998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Sebastian M
Sebastian M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Nyt trænings program? Nyt trænings program?

Hej. Søger et nyt trænings program, og er lidt i tvivl - har trænet i ca. 3 år, og har haft rigtig gode resultater. Da jeg startede vejede jeg 65 kg, og nu ligger jeg solidt på 90kg (er 175 cm høj) armene er gået fra omkring 32 cm, til 43 cm osv.. - men har altid holdt mig til 2 split program. En trænings uge ville se sådan ud;

Mandag, bryst, skulder, triceps - 3-4 øvelser bryst á 4 sæt med 6-8 reps. 1 skulder øvelse, typisk "lateral raise" 4 sæt med 6-8 reps. 3 øvelser triceps a 3 sæt med 6-8 reps.

Tirsdag, ben, ryg, skulder og biceps - Ben 3 øvelser af 4 sæt 6-8 reps. Ryg 3 øvelser a 4 sæt 6-8 reps. Skulder starter jeg altid med skulder pres siddende, da jeg syntes det er den eneste man kan løfte rigtig tungt med, 4 sæt med 6-8 reps, slutter typisk af med noget hvor jeg kan få noget "pump" i skuldrene, 4 sæt med 10-12 reps. Så 2 øvelser til skuldre.. Også 3 øvelser biceps af 3 sæt med 6-8 reps. Evt mave til sidst..

Onsdag er "restday" men nogen gange skipper jeg den, også træner jeg gerne 6 gange på en uge..

Torsdag og fredag er det samme, som ovenstående, men med forskellige øvelser for at varierer det.

Har overvejet 3 split program, hvor man rigtig kan gå i dybden med de forskellige muskel grupper, og få ramt alle fibrene.. Men et godt 2 split program kan også komme på tale, evt med "push, pull" dage, eller overkrop den ene dag, og fra hofterne ned den anden dag? Lad mig hører jeres meninger og erfaringer..

- Sebastian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt trænings program?
  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 29
    #1   3. jul 2015 Du træner skulder og triceps begge dage?

• Sebastian M
    Sebastian M Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   3. jul 2015 Skulle have stået biceps, ved ryg dag.
    Og grunden til jeg træner skulder begge dage, er jeg lige kan få det sidste "pump" i skuldrene på bryst dag.. Også på ryg dag, løfter jeg tungt..

Kommentér på:
Nyt trænings program?

Annonce