{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Gode fif til at smide nogle kilo {{forumTopicSubject}}

Hej Baboom smiley

Jeg er desværre i den situation at jeg har stået uden arbejde siden oktober måned (er uddannet mekaniker). men siden jeg er begyndt at gå hjemme, er der begyndt at sætte sig ekstra kilo på sidebenene og diverse andre steder smiley

Så ville høre om nogen har nogle gode fif til at smide nogle kilo.

Jeg spiller hyggebold (serie 6) i min fritid, plus jeg løber ca 7-10km hver anden dag. Jeg er begyndt at spise mindre portioner til aften, da jeg har indset at jeg spiste ALT for store portioner.

Jeg har hørt at drikke et stort glas vand lige når man vågner skulle sætter forbrændingen igang, er det rigtigt? og at spise stærk mad skulle hjælpe også, passer det? flere af sådanne fifs kunne jeg godt tænke mig, hvis der er nogle der sidder med nogle guldkorn derude smiley

Håber på i kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode fif til at smide nogle kilo
  • #1   14. maj 2012 Forbrænde mere end du æder. Så nemt er det. Ved ik hvormeget du vejer. Vejer selv 105 og skal ik ned under 100. Men er også 2 meter og træls.

• #2   14. maj 2012 Dalle

ja det er selvfølgelig helt korrekt smiley er bare ikke så god til at "tælle kalorier" men syntes jeg tænker mig om, hvad det er jeg spiser. Jeg vejer pt 113kg og er 190cm høj, så der er en del der skal smides smiley

• #3   14. maj 2012 bare spis mindre...

et glas vand sætter ikke din forbrænding op. Chili gør, men det er så begrænset så det er på nippet til at være ligemeget. Letteste og bedste løsning = spis mindre. Taber du dig ikke, så spiser du stadig for meget.

• #4   14. maj 2012 Ja kan godt se der er et par kilo. Men lad være med mirakel kur smiley og de usunde kure. Evt gå i træningscenteret hver anden dag, og løb hveranden. Kombiner det lidt. Prøv at beskriv hvad du spiser i løbet af dagen.

• #5   14. maj 2012 AssJack

Ja problemet er nok at jeg spiser for meget i forhold til det jeg forbrænder. men så fik jeg da lidt afklaring med de "fif" jeg havde hørt.

• #6   14. maj 2012 Dalle

Jeg prøvede nogle slankepiller for nogle år siden der slet ikke virkede, så den vogn springer jeg ikke på igen smiley

Jamen somregel to små grovflutes med et stykke ost til morgenmad. så ofte får jeg ikke noget før til aften, som nogle gange bliver lidt sent. Der står den til på retter som lasagnette, kyllyngefiletter med kartofler og sovs. det bliver gerne noget "tungt" aftensmad, som jeg selvfølgelig godt kan se, ikke er det bedste valg hvis man vil tabe sig smiley

• #8   14. maj 2012 du skulle sagtens kunne spise noget "tung" mad, hvis det eneste andet du får er 2 små grovflutes.

Er du sikker på du ikke får noget andet ned i løbet af dagen. Man har en tendens til at glemme den halve liter mathilde, pølsehorn, snickersbar, cola, juice osv

• #10   14. maj 2012 Vil heller ikke beskrive kylling med kartofler og sovs som tungt. Du må jo være aktiv igennem dagen siden du sjældent spiser. At du kun spiser 2 gange er ik sundt : )

• #11   14. maj 2012 Julie, måltidsfrekvens er gammel myte, det er ligemeget hvornår du spiser og hvor mange måltider, sålænge dine samlede makro. Det kan self have en betydning hvis man træner efter muskelmasse med hvornår og hvilke kulhudrater og proteiner man får. Men om du æder 2 eller 8 gange om dagen er ligegyldigt. I mit tilfælde er det også kun sværrere at spise mange gange om dagen, da man let kan komme til at springe et måltid over, samt jeg bliver mere sulten af at gå og "snacke" gennem hele dagen.

• #12   14. maj 2012 hov "sålænge dit samlede makroindtag er det samme" skulle der stå.

