{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Downs syndrom {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg skal til at skrive AT synopsis til min eksamen, hvor jeg skal beskæftige mig med downs syndrom og samfundets mening.

Eftersom det bliver nemmere og nemmere at få abort nu om dage, og eftersom det er blevet nemmere at se, om et foster lider af noget, er der mange mødre, der vælger deres børn fra.

Vil i mene, at vi bør bevæge os mod det perfekte samfund og håbe på at opnå det (et samfund, hvor der ikke er handicappede børn). Skal børn med downs syndrom vælges fra? Ja/nej.. Og meget gerne en begrundelse..

Jeg kræver seriøse svar, da dette ikke er et useriøst emne. Gider ikke have en usikker undersøgelse smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Downs syndrom
  • #1   24. mar 2011 Umiddelbart ja, det vil jeg sige. Hvis man tænker på mennesket som en myrekoloni, vil et svagt individ også blive fravalgt fremfor hele kolonien.

Der er dog det, at myrer ikke har empati overfor den enkelte myre, men tænker på kolonien i en helhed, hvor mennesker har stor medfølelse og empati for det enkelte menneske.

Som samfund vil jeg mene man bør sortere børn fra der har lidelser som downs eller man på andre måder kan se de bliver handicappede. Men som individ vil jeg sige det er op til forældrene, men jeg mener så også de har et ansvar hele livet igennem, og ikke bare smider ungen på institution så snart det bliver hårdt.

Jeg mener heller ikke man bør aflive en person, hvis personen starter som en normal velfungerende person, og efterfølgende bliver psykisk eller fysisk handicappet ved en ulykke f.eks.

Jeg mener i bund og grund, at hvis man kan fravælge børn som ikke vil kunne yde noget til samfundet, set fra samfundets synspunkt, burde man gøre det, men fra et mere menneskeligt synspunkt, mener jeg det er op til forældrene, der så skal stå med det fulde ansvar og ikke få tilskud i hoved og røv, fordi de overlagt vælger at få et handicappet barn, hvis de vel at mærke ved det inden barnet bliver født.

• #2   24. mar 2011 "lav en syg handel" - At sige ADHD er et resultat på mangel af opdragelse, er så vidt som at sige at alle kriminelle er resultatet af et uinspirerende samfund.

Forskere mener nu at ADD og ADHD slet ikke burde være en diagnose, da det i realiteten er mangel på motivation der er grundlaget for barnets uro og koncentrationsmangel.

• #3   24. mar 2011 Nu har jeg kun valgt at fokusere på downs.. ADHD har jeg ikke tænkt mig at røre ved.. så i bør kun tænke på downs.. smiley
    Lolwut - tak for dit svar smiley Det var ret brugbart.

• #4   24. mar 2011 "lav en syg handel"

Det er ikke nødvendigvis kun forældrende, det kan lige så vel være mangel på aktiviteter i sin fritid hvis den by eller kommune man bor i, ikke har nogle tilbud og/eller områder man kan udfolde sig på. Det er typisk den slags der leder til hærværk og den slags, fordi de unge keder sig.
    Det kan lige så vel være at skolen man går på, ikke engagerer sig ret meget i eleverne. Det har jeg selv oplevet, og hvorfor skulle man følge med i skolen når man ikke føler man bliver taget seriøst, eller skolen ikke gør noget for at fremme de elever der mentalt er foran de andre?

Jeg kan huske utallige gange til diktater i 6. - 7. - 8. klasse, hvor jeg var færdig lang tid før de andre i min klasse, fordi jeg er god til at stave. Så lad os sige diktaten varede 30 minutter, men jeg var færdig efter 10 minutter, så kedede jeg mig i 20 minutter, og det kunne man opfatte som mangel på koncentration/motivation, og havde det være mig i 2011, havde jeg sikkert bare fået diagnosticeret ADD, for det er den store generelle undskyldning for ikke at gide sætte sig ind i børnenes vilkår.
    Hvis nu min lærer dengang havde spottet jeg var færdig før alle de andre, og gav mig en ny opgave, eller lod mig gå ud af klassen eller noget i den stil, ville jeg ikke være et forstyrrende element i klassen, eller en der ligner en der snart sover. Jeg kunne have blevet motiveret til at udfolde mig i et eller andet jeg interesserede mig for, men i stedet endte jeg bagerst i klassen og blev ignoreret i 20 minutter hvis jeg ikke var for forstyrrende.

