{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Kampsport {{forumTopicSubject}}

Heeej,
Jeg går og overvejer at starte til noget kampsport/selvforsvar, men er virkelig helt blank hvad jeg skal vælge.

Vil gerne gå til noget, hvor det er mest baseret på at forsvare sig selv. Da jeg gerne vil kunne forsvare mig selv og gerne vil kunne bruge det senere hen, vil gerne ind for poltiet - så det kunne være rart med nogle erfaringer inden.

Evt. hvis der findes nogle steder, hvor man styrketræner ved siden af eller kan få hjælp til dette også? har en del mål for mig selv smiley

Håber nogen kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kampsport
  • #1   4. jun 2012 Hvis jeg stod i samme situation ville jeg nok vælge Jiu-Jitsu da det bygger på teknikker hvor man forsvarer sig selv i nærkamp og lærer en masse effektive greb der nemt kan sætte de fleste personer ud af spillet smiley

Dog skal man nok, som betjent være liidt varsom med sådan noget smiley

• #3   4. jun 2012 krav maga
    Alle de der "selvforsvars kurser" kan du godt glemme alt om de hjælper intet.

• #4   4. jun 2012 Okaay tak begge to smiley har også om jiu jitsu fra andre, så valget falder nok på det.

Stefan V: haha, ej det var ikke for at bruge det i politiarbejdet -hvis jeg kommer ind, bare for at have lidt erfaringer smiley

• #5   4. jun 2012 Tjah man kan jo bruge det man kender i forskellige situationer smiley

Et medlem af min familie er medlem af en special enhed i KBH, og som tidligere Amerikansk fodboldspiller, har han eftersigende flere gange anvendt sådan en typisk full-body takling derfra smiley

• #6   4. jun 2012 vil også anbefale krav maga. se evt. klip på youtube. Det tror jeg er den bedste kampsport når man tænker på du skal i politiet senere. Da mange forskellige politi enheder bruger eller har brugt denne form for kampsport over hele verden.

http://www.kravmagacenter.dk/krav-maga

• #7   4. jun 2012 David: ja, gik engang til noget selvforsvar men synes heller ikke gav noget.

Stefan V: Ja det der noget om. Hehe fedt, kunne være jeg skulle øve det så.

Fuze: tak for linket, vil kigge på det smiley

• Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 101
    #8   5. jun 2012 Jeg mindes at Jiu Jitsu rent faktisk er med som "pensum" på politiskolen. Det fik jeg ihvertfald at vide dengang jeg gik til det.

• #9   5. jun 2012 Hvis du har mulighed for det, så synes jeg at du skal prøve lidt forskelligt og finde ud af hvad der passer bedst til dig.

Krav Maga er effektivt ja. Mit indtryk af folk der træner Krav Maga er bare, at de har tendens til at blive ret aggressive. Selvfølgelig gælder det ikke alle.

Wing Tsun har jeg kun hørt godt om, og jeg har fået vist nogle teknikker derfra. Det virker spændende.

Jeg træner selv ninjutsu og har gjort det i knap 4 år. Jeg har ikke planer om at stoppe eller prøve noget andet. Jeg er meget tilfreds! Vi har stor fokus på virkeligheden, altså forsvar mod alle typer overfald. Vi har efterhånden også en del piger til træning i alle klubber, og der bliver af og til afholdt seminar kun for kvinder smiley Se evt. www.ninseido.dk

• #10   5. jun 2012 Jacob D: det kan godt tænkes, jeg ved ihvertfald de øver selvforsvar.

Dennis A: Jaaa, det vil jeg selvfølgelig gøre hvis jeg kan. Ang Krav Maga, tja så har jeg selv et meget stort temperament, men skal øve mig i at styre det og ikke blive aggresiv smiley Haha , men tak for linket, vil kigge på det smiley

• #11   5. jun 2012 Dennis A
    "Mit indtryk af folk der træner Krav Maga er bare, at de har tendens til at blive ret aggressive. Selvfølgelig gælder det ikke alle."

nu er det bare sådan at for at træne Krav Maga så skal man give tilladelse til at de må kontrollerer ens straffeattest og hvis de har den mindste mistanke om at man vil bruge det uden grund så ryger man ud.
    Så hvis folk bliver sådan som du siger så ryger de ud af klubben (Men ja der kan godt være nogle enkeltstående tilfælde, men langt de fleste er bare folk i højrisiko jobs der på ingen måde vil bruge det medmindre det er sidste udvej)

• #12   6. jun 2012 David S

Du har sikkert ret. Kan kun fortælle om de folk som jeg kender der træner det, og det er hovedsagligt folk som går i byen for at slås. Men jeg kender da også et par stykker som er enormt stille mennesker smiley

Kommentér på:
Kampsport

Annonce