• #13   14. maj 2012 Julie P :

Ja, har godt hørt at man skal spise 6 gange om dagen. jeg tror jeg vil ha købt så jeg altid har nogle æbler, pærer osv. Jeg har bare en tendens til ikke at kunne stoppe igen, når først jeg er igang med at spise smiley så frygter jeg vil spise for meget hver gang. Og ville virkelig ønske at jeg kunne leve af sådan noget mad som du skriver, for på tekst lyder det jo superlækkert, men når det er stillet foran mig, er det ikke lige det der vækker min appetit, må jeg nok indrømme smiley Men super meget respekt for at du har gjordt det smiley

Assjack

Altså en normal dag er det det der er menuen. men altså, enkelte dage kan der da godt være at der bliver hygget med et glas vin eller en pose slik, men det er max en dag om ugen.

• #15   14. maj 2012 Hvad drikker du? Og hvad med øl og sprut? Du skal ikke kigge på dagindtaget men nærmere på dit ugentlige indtag. Spiser du sundt 6 ud af syv dage og ligger fx 500kcal under men så går amok søndag og måske får 3000 yderligere kalorier (udover dit ligevægtsindtag) er du jo lige vidt.

Med din din motion og kost som du skriver, burde du ligge i underskud og tabe dig, så der er vist nogen ting du glemmer.

• #16   14. maj 2012 Julie, du forbrænder jo stadig selvom du er inaktiv, og det er noget vås med dit blodsukker. Jeg går da aldrig amok i sukker fordi jeg ikke har spist i 3 timer, eller for den sags skyld 8 timer. Men prøv at google måltidsfrekvens myte, eller mealfrequency myth så kan du selv læse om det.

• #17   14. maj 2012 AssJack

Jeg drikker meget vandt syntes jeg, minimum 2liter om dagen. Ellers drikker jeg ca 2 halvstore glad minimælk (drak letmælk før, men er gået over til minimælk). Så kan det hænde at der ryger noget light sodavand ned til aften. Øl og sprut er begrænset vil jeg sige, er ikke SÅ tit i byen osv, vil sige en enkelt gang om måneden. men så står den på øl smiley

Kan godt se hvad du siger med det ugentlige indtag, det tror jeg lige jeg skal skrive bag øret, da jeg tit bare tager det dag for dag smiley

men er vidst noget med at nogen i min familie døjer med stofskiftet, så måske jeg skulle få det undersøgt, hvis det kunne ha noget med det at gøre

• #19   14. maj 2012 Du kan få et program til din mobil der hedder shapeup, hvor du kan tælle kalorier på en nem måde smiley Du skal bare søge efter det mad du har spist, deres database har de fleste retter samt madvare inde smiley
    Du kan få en udrensnings kur sårn noget grøn te som man skal drikke hver anden dag i 14 dage, det hjælper med din forbrænding smiley Her har energipulveret NO XPLODE også hjulpet en del, både på udholdningen når man laver noget aktivt (cykler selv 28 km i hverdagene), forbrændingen og gør at man ikke er så sulten da det er et kæmpe glas man skal drikke smiley

• #20   14. maj 2012 Grøn te har jeg drukket engang, syntes egentlig jeg fik mere energi af det, men smagen syntes jeg ikke så godt om :-P. Men kan ske det skal prøves igen smiley

• #21   14. maj 2012 Nej det smager ik skide godt, men mon ik du overlever de der ialt 7 dage du skal drikke det? smiley

• #22   14. maj 2012 Skal man så stoppe igen? Troede man skulle blive ved med at drikke det smiley

• #23   14. maj 2012 Jeg fik a vide at man skulle gøre det i 14 dage og så holde en uges pause eller sådan noget. Men ved sgu ik? Det var noget jeg købte i en skønhedsklinik så ved ik om det kun gælder for det mærke jeg købte eller om det er for alle slags grøn te smiley

• #24   14. maj 2012 Det vil jeg da lige undersøge, men tusind tak for de gode tips smiley

• #25   14. maj 2012 AssJack .
    Læs op på din endokrinologi, det er helt rigtigt at det er optimalt at spise 6-8 gange om dagen

• #27   14. maj 2012 Jeg har tænkt på at få et sundhedstjek hos lægen, så vil jeg da lige nævne det for ham smiley men burde man ikke ha andre symptomer så?

