Vægttab, træning, proteinpulver - en masse spørgsmål! {{forumTopicSubject}}
Godaften, eller snart nat BB!
Jeg er for alvor kommet i sving i fitness, og jeg er der 4-5 gange om ugen, hvor jeg har planer om at løbe 10 km. 3 gange om ugen når jeg får løbet mig op, men lige nu har jeg løbet 6-7 pr gang.
Jeg har lagt min kost helt om! Spiser kun sundt. A38 til morgenmad, salat med kylling/kød til frokost, grønt og kød/fisk osv til aftensmad, og frugt i mellemmåltiderne.
Jeg styrketræner, men ikke i vægtafdelingen med de helt voldsomme maskiner og vægte. Er det nødvendigt for et rigtig godt og flot vægttab?
Og hvordan er det med det der proteinpulver? Er det godt at bruge? Jeg vil virkelig gerne have fremhævet nogle muskler.
Har også læst om noget der hedder Tartarus BMR - effektivt vægttab.
Undskyld alle spørgsmålene, og hvis de er lidt latterlige. Men jeg vil bare det her så meget, så vil gerne lidt ind i tingene!
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.587
2: Løb er godt, men pas på. 10km er en lang distance, og du bør nok overveje noget mere variation.
3: Nej du behøver ikke tunge vægte for at tabe dig. Tværtimod. Vægt og styrketræning opbygger muskler, hvorfor du vil tage på. Men omvendt skriver du at du gerne vil have fremhævet de muskler, hvilket kræver at du har nogen. Hvis du ligger i kalorie underskud er det stærkt begrænset hvor meget muskel vækst du får
4: Nej du behøver naturligvis ikke protein pulver for at tabe dig. Du behøver en sund kost, bestående af kød , grøntsager, frugt og fiber. Start med at fjerne alle de tomme kulhydrater
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 61 Svar: 205
Tak, tak, tak!
Men synes bare at jeg har hørt at det er godt at løbe 10 km tit? Men der bliver vel også lukket en masse vås ud. Variation som i en kortere distance eller måske noget ude i intervalløb?
Det med vægte - hvis jeg vil fremhæve mavemuskler og lidt andet, så skal jeg vel tabe mig først til jeg er tilfreds, og derefter begynde at opbygge muskler?
De tomme kulhydrater er helt væk! Som sagt spiser jeg faktisk kun det du nævnte.
mar 2007
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
aug 2008
- Så det er altså ikke fordi at jeg dovner, jeg giver den max gas (ud fra hvad jeg kan), og hvis det ikke kan mærkes, skruer jeg tempoet op.
Nu er jeg bare blevet vild med at løbe, og ville gerne sætte mig nogle mål med løb. Og tænkte bare at 10 km er vel god forbrændning -> noget jeg kan lide + forbrændning = god kombi.
Majholt: Godt du lige tilføjede de kcal til protein pulver - det er nu fejret af vejen.
aug 2008
aug 2008
Christian: mit problem er, at sidste år fra august til først oktober og så igen fra november til lidt ind i januar løb jeg udendørs - og jeg løb ikke fordi at jeg kunne lide det, det var snarere en pinsel for mig.. Men nu er det slået klik for mig inde på løbebåndet, og jeg elsker det virkelig! Det er self noget psykisk, men noget sjovere alligevel når jeg elsker det derinde.
aug 2008
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Hold giver dog ikke mig noget som helst, jeg skal ned til vægtene og presse mig selv max!
mar 2007
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 603
Jeg kører 1.5 times cardio og ca 1 times styrke træning pr dag og der sker virkelig noget!
nov 2007
Kører så 7 gentagelser med det tungeste.. (Selvfølgelig lavere ved opvarmning)
Så du kan godt høre de små kilo de kører på hold hverken helt eller halvt får mig til at syre til..
Stram op, mave/baller/lår, boksetræning og zumba.. Men zumba er blot for sjov..
nov 2007
nov 2007
Det er en fejlagtig opfattelse fra mange kvinders side at køre de tunge vægte så kommer de til at ligne en bodybuilder..
Vil stadig våge en påstand og sige at selvom man ikke er trænet eller ligende så er det stadig en god idé at styrketræne med tunge vægte.. Man starter jo selvfølgelig med lavere vægt og opbygger så styrke langsomt og kan derfor øge vægten stille og rolig når muskler og ikke mindst sener er klar til det..
jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
Vægttab, træning, proteinpulver - en masse spørgsmål!