5.985 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Antidepressive EFTER! Antidepressive EFTER!

Hej.

Er der nogle af jer der har været på antidepressive piller, hvor at de har haft bivirkninger af dem efter i er stoppet?

Vil de bivirkninger overhoved forsvinde nogensinde igen efter man er stoppet?

Jeg er netop selv lige kommet ud af pillerne helt for 2 uger siden, og er selv i seponerings-stadiet endnu og min læge siger at der vil gå op til 2-3 uger før at jeg er ude af seponeringssyndromet, men vil sympthomerne fra pillerne forsvinde forevigt eller stadig hænge lidt i kroppen?

Er der nogle der ved noget om det?
Har egen erfaring med det?
Eller kender nogle som har været på medicinen smiley

Vil stærkt fraråde folk at tage de piller. Man bliver ikke mere lykkelig af den grund! Der er mere skidt forbundet ved det end gode!

God aften PEPZ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antidepressive EFTER!
  • Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 449
    #1   27. jul 2013 Tror da at med tiden og som stoffet/stofferne er helt ude af kroppen, så vil bivirkningerne også fortage sig.

• #2   27. jul 2013 Ingen bivirkninger her..

Stoppede fra den ene dag til den anden.. Og jeg har det fantastisk uden dem ! smiley
    Har været lykkepille fri i lidt snart 1½ år.. smiley

• #3   27. jul 2013 Ene dag til den anden?!?
    Altså du mener en kold tyrker? Wow!
    Har trappet ud over 2 mdr. Og har alligevel voldsom seponeringssyndrom!

Men håbet selvfølgelig på at bivirkningerne forsvinger helt!

• #4   27. jul 2013 Jep, en kold tyrker..

Fik 100 mg Xeristar i døgnet (mod depression og angst), men blev syg af dem.. Kronisk kvalme, svimmelhed osv (havde det sådan i næsten mdr)..
    Så skulle oven i hatten også tage kvalmestillende piller.. Og det gad jeg virkelig ikke (hader piller).. Så valgte at stoppe helt.. smiley

Har det som sagt fantastisk uden pillerne.. Træner i stedet for 3 gange om ugen, og det gør virkelig underværker når man har depression.. Så det alle de kloge mennesker siger med at motion gør dig glad.. Jamen det passer.. smiley

Har dog stadig en smule angst, det går jeg dog til psykoterapeut med.. Hvilket jeg 100% kan anbefale..

• #5   27. jul 2013 Wow hvor er du vild! Man kan virkelig blive skidt af bare at stoppe uden vejledning.

Fik du imperal? For de giver også klamme bivirkninger.

Har det også fantastisk udover seponeringen som jeg nævnte. Kan finde mange andre ting der kan gøre mig gladere end de piller.

Jeg fik kun 60 mg. Cymbalta. Har haft voldsomme bivirkninger, voldsomme drømme, ekstrem øget svedtendens, maveproblemer, øget hjerterytme.

Jeg har også angst, men kan sagtens selv klarer det. Har været inde i psykiatri i 9-10 mdr.
    Det jeg er mest ked af, det er de 10 kg. Jeg har taget på af medicinen desværre.

• #6   27. jul 2013 Har fået Citalopram 20 mg i døgnet (virkede ikke en meter), Venlafaxin 150 mg i døgnet (Gav en lille effekt, men ikke nok) og Xeristar 100 mg i døgnet (gjorde mig syg)..
    Fik Emperal 10 mg i døgnet mod kvalme..

Jeg tabte mig meget da jeg var på lykkepiller.. 15 kg, så var helt nede på ca. 43 kg.. Er 170 høj, så lignede en der havde anoreksi.. smiley
    Men efter jeg stoppede med pillerne, har jeg taget samtlige 15 kg på igen + 6,4 kg i muskler pga træningen.. smiley

• Who knows?? W
    Who knows?? W Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 330
    #7   28. jul 2013 Jeg har selv fået en masse piller 30 forskelligt igennem de sidste 10år. Og bare rolig det skal bare lige ud af kroppen så forsvinder bivirkningerne også.

• #8   28. jul 2013 Der er oftest bivirkninger, og det lumske er at de minder utroligt meget om grunden til man startede på medicineringen.
    Et laaaaaaangt nedtrapnings forløb er klart at foretrække ( nogle deler pillerne i op til 6 stykker) og så nedtrapning over et par måneder.

