1.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

det perfekte menneske det perfekte menneske

Efterhånden bliver man lidt bekymret over forældres tankegang, nu for de børnene undersøgt fordi de er bange for at de ikke bliver høje nok.

For bare nogle år siden var der cirka 50 patienter der blev undersøgt for manglende vækst hormon, men nu valfarter forældrene til især odense Undervisnings Hospital for at sikre sig at deres børn ikke mangler dette hormon, mange beder lægerne om at give det til deres børn.

Hvad tænker folk dog på, allerede inden fødslen bliver der lavet nakkefolds skanning, og det er selvfølgelig en tilgang der bruges til at fravælge eventuelt defekte børn, men er vi nu ikke snart ude i at alt skal være så perfekt at det er lidt uhyggeligt.

Før i tiden gik vi da ikke så meget op i om vi var høje eller lave, hvad bliver det næste, skal alle de rødhårede sorteres fra, ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det perfekte menneske
  • #1   6. jun 2016 Hormon-tilskud er farligt, der er ingen der aner hvad det kan ende med, og der er ingen vej tilbage. Hvis det så drejede sig om sygdom???? smiley

• #2   6. jun 2016 Ja Det er sandt Elizabetta, mit barnebarn fik en godartet svulst på hypofysen da han var 10 år, han fik fjernet den men det resulterede i at han for altid skal tage vækst hormoner, han er nu 30 år og har en højde på 182, så der kommer hormonet jo ligesom til sin ret. men at forlange eller ønske at ens børn skal have det er forfærdeligt, Det er jo ikke naturligt at gribe ind i naturens gang, og slet ikke uden grund. Det er jo kun et forfængeligheds spørgsmål.

• #3   6. jun 2016 Ja - det er godt nok uhyggeligt - da jeg var gravid, skulle jeg ikke noget af det, mon dog scanning + andre undersøgelser - jeg ville heller ikke vide, hvad det blev kønsmæssigt - jeg var nemlig overbevist om, at det blev piger, men det blev det så ikke.

Jeg ved ikke, hvad jeg ville, hvis det var i dag - men hvis jeg fik at vide, det blev et handicappet med svære følger og hjælp livet igennem ...... så ville jeg måske vælge en abort - det er bare så svært .......

• #4   6. jun 2016 Ja det må være svært, men det er også af hensyn til hvilket liv det ville blive for barnet, der er mange forældre der er glade for at de ikke fravalgte deres Downs syndroms barn. Men hvis det er et svært handicappet barn så er valget ikke helt så svært.
    Jeg ville heller ikke have fostervands prøven, Det kunne fremprovokere en ufrivillig abort så den risiko ville jeg ikke tage.

• #5   6. jun 2016 Hvis lægerne på OUH (Odense Universitets hospital), går med til det, er det da vist en sag for etisk nævn. smiley

• #6   6. jun 2016 Markgreven, det gør de ikke, det har de meldt ud. Det kunne lige ligne noget.
    Det er lidt på linie med en anden udvælgelse der skete i Tyskland. Ulækkert. smiley

• #7   9. jun 2016 Ja nu kunne jeg jo i sjov bare sige: At jeg jo er det perfekte menneske - men nej ethvert menneske er unik og uanset hvad er jeg af den mening at alle er perfekte på godt og ondt smiley

• #8   9. jun 2016 Nu skal vi ikke blande æbler og pærer sammen,

Jeg forstår udmærket at folk ikke vil have et mongol barn, Downs syndrom. - Jeg har engang arbejdet med dem, tror det var i 1983 på Karens Minde. - De er som regel søde og rare, men de kære forældre placerer dem som regel bare på et hjem, og så kan samfundet betale.

Lone Hertz søn var ikke mongol, men han boede også på Karens Minde....

Et spørgsmål til professoren, nu hvor jeg ikke længere besidder min tavshedspligt.... Hvor god en mor tror i Lone Hertz var over for sin søn? smiley

• #9   9. jun 2016 Udadtil virkede det som om hun var meget opmærksom og en god mor, men måske var det bare et spil for galleriet.

• #10   9. jun 2016 Kisser.

Jeg skal besvare det ganske kort.

Hun var en LORT!!!

