Vi er allesammen syge. {{forumTopicSubject}}
Engang imellem har jeg undret mig, når jeg har læst artikler om, hvor mange mennesker som fejler det ene eller det andet og tænkt, at hvis man lægger alle tallene sammen, ender det med, at vi alle fejler et eller andet.
Ja, det ville da være lidt for fantastisk, at alle skulle være syge, og at slet ingen skulle være raske hvilket ellers burde være normaltilstanden.
Nu blev jeg så lige bekræftet af denne artikel - undskyld det oplysende link som alle burde kunne læse.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/laege-om-62-millioner-diagnoser-de-nedsaetter-vores-livskvalitet
Tæller man det hele sammen, har danskerne 6,2 millioner diagnoser, og hvor mange danskere er vi egentlig?
Ikke over 6 millioner i al fald, men der kan selvfølgelig være dobbeltgængere imellem, der lider af flere..lidelser.
Er jeg virkelig den eneste, som ikke fejler andet end en ganske almindelig dagligdags forkølelse i ny og næ?
Eller er jeg den eneste, som må nøjes med den daglige vitaminpille?
Det kan umuligt passe!
Det minder mig om den gamle danske film - meget gamle danske film - Vi er allesammen tossede med blandt andet Kjeld Petersen og Dirch Passer.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Men alle diagnoser bunder ud i den måde vi lever på så hvis der er så mange diagnoser så må det betyde en meget usund levevis her i Danmark.
feb 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 120
Godt spørgsmål. Der ville sikkert også være et marked for medicinalindustrien på det område.
Forleden så jeg en reklame i TV for en ørespray mod irriterende kløe i øret og ørevoks. Hvad er der i vejen for selv at klø igen, hvis det skulle klø?
feb 2014
feb 2014
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Jeg kender en del til ørelidelser.
Men princippet er jeg enig i, at der sker over diagnostisering, helt forrykt. Og af kommercielle intetesser.
feb 2014
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
Ellers ved jeg det ikke, måske forskellige sår, næse og øjne?
Vi er allesammen syge.