{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

Jens K
Jens K
Følger: 1 Emner: 352 Svar: 1.332

Ondt i ryggen? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har haft en del ondt i ryggen her på det seneste. Det er Ved siden af rygsøjlen oppe omkring skulderbladene.
Jeg får det ofte når jeg styrketræner, f.eks. når jeg skal tage bænkpres.

Jeg gider ikke tage til lægen da han altid siger det er 2 ugers pause.. Og jeg har haft pause noget tid nu..

Nogen af jer der ved hvad det kan være? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i ryggen?
  • #1   3. feb 2012 Det kunne tænkes at du overbelaster din krop.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#2   3. feb 2012 Det mærkelige er bare at jeg også har det når jeg ikke har trænet i en uge? smiley

• #3   3. feb 2012 Prøv at kontakt en fysioterapeut, og ikke din læge.

• #4   3. feb 2012 Snak med din læge om at komme til en fysio terapeut.. Han er nok den eneste der kan sige lidt mere præcist hvad det skyldes !

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#5   3. feb 2012 Jeg tænkte bare at det var lidt billigere lige at spørge herinde først, hvis der nu var nogen der vidste lidt om sådan noget smiley

Men jeg må nok tage til fysioterapeut så smiley

• #6   3. feb 2012 det lyder som de binde muskler der sidder mellem rygsøjlen og skulder bladet.
    føles det som om der noget der sidder i klemme bag skulder bladet?

men det er jo nok en form for overbelastning eller forkert belastning.

kan være du ik har fået en ordenlig grund opbygning hvis du heller ik har trænet for meget.
    og derved har nogle muskler der stærkere end andre. og nogle svage sener.
    så får du muligvis ik den stabilitet der brug for i øvelserne.

træn noget rotations øvelser for skulderen. og husk og træne ryg, row samt bagskulder osv. så ik du får en frem overbrøjet holding. hvis dit bryst trækker i skulderne.

• #7   3. feb 2012 Altså når du får ondt når du ikke træner, hvad er det så der udløser smerterne?
    (fordi hvis du har ondt der hvor du beskriver ville jeg få det tjekket. For har ondt samme sted når jeg har ondt i min ryg, og jeg har skoliose) siger ikke du har det, men vil få det tjekket uanset hvad.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#8   3. feb 2012 Det er faktisk ikke på den måde mellem rygsøjle og skulderblade. Jeg tror umiddelbart det er musklen der går lodret op og ned ved siden af rygsøjlen.

Men hvad træning angår, så har jeg trænet et halvt års tid, og sørger for at træne ryg ca. hver anden gang smiley

• #9   3. feb 2012 Ja så er det nok ikke det smiley
    Hvis du træner ryg så tit.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#10   3. feb 2012 Altså jeg har skæv ryg, men har altid fået af vide at det kun var lidt, og at det ikke var noget problem.
    Og det er heller ikke nogen form for gigt, for det har jeg lige fået tjekket for et par måneder siden smiley

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#11   3. feb 2012 Altså jeg træner ryg 1-2 gange om ugen smiley

• #12   3. feb 2012 men nu koster det jo ik noget og tage til læge. så det kan du jo altid gøre i første omgang. og hvis du så har brug for andet. får du jo henvisning og derved rabat smiley

men kan jo være mange ting. muskel, sener nerver eller noget.

kan være du træner forkert eller for tungt. i forhold til tekniken. ses tit for folk der ik har trænet særlig længe. desvære. de ser nogen lave en øvelse. laver den selv. men kender ik den rigtige holdning. og kører alt for tungt.

• #13   3. feb 2012 Så du HAR skæv ryg ... er det noget du har fået taget røngtenbilleder eller hvad?

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#14   3. feb 2012 Nej du har helt ret i det ikke er så dyrt at tage til lægen! smiley Men jeg har været der nogle gange nu med fodboldskader og jeg får altid standard svaret med 2-3 ugers pause..

Og jeg må prøve at se om det er fordi jeg tager for meget vægt, eller ikke gør det rigtigt.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#15   3. feb 2012 Jaa jeg har skæv ryg, og det har jeg haft siden jeg var helt lille.
    Jeg tror ikke det er noget der er taget røntgenbilleder af. Jeg har bare fået foretaget de almindelige undersøgelser med at bukke mig forover og så kan man se at ryggen er en smule skæv.

• #16   3. feb 2012 Ja okay. Men altså hvis jeg var dig ville jeg spørge om du ikke kunne få taget nogle billeder af ryggen. Fordi lægerne på hospitalet snakker lidt mere med dig end en normal læge gør. Min skæve ryg blev opdaget da man gik til det årlige tjek hos sundhedsplejersken i skolen og så blev jeg sendt til lægen, og derefter hospitalet for at få taget røngten og mr scanning.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#17   3. feb 2012 Ja det var sådan set på samme måde mit blev fundet, og nu jeg tænker over det så tror jeg faktisk også jeg var på hospitalet da jeg var mindre!
    Og der var det jeg fik af vide at bare jeg dyrkede idræt og sådan noget så skulle det nok gå fint, det burde ikke være noget problem.

• marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #18   3. feb 2012 en mr scanning vil vise det meste, men det kræver self. din læge vil sende dig viderer.... prøv at fortælle ham at du osse har ondt når du ikke træner....

• #19   3. feb 2012 gør ryggen det samme hvis du tager mindre vægt på ?
    det kunne være en overbelastning smiley

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#20   3. feb 2012 Altså jeg ved det ikke helt da jeg ikke har haft meget mindre vægt på.

Men altså hvor meget vil i mene en dreng af almindelig bygning som har styrketrænet i et halvt år og som vejer 60-65 kilo kan tage i bænkpres? smiley

Bare lige for at høre hvad i siger uden at det er på grund af det jeg siger smiley

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#22   3. feb 2012 Ja det lyder jo som om jeg prøve at tage til lægen og så forsøge at få en røntgen skanning og så se hvad de siger til det smiley

• #23   3. feb 2012 Det er dovenskab der er på vej ud af kroppen smiley

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#24   3. feb 2012 Gid det var så vel terminator, men har været vant til at dyrke sport hele livet! smiley

• #26   4. feb 2012 ik andet end du får en henvisning og derved en billigere pris ved en kiropraktor

Kommentér på:
Ondt i ryggen?

Annonce