947 visninger
|
Oprettet:
Kampsport {{forumTopicSubject}}
Heeej,
Jeg går og overvejer at starte til noget kampsport/selvforsvar, men er virkelig helt blank hvad jeg skal vælge.
Vil gerne gå til noget, hvor det er mest baseret på at forsvare sig selv. Da jeg gerne vil kunne forsvare mig selv og gerne vil kunne bruge det senere hen, vil gerne ind for poltiet - så det kunne være rart med nogle erfaringer inden.
Evt. hvis der findes nogle steder, hvor man styrketræner ved siden af eller kan få hjælp til dette også? har en del mål for mig selv
Håber nogen kan hjælpe
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 513
Dog skal man nok, som betjent være liidt varsom med sådan noget
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.656
Alle de der "selvforsvars kurser" kan du godt glemme alt om de hjælper intet.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 14 Svar: 651
Stefan V: haha, ej det var ikke for at bruge det i politiarbejdet -hvis jeg kommer ind, bare for at have lidt erfaringer
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 513
Et medlem af min familie er medlem af en special enhed i KBH, og som tidligere Amerikansk fodboldspiller, har han eftersigende flere gange anvendt sådan en typisk full-body takling derfra
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 177 Svar: 739
http://www.kravmagacenter.dk/krav-maga
mar 2007
Stefan V: Ja det der noget om. Hehe fedt, kunne være jeg skulle øve det så.
Fuze: tak for linket, vil kigge på det
nov 2007
Følger: 1 Svar: 101
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 128
Krav Maga er effektivt ja. Mit indtryk af folk der træner Krav Maga er bare, at de har tendens til at blive ret aggressive. Selvfølgelig gælder det ikke alle.
Wing Tsun har jeg kun hørt godt om, og jeg har fået vist nogle teknikker derfra. Det virker spændende.
Jeg træner selv ninjutsu og har gjort det i knap 4 år. Jeg har ikke planer om at stoppe eller prøve noget andet. Jeg er meget tilfreds! Vi har stor fokus på virkeligheden, altså forsvar mod alle typer overfald. Vi har efterhånden også en del piger til træning i alle klubber, og der bliver af og til afholdt seminar kun for kvinder Se evt. www.ninseido.dk
mar 2007
Dennis A: Jaaa, det vil jeg selvfølgelig gøre hvis jeg kan. Ang Krav Maga, tja så har jeg selv et meget stort temperament, men skal øve mig i at styre det og ikke blive aggresiv Haha , men tak for linket, vil kigge på det
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.656
"Mit indtryk af folk der træner Krav Maga er bare, at de har tendens til at blive ret aggressive. Selvfølgelig gælder det ikke alle."
nu er det bare sådan at for at træne Krav Maga så skal man give tilladelse til at de må kontrollerer ens straffeattest og hvis de har den mindste mistanke om at man vil bruge det uden grund så ryger man ud.
Så hvis folk bliver sådan som du siger så ryger de ud af klubben (Men ja der kan godt være nogle enkeltstående tilfælde, men langt de fleste er bare folk i højrisiko jobs der på ingen måde vil bruge det medmindre det er sidste udvej)
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 128
Du har sikkert ret. Kan kun fortælle om de folk som jeg kender der træner det, og det er hovedsagligt folk som går i byen for at slås. Men jeg kender da også et par stykker som er enormt stille mennesker
Kampsport