Hjælp til ømhed efter træning Hjælp til ømhed efter træning
Jeg har et problem, jeg synes, bliver værre og værre.
Jeg startede med at styrketræne hveranden dag uden ømhed eller problemer. Hvis endelig jeg blev øm, var det dagen efter ogd et var væk næste morgen.
Nu er det sådan, at jeg ikke rigtig bliver øm på 2. dagen mere men til gengæld 3. og 4. dagen. Det gør så ondt, at jeg ikke kan træne i de dage. OG det sætter naturligvis en stopper for antal dage, man kan træne.
Har prøvet at cykle det væk, men kan virkelig ikke holde det ud, og jeg kan ikke passe mit arbejde ordentllig som sygeplejerske.
Har i nogle bud til, hvad jeg evt. gør forkert eller hvordan man undgår den der muskelømhed - i hvert fald det værste af den?
Jeg har taget højde for, at jeg ikke kan bruge de samme kg, som jeg plejer, da jeg ikke kan træne så ofte mere, men selv 5,5 kg i squat får mig til at gå som en spasser for 3. dagen
Og et sidste spørgsmål: Har tabt mig 10 cm på lårerne, men selve musklerne bliver ikke rigtig større. De er tydelige men virker lidt tynde. Er vi ude i, at det er fordi, jeg ikke tænker på protein overhovedet og måske ikke får nok?
dec 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 91
Ja, det kan være ret svært med fuldtidsjob og fuldtidstræning
Men tak, jeg vil forsøge at få noget mere protein indenbords (for mit vedkommende 126 g så - 2 g x 63 kg?). Måske det hjælper lidt på min træthed også.
dec 2008
maj 2011
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 569
Du får stadig DOMS af træningen hvis du strækker ud.
Du kan prøve at skrue lidt ned på volumen, så du ikke gennem tæsker din krop.
Du er nybegynder, og respondere derfor på ALT! Når din work capasity er blevet lidt større, senere hen så kan du skrue op for volumen igen.
Sigt efter 120-150 g protein for dit vedkommen.
Selv æder jeg 200-250 afhændig af vind og vejr.
dec 2008
Okay tak, vil prøve at spise mere protein
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 50 Svar: 130
maj 2011
mindre fedt = kcal underskud.
Det er 2 forskellige ting som dog kører paralelt i kroppen, men når du spiser nok, bliver den anabolske effekt større end den katabolske og du får flere muskler og vice verca med fedt.
Men som niklas siger er 1400 kcal ikke noget overhoved! Er du ikke træt med så lidt mad??
Prøv at skrue ned til ½ volime af ben træning... så bør dine DOMS ikke være så lede mere
dec 2008
Jeg havde godt en ide om, jeg spiste for lidt, men jeg ville høre jer, som har gjort træning til en livsstil.
Men hvis jeg får flere kcal, og dermed større muskler - bliver jeg så også tykkere?
dec 2008
Ja, jeg går rigtig meget, og det er frygteligt hehe
maj 2011
Dog forbrænder du en del når du går en hel dag, og sammen med lav kcal diæt kan det godt hæmme en del af restutionen.
maj 2012
Følger: 1 Svar: 34
og selvom det er blevet sagt, så kan det ligeså godt siges igen: Udstrækning hjælper ikke på DOMS...!
dec 2008
Hjælp til ømhed efter træning