Opbygning af muskler? :) Opbygning af muskler? :)
Hej
Jeg træner ca 3 gange om ugen, da jeg gerne vil komme i bedre form + opbygge lidt muskler. Desuden er mit arbejde meget fysisk hårdt..
Jeg trænger ikke til at tabe mig, skal bare have strammet op, og jeg er alt for tynd på overkroppen og mine arme. Men det var jeg også dengang jeg vejede 10 kg mere..
Derfor tænkte jeg at det måske ville være en god idé at spise/drikke noget protein eller kreatin pulver, så jeg måske har lettere ved at opbygge muskler, når jeg træner.
Og har også set man ka få noget som gir lidt ekstra energi, hvilket også ku være godt, for jeg går hurtigt død under træning.
Nogen som ved noget om det? og kan hjælpe med lidt gode råd?
Jeg aner nemlig ikke noget om det..
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
Jeg bruger selv kosttilskud fordi jeg simpelthen ikke kan få mad nok ned selvom jeg spiser hele tiden - jeg kører ikke efter en fastlagt kostplan og tæller heller ikke hver enkelt kalorie jeg spiser, men jeg har en god idé om hvor mange kalorier jeg får og hvordan fordelingen af makronæringsstofferne er (kulhydrat, fedt og protein) også følger jeg min vægt uge for uge så jeg hele tiden ved om jeg skal prøve at skrue lidt op for fødevareindtaget.
Hvis du vælger at bruge kosttilskud er det vigtigt at du bruger dem rigtigt for at få mest muligt ud af det og husker at pulver i sig selv ikke skaber mirakler
Personligt tager jeg en morgenshake med whey protein og kulhydrat, en eftertræningsshake med whey og kulhydrat og en natshake inden sengetid med kassein (langsomt optageligt protein).
Prøv at ligge i kalorieoverskud med ca 3-500 kcal om dagen - så skulle du gerne tage ca. et halvt kg på om ugen uden at tage for meget fedt på.
Mht til energi så er Thez råd også fornuftigt, jeg nupper selv en koffeinpille hvis jeg er lidt sløv, men lad værre med at gøre det til en fast vane
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Og ved faktisk heller ikke hvilke mad der indeholder protein?
Men vil prøve at google 'pre workout meal' og se hvad der dukker op
mar 2014
Er vandt til at spise hvad jeg vil uden rigtig at tage på, og opbyggede muskler naturligt ved at ride en del heste + cykle frem og tilbage til job.
Men holdte et års pause med ridning + jeg har fået bil. Så nu sætter feddet sig de forkerte steder + jeg har tabt de fleste muskler.
Er begyndt at ride lidt igen og som sagt, træne lidt i fitness.
Men er altså helt lost med det der mad
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
Man bliver jo også bedre og bedre til at vide om det man gør påvirker ens krop efter den hensigt man har, uden at tænke så meget over det...
mar 2014
Nu har jeg en lille idé om hvad jeg skal spise
Men tror jeg har brug for en snack ved 5 tiden, inden jeg ridder og/eller træner. For der har jeg ikke fået noget mad siden frokost pausen, og jeg vil ikke til at lava aftensmad iden jeg træner/ridder, for så kommer jeg ikke op og igang igen, hvis jeg først har siddet ned
Hvad kan man tage som snack der?
Det er her jeg egentlig havde overvejet noget proteinpulver halløj..
mar 2014
Min vægt er meget stabil.. Har været det samme det sidste halve år. Men ka da være der sker noget nyt, hvis jeg begynder at spise anderledes.
Men plejer nu mere at kigge på min krop, og se om jeg synes jeg har fået større eller mindre arme fx..
mar 2014
Så skal bare have fat i mandlerne, så har jeg til en snack.
feb 2014
Følger: 1 Svar: 189
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
Proteinpulver, kreatin og alle de andre kosttilskud du nævner er ikke en nødvendighed. Hvis du endelig skal smide penge i kosttilskud, ville jeg personligt vælge BCAA og Glutamin, måske nogle vitamin piller 60+.
Personligt synes jeg ikke rigtigt der er nogle gode PWO produkter (energi) hvis du spørg mig. Det eneste PWO der virker er det med DMAA, resten er lort.
apr 2014
Følger: 1 Svar: 2
Det kan være rigtig fint at supplere din kost med kreatin og der er masser af videnskabelige artikler, der dokumenterer kreatins effekt mht. både styrke og opbygning af muskelmasse. Du kan læse en kort artikel om det på www.supps.dk/kreatin - Artiklen indeholder udover en kort forklaring af virkemåden også en oversigt over, hvor meget du skal tage af det og hvornår du skal tage det.
Opbygning af muskler? :)