• #11   9. jun 2016 Det var ikke godt,det er så ikke uden grund at hun er skuespiller. For vi andre der så filmen om hendes liv med sønnen troede på at hun var en god mor.
    Men det lærer jo en at man ikke skal tro på alt havd man ser og hører. smiley smiley

• #12   9. jun 2016 KIsser.

Pyt med hende, men der er mange andre eksempler.

Jeg sad den 31/12, altså nytårsaften, og ventede på at tre såkaldte åndsvage, (det hed det dengang), skulle hentes af familien.
    Jeg var mødt klokken 9 og klokken 17 var de der endnu.
    Jeg var alene med dem, og havde egentlig fri, så kom stedfortræderen ind af døren og tog dem med hjem.

Ja, jeg er godt nok socialpædagog, men jeg havde altså ikke overskuddet den dag....

• #13   10. jun 2016 Ja der findes mange svigt i den forbindelse, Godt at man ikke kender til halvdelen af det. smiley smiley

• #14   11. jun 2016 Er det blevet værre med svigt - måske vi burde have et kursus inden vi sætter børn i verden ....

• #15   11. jun 2016 Vi fleste gør vel vores bedste....men det er ikke altid sikkert det er nok.... smiley

• #16   11. jun 2016 Det sværeste her i livet er at være forældre, vil jeg mene.

• #17   13. jun 2016 Apropos - Tænker I nogle gange over hvad det mon var I gjorde galt med jeres børn? For de fleste af jer herinde har vel børn i den formeringsdygtige alder, og er altså dem der har været med til at forme nutidens curlingforældre, der ikke kan klare at lille pus ikke er centrum i universet smiley

• #18   14. jun 2016 Det var et godt spørgsmål, Eva - jeg har selv 2 gået hjemme de første 10 leveår, så de er blevet opdraget, som jeg stort set selv er blevet, har lært dem at sige god dag når man kommer og farvel når man gå, hvis du forstår - jeg har ingen børnebørn endnu, men jeg mener ikke, vi kan sammenligne dengang med nutiden, jeg var ikke mere end 17, da jeg flyttede hjemmefra, i dag bliver de jo boende hjemme til de er ca. 30, skolegangen er ret lang + div. uddannelser, mine egne var også over 20, før de flyttede hjemmefra.

Om jeg har været til curlingforældre - det vil jeg spørge dem om smiley

• #19   14. jun 2016 Jetset - Det gør de da ikke? Altså bliver boende hjemme til de er 30 år eller ældre?
    Hvor har du fået den opfattelse fra? smiley

Hvad mener du med været til curlingforældre? At du har lavet dem til curling forældre, eller selv været en, eller?
    Og at være velopdragen er jo ikke samme som den opfattelse de fleste forældre giver lille pus pt - man ser det også udpræget ifht at alle små piger er "prinsessen" derhjemme mv.

• #20   14. jun 2016 Jeg synes, de er tæt på 30 - du er jo først student, hvis du tager 10. med, når du er 20 - så er der en erhvervsuddannelse efterfølgende eller UNI først - og hvem har råd til at sætte bo medmindre, du har forældre til at hjælpe dig økonomisk.

Jeg mener selv været til en - men mener det ikke selv.

Og jeg forstår godt, hvad du mener med "prinsesser" - det er bare ikke de små prinsessers skyld.

• #21   14. jun 2016 Libbie.

Jeg har en idé om hvad Eva mener, og det er at vores generation, har så mange penge, at vi bare køber en lejlighed til ungerne, og så bliver de jo ikke hjemme til de er 30.... De sætter forøvrigt også stor pris på en check på 50.000 kr om måneden, hvis ikke du vidste det.

• #22   14. jun 2016 Jo, det er der nok noget om, Alan - hvorfor modtog jeg aldrig sådan en smiley smiley smiley

• #24   14. jun 2016 Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - hvorfor er du ikke min Far - der er aldrig nogen, som har hentet mig om natten, det måtte jeg selv finde ud af, men det var heldigvis de gode tider, der var ikke så meget at være bange for, selvom der godt nok har været nogen, som har blottet sig for mig smiley smiley smiley - godt nok ikke så morsomt .... smiley smiley smiley

• #25   14. jun 2016 Libbie.