Kold tyrker giver størst chance for tilbagefald.

Held og lykke, mvh mik

• #9   28. jul 2013 Min kæreste har fået antidepressive i en årrække nu efterhånden, dog på et tidspunkt var der håb om, at hun kunne komme væk fra det. Desværre måtte hun på det igen. Men bivirkningerne ved hende, og den generelle utilpashed af selve medicinen aftog stille og roligt.

Ja - som du selv siger så "er der mere skidt forbundet ved det end gode". Nogen kommer ud af medicinen andre ikke, eller skal på flere forskellige ikke ret gode sager.

Jeg er delvis enig i det med motion, og den helbredende virkning. Men som alt andet så er vi mennesker forskellige. Jeg lider selv af Colitis Ulcerosa(en fysisk lidelse), men ikke desto mindre så ser jeg ofte i den foreningen jeg er medlem af, at det virkelig kan være utrolig individuelt hvad der hjælper og hvor ens begrænsninger ligger.

Håber du kommer godt videre fra der hvor du står nu. Jeg ville ihvertfald give meget for, at en som min kæreste(ikke mindst andre), kunne klare sig uden antidepressive midler.

• Rune  L
    Rune L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #10   28. jul 2013 du kan spise mad med højt indhold af Tryptofan der omdannes i kroppen til Serotonin
    dette stof er med til at styre dit humør skal ikke kunne sige om det hjælper dig men det har hjulpen mig mange gange dog i lidt anden forbindelse. men det vil på ingen måde skade dig. håber du snart bliver "glad" igen

• #11   28. jul 2013 Ved godt alle de ting Mik. Men tak for svar smiley

• #12   28. jul 2013 RL - Antidepressive er ikke et produkt man leger med i hvert fald, og du skal VIRKELIG være syg for at burde få det. Synes det er for nemt at få!

Det er uheldigvis mange der bliver fanget i lorten og aldrig kommer af med de satans piller smiley

Og tak, min familie og kæreste støtter mig fantastisk!
    Mit humør er blevet noget bedre, jeg griner meget mere end hvad jeg har gjort meget længe. Tror på vejen frem smiley

• #13   28. jul 2013 Rune - Jeg har det ikke dårligt. Jeg har det derimod meget bedre og langt mere glad og den oprigtige mig! smiley

Seponeringen har påvirket mig på den måde at jeg har følt influenza sympthom, voldsomme svimmelhedsture (måtte have seaband på og æde søsygepiller) maveproblemer, "elektroniske stød" inde i hovedet smiley men har aftaget en del! Så kan klarer dagen og vejen igen uden de store problemer.

• * Fjordside *
    * Fjordside * Hjælpe-administrator

Følger: 31 Følgere: 33 Emner: 117 Svar: 850
    #14   28. jul 2013 Jeg er på mit 7. år med "lykkepiller" og har prøvet at stoppe én gang, og det gik bare slet ikke.. Jeg tager 200mg hver dag..

Der er jo meget forskel på om du kun tager 50mg og kun har gjort det i nogle måneder, eller om du tager 150mg og har gjort det i mange år..
    Så alt efter hvor længe og hvor meget du har taget, er der forskel på hvornår bivirkningerne er ude i af kroppen.. men de skal nok helt sikkert forsvinde..

• Mette h
    Mette h Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 26
    #15   28. jul 2013 Det har højst sandsynligt en virkning i ca 2 mdr efter man er stoppet med at tage dem. Slå evt op på; promedicin.
    Der står hvor længe de er i kroppen efter man er stoppet med at tage dem smiley
    Hvis det går helt galt så kontakt din læge igen.
    Bivirkningerne stopper igen. Men humøret bliver som før, men du har nok fået redskaber til at tackle dine problemer.
    Disse piller er på ingen måde helbredende.

