867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

AalborgPigen C
AalborgPigen C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 91

Hjælp til ømhed efter træning Hjælp til ømhed efter træning

Jeg har et problem, jeg synes, bliver værre og værre.
Jeg startede med at styrketræne hveranden dag uden ømhed eller problemer. Hvis endelig jeg blev øm, var det dagen efter ogd et var væk næste morgen.
Nu er det sådan, at jeg ikke rigtig bliver øm på 2. dagen mere men til gengæld 3. og 4. dagen. Det gør så ondt, at jeg ikke kan træne i de dage. OG det sætter naturligvis en stopper for antal dage, man kan træne.
Har prøvet at cykle det væk, men kan virkelig ikke holde det ud, og jeg kan ikke passe mit arbejde ordentllig som sygeplejerske.

Har i nogle bud til, hvad jeg evt. gør forkert eller hvordan man undgår den der muskelømhed - i hvert fald det værste af den?
Jeg har taget højde for, at jeg ikke kan bruge de samme kg, som jeg plejer, da jeg ikke kan træne så ofte mere, men selv 5,5 kg i squat får mig til at gå som en spasser for 3. dagen smiley

Og et sidste spørgsmål: Har tabt mig 10 cm på lårerne, men selve musklerne bliver ikke rigtig større. De er tydelige men virker lidt tynde. Er vi ude i, at det er fordi, jeg ikke tænker på protein overhovedet og måske ikke får nok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ømhed efter træning
  • #2   16. jun 2012 Jeg får altid minimum 7 timers søvn. Men jeg lægger ikke i kcal overskud, for vil jo gerne tabe mig samtidig smiley SÅ forsøger at spise under 1400 kcal i løbet af dagen. (bruger madlog.dk).
    Ja, det kan være ret svært med fuldtidsjob og fuldtidstræning smiley

Men tak, jeg vil forsøge at få noget mere protein indenbords (for mit vedkommende 126 g så - 2 g x 63 kg?). Måske det hjælper lidt på min træthed også.

• #4   16. jun 2012 Ja, jehg bruger de sidste 5-10 min på at strække ud

• #6   16. jun 2012 At strække ud er kun hvis du har brug for mobilitet i ledene...
    Du får stadig DOMS af træningen hvis du strækker ud.

Du kan prøve at skrue lidt ned på volumen, så du ikke gennem tæsker din krop.
    Du er nybegynder, og respondere derfor på ALT! Når din work capasity er blevet lidt større, senere hen så kan du skrue op for volumen igen.

Sigt efter 120-150 g protein for dit vedkommen.
    Selv æder jeg 200-250 afhændig af vind og vejr.

• #7   16. jun 2012 Nej, jeg er ikke nybegynder. Har trænet i 6 mdr, men kan ikke længere træne så meget og så tit, fordi jeg får for ondt i mine ben. Resten af musklerne kan også gøre ondt, men det er mest mine ben, der brokker sig...

Okay tak, vil prøve at spise mere protein smiley Men ja, jeg tæsker igennem, for jeg kan godt lide at udfordre mig selv, og så vil jeg gerne have stø'rre muskler smiley

• #8   16. jun 2012 Du spiser under 1400 kcal hverdag. Allerede der, er der noget rivende galt...

• #9   16. jun 2012 større muskler = kcal overskud
    mindre fedt = kcal underskud.

Det er 2 forskellige ting som dog kører paralelt i kroppen, men når du spiser nok, bliver den anabolske effekt større end den katabolske og du får flere muskler og vice verca med fedt.

Men som niklas siger er 1400 kcal ikke noget overhoved! Er du ikke træt med så lidt mad??

Prøv at skrue ned til ½ volime af ben træning... så bør dine DOMS ikke være så lede mere

• #10   16. jun 2012 Haha jo, jeg er mega træt smiley Sover nogen gange 12 timer i streg.
    Jeg havde godt en ide om, jeg spiste for lidt, men jeg ville høre jer, som har gjort træning til en livsstil.

Men hvis jeg får flere kcal, og dermed større muskler - bliver jeg så også tykkere?

• #12   18. jun 2012 Ja, jeg er en pige. Kommer jeg nogensinde op på at kunne tage de samme kg, som da jeg var på det højeste, inden jeg begyndte at lide af de smerter? Vil jo gerne have stærke benmuskler - det hjælper mig i mit arbejde.
    Ja, jeg går rigtig meget, og det er frygteligt hehe smiley

• #13   18. jun 2012 Lasse: det er 2 forskellige muskel fibre så bør ikke gøre noget ved restutionen...
    Dog forbrænder du en del når du går en hel dag, og sammen med lav kcal diæt kan det godt hæmme en del af restutionen.

• Karsten J
    Karsten J Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Svar: 34
    #14   19. jun 2012 DOMS (smerterne du oplever) vil være stærkest når du laver noget du ikke er vant til. For stort set alles vedkommende så forsvinder intensiteten og varigheden af DOMS et kort stykke tid efter man er startet med at træne.. dont worry smiley

og selvom det er blevet sagt, så kan det ligeså godt siges igen: Udstrækning hjælper ikke på DOMS...!

• #15   5. jul 2012 Tak skal i have smiley Droppede alt vægt på squats og begyndte at spise godt igen, og pist væk var alle mine bensmerter smiley Nu har jeg kun normale muskelsmerter - fantastisk. Tak for hjælpen

Kommentér på:
Hjælp til ømhed efter træning

Annonce