Men det er ikke sidste gang, at der er nogen der blotter sig for dig, bare vent lidt min skat.... smiley

• #26   14. jun 2016 Jeg elsker også, når jeg selv kan bestemme, hvem der skal blotte sig for mig smiley

• #29   14. jun 2016 Det er jo fordi du elsker hende, pas godt på din datter, hun vil også sætte pris på dig, er jeg sikker på smiley smiley

• #31   14. jun 2016 Ja, det har jeg, mine gør - men de er også over 30 smiley

• #32   14. jun 2016 Jetset - Haha, nu har jeg jo gennemført en universitets uddannelse for ikke ret længe siden, og ingen af dem jeg mødte på studiet boede hjemme, og jeg kender slet ikke en eneste der har boet hjemme. Langt de fleste jeg kender er flytte hjemmefra efter gymnasiet/afsluttet ungdomsuddannelse, og nogle få også før, som 15-18 års alderen smiley
    Så jeg tror den opfattelse du har er helt skæv, og undrer mig egentlig over hvor du har den fra. Ja, pengene er små når man uddanner sig, og man må give afkald på en del, men de færreste har jo altså også ret mange forpligtelser (børn mv.) mens de uddanner sig smiley

• #33   14. jun 2016 Ikke at jeg synes der kom mange refleksioner tilbage fra "rolator-banden" om hvor det mon var de gjorde fejl da de opdragede deres børn til at blive curling-forældre... smiley

• #35   14. jun 2016 Jeg ved ikke om jeg har gjort mine børn til Curling forældre, er faktisk ikke sikker på hvad det betyder, andet end at det er en floskel, nok endnu et ord opfundet til lejligheden.

Og mon ikke mange af de børn, du snakker om Eva, har en pose penge i røven fra deres forældre, i så fald er det ikke så svært at flytte hjemmefra.

Jeg havde også givet mine unger 1 million hver, hvis de var skredet da de var 15, men dengang havde jeg ikke pengene.

• #36   14. jun 2016 OK Eva - jeg synes det er flot, at I kan flytte hjemmefra uden en indtægt - og er interesseret i, at vide hvordan i får tingene til at løbe rundt smiley

• #37   14. jun 2016 PS.

Du skal huske, at mursten først er blevet dyre, inden for de sidste 20-25 år.

• #38   14. jun 2016 Fedtegreven - Ja, min sidste kommentar var lidt en provokation til at få flere til at svare, for jeg synes sådan set det er et relevant emne at diskutere, ikke blot hvordan forældre nu til dags er, men hvordan er de endt med at være sådan smiley

Markgreven - Ja, der er ingen tvivl om at vi nu om dage gerne finder på nye begreber i et forsøg på at definere en meget stor verden. Men jeg synes også at man fra mange forældre ser en meget bestemt adfærd, og en mangel på forståelse for at deres Lille Ole altså ikke er den eneste elev i klassen etc. smiley

Mht pengeposen tvivler jeg altså på at de har fået det. Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for alle, men jeg kan da sige at jeg selv, broderen, kæresterne gennem årene og de nære venner ikke har fået en "pose penge" med da vi flyttede hjemmefra. Min børne opsparing/det jeg tjente op til jeg flyttede gik til boligindskud, og møblerne var dem fra barndomshjemmet, arvet overskudsmøbler eller købt i genbrug etc. smiley Mine forældres motivation til at få mig til at flytte var i stedet at opkræve husleje efter jeg blev færdig med gymnasiet, så jeg flyttede meget hurtigt derefter smiley Ikke tale om jeg ville betale for at skulle rette mig efter min far, haha

Jetset - Jamen vel ligesom alle andre? Har man ikke flere penge må man jo lade være at have flere udgifter? Og engang imellem betyder det så at man spiser pasta med pasta og havregrød.. Og har man brug for flere penge må man jo arbejde ved siden at studiet som man kan holde til det. Langt de fleste unge bor vel til leje på enten kollegier, boligforeninger eller hos private, og det betyder jo så også at det er nemmere at have et fast budget, når der ikke lige skal findes penge til diverse vedligeholdelse.

