{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.901 visninger | Oprettet:

Flyve - ondt i ørene {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der døjer med ondt i ørene/propper når i skal ud og flyve??

Jeg får store propper i mine øre og har virkelig svært ved at trykudligne dem, til trods for jeg prøver at synke, tykke tyggegummi, drikke vand i små slurke og holde mig for næsen og puste! Kan enda få helt ondt i mine øre af det.

Sidste år fik jeg prikket hul i begge trommehinder dagen før vi skulle rejse, og nøøøj det var lækkert. Mærkede intet til mine øre på flyveturen..

MEN! Når man får prikket hul på trommehinderne må man ikke få vand i ørerne, og skal derfor bruge vandskyende vat. 
Det er ikke lige frem det fedeste når man skal 14 dage syd på med pool og havet, som man jo bader i flere gange om dagen. Desuden kan jeg ikke klare at have vat i mine øre - føler jeg er inde i min egen lille klokke!

Har idag været ved ørelægen og det eneste de kan gøre, er igen at prikke hul på begge tommehinder.

Synes jeg står lidt i et dilemma! Skal jeg få det gjort igen og så være "plaget af" ikke og må få hovedet under vand og hele tiden skal passe på- eller skal jeg prøve at tage afsted og se hvordan det kommer til at gå?

Er der nogle som har et godt råd til hvad man kan gøre, så det ikke gør ondt når man letter og lander??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyve - ondt i ørene
  • #2   3. aug 2011 Okay

• #3   3. aug 2011 Du kan få hørepropper der er lavet til flyvning. Det skulle hjælpe godt smiley

Jeg har dog ikke selv problemer med det.

• #4   3. aug 2011 Ved du hvor man kan købe dem?? smiley

• #5   3. aug 2011 har fundet dem smiley

• #6   3. aug 2011 Jeg har nogenlunde samme problem. Har altid haft problemer med ørene, og mine trommehinder er defor helt ødelagte, fyldt med ar osv.
    Jeg var ude og flyve sidste år, og tog alt det tykkegummi i munden jeg kunne have, men det hjalp ikke. Jeg skreg af smerten, holdte mig for ørene og trampede i gulvet, det var en ULIDELIG smerte!
    Og det var kun når vi landede.
    På vejen derned kom der ligepludseligt et 'blop' og så stoppede det med at gøre ondt i højre øre, og på hjemturen gjorde det næsten ikke ondt i højre øre.
    Jeg var sikker på det var fordi trommehinden var sprunget.

Men da jeg kom til ørelæge 4 mdr efter kunne han bare se der havde været nogle indre blødninger.

Han sagde at for mig var tyggegummi ikke nok, fordi jeg har så meget med mine øre.
    Han sagde der ikke kunne gøres noget ved det, andet end at jeg skulle bruge næsespray inden vi lettede og ½ time inden vi landede mener jeg. Og så skulle jeg være på forkant med at holde mig for næsen og puste, så skulle begynde inden vi begyndte at lande og blive ved til vi var tilbage på jorden. Hvis jeg begyndte for sent var det bare surt show, så ville det gøre ondt, og jeg ville ikke kunne nå at indhente det... smiley

Gjorde det ikke ondt at få prikket hul i trommehinderne?

• #7   3. aug 2011 Nina:

har det hjulpet så - det med at være på forkant med at holde for næsen og puste ? hvorfor er dine trommehinder fyldt med ar??
    Nej det gør ikke ondt smiley Det svier lidt når trommehinden bliver bedøvet, men ellers mærker man intet smiley

• #8   3. aug 2011 Når ja, det glemte jeg at skrive;) Har ikke testet det endnu, og ved heller ikke helt om jeg tør;)
    De er fyldt med har fordi de er sprunget så tit, en af gangene var den ene i tre dele:/ Og fordi jeg har haft dren(?) i så tit osv. Så de er ret 'ødelagte'.

Okay, stikker de så en nål ind i øret for at bedøve? Lyder ret ubehageligt..

• #9   3. aug 2011 Thor M: Det kommer jo så an på om smerten vil forsvinde igen... smiley

• #11   3. aug 2011 Jeg prøvede noget lignende da jeg var i tyrkiet for 5 - 6årsiden, der begyndte jeg at få propper i ørerne, og tyggede tyggegummi og pustede imens jeg holdte mig for næsen, men intet hjalp, jeg fik herre ondt i ørerne, og mistede hørelsen på det ene øre, i 3dage, på 4dagen, sagde det " blop " og så kunne jeg høre igen, på hjemturen var der ingen problemer overhovedet.. Men fuck det gjorde nuller..

• #12   3. aug 2011 Nina:

Nej, bedøvelsen kommer på en vatpind smiley

• #13   3. aug 2011 Thor M: Ved mig gjorde det ondt noget tid efter, efter sådan en omgang går det ikke sådan lige over.

Danni K: Har du haft problemer med det siden? Har du fløjet siden?:)

Camilla S: Når ja, smart;)

• #14   3. aug 2011 jeg plejede ogs altid at få SINDSSYGT ondt i ørene, men masser af næsespray (i næsen selvfølgelig) inden man letter / lander hjalp på mig, et råd jeg fik af min farmor som utroligt nok virkede, samtidig tygger jeg tygge gummi forlivet løs med en meget sur smag eller tygger SURE bolcher, det hjælper også (:

• #15   3. aug 2011 Nina - Har ikke været ude og flyve siden, så det skal jeg ikke kunne sige desværre.. smiley

• #16   3. aug 2011 Melleh: Dejligt at høre næsesprayen virker på dig, det giver mig liiidt mere mod til at prøve igen;)
    Er godt nok nervøs for at ørelægens råd ikke virker.

Har lige hørt at man kan operaere så en døv kan begynde at høre normalt. Men at operaere så man kan flyve uden SINDSYG smerte kan man ikke. Hmmm.... Utroligt.

• #17   29. aug 2011 musik hjælper mig smiley

• #18   13. dec 2012 Ved det er lang tid siden der er blevet skrevet her på den her tråd...
    jeg har et spørgsmål:
    jeg har lige fået sprunget min trommehinde af min læge pga. væsken ikke kunne komme ud, jeg skal ud og flyve i morgen, og det er jeg altså spændt på!! For jeg har stadig ondt i mit øre, ikke vanvittig ondt, men ondt. Er der nogle der har erfaringer med det?

Kommentér på:
Flyve - ondt i ørene

Annonce