Og det var kun et eksempel på en diktat, så forestil dig alle de andre timer vi har haft, og så påstår du det er mine forældres skyld og/eller en brist i min hjerne, som bare klares med kemikalier i form af Ritalin?

Jamen lad os da bare fylde de forstyrrende børn med noget der dulmer dem, for de er jo syge. De har ADD/ADHD, så stik dem nogle piller så de holder kæft, i stedet for at find ud af deres behov og om der er en årsag til de er sådan, i stedet for at fyld dem med medicin og sylt dem i en sagsmappe.

• #5   24. mar 2011 vi har en søn med ds
    og han skulle ikke vælges fra hvis vi viste det før han kom til

hvis der er noget du vil vige om ham kan du spørge pm

• #6   24. mar 2011 Jeg synes personlig det er forkert at fravælge et barn fordi det har downs syndrom.
    Vi taler så meget om inklusion frem for eksklusion i samfundet.
    Men hvis vi kun skal inkludere "normale" mennesker, hvor er vi så henne?
    Jeg synes det er helt forkert. Især når man "kun" taler om downs.
    Kan måske forstå det hvis barnet er multihandicappet, og man ved det ikke vil kunne få en ordentlig tilværelse. Men det kan en mongol jo godt.
    Det perfekte samfund når vi alligevel aldrig. (her tænker jeg kriminalitet grundet alkoholikere, narkomaner osv) Og vil da ikke mene at et barn med downs er mindre perfekt end et "normalt" barn.

Vi kan vende det om og spørge: Hvorfor vil vi ikke have dem? De gør jo ingen skade. Ja, de kræver lidt hjælp og støtte. Men jeg vil da 1000 gange hellere have at mine skattepenge går til det, end til afvænning og støtte til en afhængig, som SELV har valgt at være hvor de er! Det har en med downs IKKE!

Jeg kunne ikke finde på at vælge abort, hvis jeg fandt ud af det var et barn med downs.

Det var min mening. Håber du kan bruge den til noget,.

• #7   24. mar 2011 Jeg har heldigvis ikke stået i den situation. Men jeg ville kunne forestille mig at barnet nok højest sandsynlig ville få det bedre et andet sted.
    JEG ville personligt ikke kunne klare et barn med DS, eller andre ting som kræver MEGET tid. Et barn kræver tid. men et handicappet barn kræver MEGET tid.
    Jeg ville under ingen omstændigheder kunne klare at ha sådan et barn, af personlige årsager.
    Jeg tager hatten af for de mennesker der kan og jeg respektere dem, men folk der ikke kan, skal også respekteres.

Men hvis jeg havde et valg mellem et barn som havde DS eller var total multihandicappet og skulle leve sit liv i en kørestol og intet kunne, så ville jeg da klart vælge barnet med DS.

Men jeg mener bestemt ikke at vi leder os mod det perfekte samfund. Selvfølgelig er hvert barn velkommen. men jeg vil mene at et virkelig multi handicappet barn er bedre stillet i en anden verden end her.
    Men jeg respektere folks valg. uanset hvad.

• #8   24. mar 2011 Lav en syg handel...

Men at sige at adhd er mangel på interesser eller noget i den dur af hvad du har skrevet er fandme direkte løgn!!!
    Kan godt være der er mange der får stilliet diagnosen i dag, men siger du at det er det rene opspind, og det skyldtes for meget fritid, eller rettere mangel på interesser er jo direkte idioti.

Du skulle prøve at møde med nogle af dem der har det svært, F.eks min fætter.. Knægten er 8 år gammel, du kommer aldrig ind i hovedet på ham uden 10 spande rita, og prøve at fortælle at han er normal, og det er forældrenes skyld er jo helt i hampen. Nej du, få dig nogle AKTUELLE FACTS om "sygdommen" før du udtaler dig.

