dem til ikke at købe en bil og vi er jo over i noget alla Post nord.

• #7   28. sep 2023 Jojo hvis DSB altid kørte til tiden og rejsende ku stole på DSB vil der ikke være mange der løftede deres øjenbryn fordi billetten steg 13%, men grundet at DSB er blevet en så ringe rejsekvalitet kommer det igen til at koste DSB kunder og som du skriver udlandet kan sagtens få deres offentlige transport til at køre, så hvorfor sku sådan et lille land som Danmark ikke ku gøre det samme og igen der er ikke meget grøn omstilling i DSB.

• #8   28. sep 2023 Cris7 det er jo let for de folkevalgte at sige et eller andet, når det så skal ud og realiseres, har de intet at komme med og var der ikke et slogan hvor der taltes om: hjælp med den grønne omstilling og tag toget.

• #9   28. sep 2023 Jeg tror mere på, at vi snart er en flok utilfredse borgere, som ikke kan få de basale ting til at fungere selv om vi har og mange tjener godt,

Stats og Regionerne samt det kommunale er blevet en fjende for rigtig mange af os,
    hvis ikke en ting er mejslet i sten så skal det stå klart i loven, ellers har vi fjende nr 1 Politiet Så mon vi snart er klar på barrikaderne.

Vore børn er nervevrag inden de starter i skolen, og skylden er de offentlige ansatte.
    Der ses ikke mange forældre der tager ansvaret for, hvad der tidligere gav et par på kassen.

DSB og SAS vises vel klart, at politikere ikke virker som administratorer.

https://www.youtube.com/watch?v=QWENn7a8wH4

• #10   28. sep 2023 Brok s ja børn må ikke komme til skade, så byggelegepladser er historie og børn må ikke længere være børn og jeg tænker nu at DSB og SAS godt ku være under regeringen, det skal bare være politiker med et kendskab til købmandskab der styre det og jeg så forleden at AOF i Nord Jylland var gået konkurs og det var så også gået udover en vuggestue, men det var kun lige et hurtigt hop.

• #11   28. sep 2023 #8 Leon

Nærmest alle politikkere er utroværdige. De går mere op i deres fortsatte virke i politik, at deres parti 'vinder' over et andet parti, deres interne splid og kampe, end de på nogen måde er gider at lytte til befolkningen som de er tjenere for.

• #12   28. sep 2023 Cris7 enig og de politiker som så gerne vil alle de upopulær dyre ting der skal være styr på, får ikke den opbakning som der skal til og se nu bare på sygehusene jyske som fynske som sjællandske de køre vel i bund og grund af røven til og politikerne tror at stort er godt, det er dog ikke alt stort der er godt og jeg er til lokale sygehuse, de er normalt mindre og der er både hygge og et godt arbejdsmiljø og det er godt for personale + patienterne smiley

• #13   28. sep 2023 Helt enig Leon.

Alle er mere trygge hvis de har et mindre sygehus tæt på, ifald nogle skal hurtig i nødbehandling.

Men det samme gør sig gældende omkring DSB, samt busruter. Hvor det også er nødvendigt for mange at kunne komme rundt, købe ind, besøge venner og familie.

• #14   28. sep 2023 Jeg er helt uenig for se lidt på hvor stor Danmark er.

Tænk hvis Norge eller Sverige ville forlange et hospital indenfor ca. 100 km

• #15   28. sep 2023 #14 Brok

Jeg forstår hvad du mener Brok.

Norge er størrere end Danmark, og på ingen måde et flat land. Sverige er endnu størrere og heller ikke et flat land. Der er mange klipper osv.

Men vi kan ikke engang tilbyde en læge eller mulighed for akut behandling hvis noget går galt.

Ambulancer bliver der også skåret ned på. Helikopere tager tid, koster meget.

Vi er også nødt til at henholde os til det land vi bor i, og betaler skat til.

• #16   28. sep 2023 #15
    Nej Cris, vi kan ikke kun bruge vores eget land som en rettesnor. Da vi med åbne øjne og arme har godkendt den levevis, hvor de billige varer udefra er blevet en af årsagerne til vores luksusproblem i forhold til mange andre.

Chris vi er vel bare en flok egoister der ser på andres ( træd på ham han ånder endnu)

Men det viser vel også, hvor svært det er at drive noget, hvor politikere har det overordnede ansvar. Men mange politikere kan snakke en død mand til live uden at blive bare lidt rød i kraniet.

• #18   28. sep 2023 Brok S jeg må som cris7 sige: fordi er langt imellem sygehusene i Sverige og Norge, behøves det ikke være sådan i Danmark og eksempelvis her vi i Danmark ikke rensdyr i den norlige del af Sjælland ej heller i det nordlige Jylland smiley

• #19   28. sep 2023 Brok S jeg er vild med din tale her - Men det viser vel også, hvor svært det er at drive noget, hvor politikere har det overordnede ansvar. Men mange politikere kan snakke en død mand til live uden at blive bare lidt rød i kraniet.
    og du har helt ret smiley

• #20   29. sep 2023 #18
    Om du bor i Sverige eller Danmark, så er 100 km altså 100 km.

• #21   29. sep 2023 Brok S enig dog er Sverige mange 100.km støre end Danmark smiley

• #22   29. sep 2023 Nej selv i Sverige er 100 km det samme som i Danmark.

• #23   29. sep 2023 Brok S så spøger jeg dig: er Sverige større end Danmark og DSB køre vel kun til Malmø smiley

• #24   30. sep 2023 Ja Leon din viden er uden huller, så toget stopper halvejs over Øresund så man kan få billige svenske billetter.
    Leon det er godt nok debat på højt plan.

https://www.youtube.com/watch?v=uuopoxWUvQk

• #25   30. sep 2023 Brok S hvis DSB stopper midt ude på broen, så ja det overgår min fantasi og der skal nu noget til smiley

• #26   30. sep 2023 Leon, man kan købe billet til andet end grænsen, men at den kollektive nærtrafik er alt for dyrt er en anden sag, en vi har dog offentlig trafik.

• #27   30. sep 2023 Brok S deler DSB så med SSB smiley

• #29   1. okt 2023 DSB har allerede betalt mere end det dobbelte i kompensation til passagerer end sidste år.

Der er bare så mange steder hvor det er helt galt hvad der sker. smiley

• #30   1. okt 2023 Tyveri, hvor de andre højtlønnede hjælper uden risiko for tiltale.

Men husk vi betaler hvad vi betaler for. Det Danske system er blevet mere og mere råddent

En pensions grundbeløb er på ca 7.000 kr på en mdr.
    Hvem husker ikke forargelsen da Jørgen Poulsen forlangte hans 1 mill udbetalt da det stod i hans kontrakt. Tænk at en million er ved at være småpenge i systemet.

• #31   1. okt 2023 Brok S det husker jeg godt og det er og var en skandale.

Kommentér på:
Nye priser hos DSB.

Annonce