• #40   15. jun 2016 Tak for din sidste kommentar fedtegreven. Ret relevant forøvrigt. smiley smiley
    Eva, jeg og min mand har opdraget 4 skønne børn som på ingen måde blev behandlet som prinser/ prinsesser, de har tilsammen 9 børn og 1 oldebarn med snarlig forventning om et til i september.
    Der er en ting der er helt sikkert det er ikke curling børn vi i vores familie har udviklet, der er intet galt med deres livs indstilling. Jeg har aldrig hørt dem skændes eller være utilfredse, de er faktisk mere velopdragne end mine egne børn.
    De dyrker sport, synger i kirkekor. og spiller fodbold. Der er kort sagt ingen problemer med dem.
    Og de mennesker jeg omgås har heller ikke nogle problemer med deres afkom. Hvorfor tror du at det er vores generation der har gjort noget forkert. Jeg har haft hjemmeboende børn i 43 år, pga. efternølere så det er sikker ikke rollator bandens skyld at der findes unge der ikke kan indordne sig i samfundet, Iøvrigt er det en meget nedvurderende udtalelse at kalde os der er blevet lidt ældre for rollator banden. Hvorfor skal vi sætte nedvurderende udtalelser på vores menneske værd.
    Jeg vil give dig ret i at der er mange forældre der tror at lige netop deres børn er helt specielle og skal fremhæves hele tiden, den slags har altid eksisteret. og det er ikke realistisk, men bort set fra det så er det vel ikke så meget anderledes end da jeg var ung, det fænomen med forgudelse af egne børn så vi også i halvfemserne og nullerne.

• #41   15. jun 2016 Ups! Der er rigtig gang i rollatorerne, om jeg gider svare på denne tråd..
    Nej det vil jeg ikke spilde min kostbare tid på..... smiley smiley smiley

• #42   16. jun 2016 Eva - jeg ved godt, at I både studerer og har job ved siden af, det kan blive til over 40+ om ugen, det tager jeg hatten af for - SU forslår ingen steder - men jeg ved ikke, hvad det koster at leje et værelse i dag, men det er vel ikke helt billigt + alt det andet, som er en nødvendighed.

• #44   16. jun 2016 Ja det tror jeg også Fedtegreven, men jeg svarede hende fordi hun efterlyste respons fra os "ældre" smiley smiley .
    men hun dukker nok op igen. smiley smiley

• #46   16. jun 2016 Ja men det er som om det kun er i disse tider at man har opfundet ordet "stress "og et hårdt liv. I guder hvis de unge kunne klare det som vi har gennemgået og arbejdet med i vores liv, så ville det efter min mening være et under.
    Jeg er gået ned med flaget 3 gange på grund af stress, så det fandtes også da vi var yngre,
    Og dette har ikke noget at gøre med at trække ældre kortet, men vi har dog trods alt trukket vores del af læsset, og skabt et bedre velfærds system end det vi selv overtog.

• #48   16. jun 2016 Ja når bare man svindler i den helt store skala, så sker der ikke noget, men hvis den lille mand laver lidt ballade, så falder hammeren, der er så mange eksempler på at man skal have et virkeligt format udi svindel for at det går igennem, Nogle får ovenikøbet en fed fratrædelses løn. Det er virkeligt retfærdigt, NOT. smiley

• #50   16. jun 2016 Ja det kunne være fedt bare sådan at dele ca. 9,milliarder, som bedrageren i skat svindlede for. det bliver da til en lille slat til hver. smiley

• #52   16. jun 2016 Ja, jeg har også en enkelt gang været gået ned med stress, men det skider de unge på i dag, for deres motto er, mig, mig, mig...

Alle andre er simulanter, og i dag er det kun de unge der har livserfaringen, og de skal nok forstå at fortælle os ældre om livets genvordigheder...

Er der nogen der kan låne mig en brækspand?

Unge mennesker har generelt aldrig haft det bedre end i dag!!!!

• #53   16. jun 2016 Jeg ved ikke, hvad unge er, men jeg kunne ikke tænke mig at være ung i dag, min ungdom var meget sjovere - jeg kunne få alt og jeg gentager ALT, og der var slet ikke noget at bekymre sig om en fremtid, som så lyst ud, sådan er det ikke for ungdommen i dag, jeg synes den ser ret sort ud.

Kommentér på:
det perfekte menneske

Annonce