• #16   28. jul 2013 Citalopram 40 mg i 3 år fordelt ud på 2 omgange af 1,5 år. Stoppet fra den ene dag til den anden. Stoppet fra den ene dag til den anden. Og har været pillefri i 6 måneder nu her.
    Jeg har så et job der fucker med hovedet, men ikke nogen grund til jeg skal starte på piller smiley

• MiChelle K
    MiChelle K Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8
    #18   28. jul 2013 jeg har været så uheldig at tage 25 kg på efter jeg stoppede med mine piller

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

#19   28. jul 2013 No offence MiChelle K,

Men tror du det alene er pillernes skyld at du har taget på? Eller kan det være det dels skyldes manglende eller meget lidt motion, samt en lidt for god appetit?

• #20   28. jul 2013 Jeg synes det er sygt at lægerne bare udskriver antidepressiv medicin, frem for at se på den egentlige årsag til problemerne - man kommer ikke sine problemer til livs ved at dope sig.

• #21   29. jul 2013 Fjordside - jeg tror ikke rigtig på at det er afgørende om hvor længe. Har man først stoffet kroppen, så er det der bare. Der graver sig vel ikke dybere, medmindre man skruer op for dosisen smiley

Smut - Det er seponeringssyndrom, det er også det jeg er inde i PT. Og er meget meget almindeligt!

Mette - var hos min læge i sidste uge, og han siger 4 uger siger man normalt at det går før at stoffet er ude af kroppen.
    Som sagt, jeg ved godt at man ikke bliver lykkelig eller mere glad.

• #22   29. jul 2013 Steve - jeg fik det af den årsag at jeg havde fået konstateret PTSD og personlighedsforstyrrelser.
    Jeg fik dem fordi at jeg var meget ked af det og ulykkelig. Jeg fik faktisk kun pillerne så jeg kunne klarer at snakke med psykologen. Det hjalp den gang men havde ikke brug for det længere.

• #23   30. jul 2013 Jeg siger heller ikke at de ikke kan være behjælpelige i nogle tilfælde, siger bare at de bruger dem som en nem/billig løsning på alle mulige store og små problemer, som har skullet gribes anderledes an - og her gør de mere skade end gavn.

Generelt er det bedre at forholde sig til sine problemer og få arbejdet med dem, frem for bare at skubbe dem foran sig. Ved PTSD har der været nogle traumatiserende oplevelser i ens liv, og her synes jeg bestemt det er vigtigt at man forholder sig til det, ellers bliver det ved at hjemsøge en for resten af livet.
    At du i dit tilfælde har anvendt et stof til at kunne bearbejde dine problemer ser jeg ikke noget problem i, det er det at de bliver brugt som en "løsning" jeg ikke kan lide.

• #25   31. jul 2013 gud siger du har et svagt sind, og derfor er det kun en kortvarrig hjælp at tage anti depressiv'er så du er nu ødelagt for evigt...

• #26   1. aug 2013 rasmus c: Tror du ikke du burde tage din medicin?

• #28   3. aug 2013 Rasmus, man kan sagtens blive rask i fleste tilfælde! Nogle får tilbagefald

• #29   15. aug 2013 Jeg havde heller ikke nogen problemer efter smiley
    - men det er os meget an på hvilke nogen slags man får! smiley

• #30   15. aug 2013 Jeg havde ingen problemer efter nedtrapning af efexor, og alle bivirkningerne forsvandt da stofferne forsvandt fra kroppen.

Trappede ud på 14 dage, da jeg blev gravid og gerne ville ret hurtigt ud af dem.

• MiChelle K
    MiChelle K Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8
    #31   21. aug 2013 No offence Thomas R. Men ja sikke noget lort at lukke ud !
    Jeg fik rigeligt med motion da det også er en af de ting der hjælper på en depression. Motion og at komme uden for !
    Så en anden gang, stop dig selv før du lukker sådan en gang fis ud !
    Jeg fik en kostplan, motions program og en selvhjælpsplan!

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

#32   22. aug 2013 Det lyder godt nok vildt at du så har gainet 25 kg, mens du selvfølgelig har fulgt din kostplan, og motioneret rigeligt jævnfør dit motionsprogram og selvhjælpsplan.

Sig ikke at det kun var pga af dit stop af antidepressiver, der gjorde du tog hele 25 kg på, alt imens du gjorde alt ovenstående.

Jeg kan ikke se det for mig sorry.

Er det rigtigt...jamen så fair nok. Tror så bare du er helt speciel på det område og ikke noget de fleste ville få så store (25 kg) problemer med.

Kommentér på:
Antidepressive EFTER!

Annonce