• #28   14. maj 2012 Kasper C
    Nu stopper det satme, hvis ham har sukkersyge aka Diabetes mellitus så ville han for det første have mange symptomer og et af dem er vægttab. Så få din viden på plads inden du lukker sådan noget mundlort ud

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #29   14. maj 2012 Forbrænd flere kcal end du indtager = Du taber dig! smiley

Men ellers som de andre siger, det er meget vigtigt at du spiser mange gange om dagen. 6-12 gange om dagen! Så forbrændingen hele tiden er i gang! Evt. spis noget "husk" til at tømme tarmen.

Men lyder fornuftigt med at løbe! smiley

Evt. køb en motionscykel eller en "holder" til din egen cykel og så sig til dig selv. At f.eks. i en periode på 1 måned? At du KUN må se fjernsyn, når du cykler i mens!

Men ellers chillax og nyd livet! Spis sundt og forsat med motionen!

• #30   14. maj 2012 Nicolai p

Ja, jeg må spise nogle flere små og sunde måltider i løbet af dagen kan jeg forstå smiley det må prøves

Og godt at høre at mit løbeprogram er i orden, håber på at tage et tankstation til sommer smiley

Det var egentlig en meget god idé med kun at se tv, mens man cykler, den vil jeg tage til mig smiley

Sådan som arm og mavebøjninger, er det noget der giver noget?

• #31   14. maj 2012 Haha tankstation skulle blive til halvmarathon smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #32   14. maj 2012 Haha. Grinte lidt, da jeg læste tankstation, men vidste udemærket godt at du mente en form for maraton.

Det er sgu altid sundt at tage arm- og mavebøjninger!

• #34   14. maj 2012 Kasper C
    lad nu være med at tude bare fordi jeg ved mere end dig

• #36   15. maj 2012 Kasper C
    faktisk så er det bare dig der er latterlig og smider diagnoser ud, og når du så bliver rettet så tuder du

• #41   16. maj 2012 Bliver nødt til at grine lidt.

• Tommy S
    Tommy S Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
    #42   19. jul 2012 SUV s: Hvad var det for slankepiller du prøvede for nogle år siden ?

• #43   21. jul 2012 Jeg kan ikke lige huske navnet, men kan huske at etiketten var lilla/blå smiley

• Karsten J
    Karsten J Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 34
    #44   1. aug 2012 Det er korrekt at ekstrem tørst er et symptom på hypoglykæmi, som igen kan være et symptom på diabetes - så kasper har helt ret.

Hvis de slankepiller i snakker om er ThermePower så lyder det ret dumt...

• #45   2. aug 2012 Karsten
    Det er hyperglykæmi der normalt medfører ekstrem tørst pga. øget vandladning

• Karsten J
    Karsten J Tilmeldt:
    maj 2012

#46   4. aug 2012 Det kan også ses ved hypo smiley

• #47   5. aug 2012 Har jeg aldrig hørt om, da den øgede vandladning skyldes at glukose, albumin osv. ikke bliver filtreret fra i Bowmanskapsel og derfor pga osmose, bliver vand trukket ud i samlerørene og derfor sker der polyuri

• Karsten J
    Karsten J Tilmeldt:
    maj 2012

#48   29. sep 2012 Folk oplever ofte stor sult ved hypoglykæmi, og sekundært til det kan de sagtens føle stor tørst. Jeg er desuden ganske klar over årsagerne til polyuri smiley

• Karsten J
    Karsten J Tilmeldt:
    maj 2012

#49   29. sep 2012 Såfremt man bedre kan styre sin appetit ved flere måltider, så ja så er mange måltider fint. Der er dog mange der fint kan holde appetiten under kontrol selvom de spiser færre måltider.

Den fødeinducerede termogenese er ret kontant, afhængig af kompositionen af ens daglige indtag, og er upåvirkelig af måltidsfrekvensen. De 20-25% af den indtage energi man bruger på at nedbryde protein ændrer sig ikke om man så spiser x antal gram over 2 gange eller over 8 gange.

Såfremt man ikke kunne tabe sig, og stadig være ganske sund, på mindre end 6-8 måltider, så ville folk der praktiserer IF være på skideren. Det er de bare ikke

Kommentér på:
Gode fif til at smide nogle kilo

Annonce