• #9   24. mar 2011 "lav en syg handel"

Jeg er enig indtil første halvdel, men så er du helt væk igen.

• #10   24. mar 2011 Og lolwut, du er sq lige så galt på den...
    Adhd er jo heller ikke altid i samme grad, og nogle er MEGET slemmere end andre. Og måske for de 5% er det mangel på noget at lave, men for resten er det jo ikke deres fejl de har det svært.

Prøv du og snif et gram af den dårlige og prøv og skulle tage dig sammen til noget... Gad jeg godt se, for det er da noget af en opgave.. Og så skal du så leve sådan 24/7.. Good luck champ

Så lad nu vær med at betegne adhd som om alle er ramt ens, for det er så langt fra sandheden som det kan være.

• #11   24. mar 2011 Det ved jeg, alt det du skriver der, jeg har en lillebror med ADHD, så kender det godt. Det jeg siger er, at nogle forskere mener at betegnelserne ADD og ADHD er ligegyldige, da man har lagt vægt på koncentrationen, hvor man nu modsat mener det er motivationen der er den afgørende faktor.

• #12   24. mar 2011 Det er da ikke motivationen som er problemet?!
    Giv knægten noget at lave han er interesse for, og du ser ham ikke i uger... Men er det noget han ikke gider vil der være langt større modstand, og det er næsten en umulig opgave at sætte ham til det...

adhd giver jo også adfærdsproblemer da de ikke tænker ens, og "normale" ikke kan følge hvad der sker i hovedet på dem... Så dem der kalder adhd for opspind har tilbragt for meget tid med umotiverede normale som bare er "bumser", hvis jeg må kalde det det...
    Det er de tumper som ikke kan tage dem sammen, som giver adhd som "tvivl"...

Er man ikke adhd er den eneste måde og "få det på samme måde" ved at æde nogle rita, eller sniffe noget amf.. Og gad godt se nogen være produktive i mens de blæste, unless man er total junkie som got the need the the drug smiley hehe

• #13   24. mar 2011 "Jeg" siger ikke det er sådan, jeg siger at "forskere" mener(!) at det hænger sådan sammen, det er en teori. Men som du selv siger, giv dem noget de gider, og man ser dem ikke i uger. Hvis det ikke er motivation, ved jeg ikke hvad det er.

Jeg er godt klar over der er nogle der faker det, og det desværre går ud over dem som har brug for rigtig hjælp, men sådan er det desværre i alle områder.

Har selv et par "kammerater" eller hvad man skal kalde dem, som har fået førtidspension fordi de er blevet for fede, for dovne eller har "psykiske problemer".

• #14   24. mar 2011 Hehe, glemte helt og rette det på de åhh så kloge forskere smiley
    Jeg du/jeg er formuleret lidt forkert efter du skrev det med din bror smiley

Det er et område folk bør have mere viden om imo, især efter aber som Lav en syg handel der render rundt med helt forkert viden, og begynder og snakke højt om det.. Mennesker som ikke ved hvordan hjernen funker når den ikke kører samme omdr som resten : /

Og ja, som du også nævner er der nok også nogle aber som nok skal fake sig til en eller anden sygdom, lidt som hypokondere, haha. Men det er sq deres problem og skyde sig ik foden for at være doven.. Det sq en dobbelt op for dumhed smiley

• #15   24. mar 2011 Jeg gar ADD og jeg er blevet motiveret af mine forældre, haft hest, levet sundt osv osv. Jeg har stadig manglende koncentration og enormt meget uro...
    Jeg gik på en skole der virkelig hjalp mig og motiveret mig.
    Jeg har to heste jeg bruger min tid på, så jeg keder mig ikke. Jeg blev mod min vilje proppet med diverse ritlain piller hvilket bare gjorde mig til en levende Zombie der havde brug for samfundet for at tænke selv..
    NEJ NEJ NEJ, i er helt galt på den altså.

Nå, så til emnet..
    Den er ret sværd, hvis man ved at man ikke har overskudet til et barn med sygdommen, så ja, så skal man sutere det fra..

Kommentér på:
Downs syndrom

Annonce