557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Blodtryk og min bare R.. Blodtryk og min bare R..

Ja lad mig dog lige fortælle jer om det djævelskab i de dersens nysmodernet batteridrevet blodtryksmåler.
Jeg fik for 3. år siden taget mit blodtryk hos min læge som jeg havde den gang - det var et medicincenter og der var mit blodtryk omkring 230 så lægen spurgte om de måtte tage det igen og sage nej grundet sådan batteridrevet blodtryksmåler jo på det nærmeste er ved at trykke ens arm af og jeg hader sådan batteridrevet blodtryksmåler.
Men nu kom der jo en sød sygeplejerske ud og fik taget mit blodtryk 211 og en puls på 118 + blodprøver - jeg aftalte så at jeg selv sku prøve og den første gang måtte jeg simpelthen tage det af og fik så taget mig sammen her i aften af 2 gange og første gang var det187/127 - puls 92 - anden gang 203/113-puls 90..
Jeg tænker på hvordan jeg vil reager hvis der var en som tog sådan på min overarm - tror sku jeg vil blive en smule vred (jeg føler det som en form for overgreb) og savner det gamle blodtryksmåler som læge eller sygeplejerske sad med før i tiden - men der er vel en grund til de nysmodernet ting.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blodtryk og min bare R..
  • #1   7. nov 2022 Leon, du burde nok få noget blodtryksdæmpende medicin. og måske noget for .
    kolesterol.

• #2   7. nov 2022 Brok S jeg er begyndt at få kolesterol nedsættende og tror også jeg kommer til at sku have noget blodtryknedsættende medicin.

• #3   7. nov 2022 Leon, før du kommer for godt igang med det der kolesterol medicin, så vil jeg anbefale dig, at ud køber denne her bog eller jeg vil også tro, du kan låne den på biblioteket, det er en fantastisk bog, jeg blev ihvertfald klog af den, og den giver bare så meget mening. Alle modne mennesker får forhøjet kolesterol, vi har brug for et forhøjet kolesterol, når vi bliver ældre, derfor er det naturligt at vi alle får et forhøjet kolesterol.
    Kolesterol medicin kan give diabetes.

https://www.gucca.dk/hvorfor-et-hoejt-kolesteroltal-er-nyttigt-bog-p169607

Dernæst er dit blodtryk alt for højt, uden at jeg skal virke for klog, så giver et højt såvel som lavt blodtryk udtryk for, at der er noget galt i kroppen, har du selv en anelse om, hvad det kan være, hvis du har, så synes jeg, du skal få det undersøgt og uanset, så bør du søge kontakt din læge om problemet.

Dog kan det være svært at placere armbandagen ordentligt, husker du, at det skal være hjertesiden først, når du har de tal, notere du dem ned, venter i 5 min, så tager du den modsatte arm, notere de tal og efter yderligere 5 min går du tilbage til hjertesiden og tager yderligere et tryk, det kan være udgangspunkt, så du kan orientere lægen om det, for det giver mening for ham/hende.

• #4   7. nov 2022 Pas på Leon, jeg har prøvet det, det kostede en blodprop i hjernen samt rensning af
    blodåre på halsen. Så kom til læge og få dig et 2000km eftersyn inden den bliver kasseret til syn.

profilbillede
  • #5   7. nov 2022 Jetset taaaak og jeg må se hvad der sker smiley

• #6   7. nov 2022 Brok S det lyder ikke godt men du har vel været lidt heldig da du stadigt kan skrive og nok også tale og ja jeg har haft x-antal TCIer oppe i hoved for x-antal mange år siden og jeg har nok været heldig - ej har jeg heller ikke lyst til at friste skæbnen.

• #7   8. nov 2022 #4.

Du siger.

Leon, før du kommer for godt igang med det der kolesterol medicin, så vil jeg anbefale dig, at ud køber denne her bog eller jeg vil også tro, du kan låne den på biblioteket, det er en fantastisk bog, jeg blev ihvertfald klog af den, og den giver bare så meget mening. Alle modne mennesker får forhøjet kolesterol, vi har brug for et forhøjet kolesterol, når vi bliver ældre, derfor er det naturligt at vi alle får et forhøjet kolesterol.
    Kolesterol medicin kan give diabetes.

Alle modne mennesker får forhøjet kolesterol, vi har brug for et forhøjet kolesterol, når vi bliver ældre, derfor er det naturligt at vi alle får et forhøjet kolesterol.

ØØØØH Hvad?! Hvorfor har vi BRUG for for forhøjet kolesterol?.

• #8   8. nov 2022 J/L jamen, du stiller da et godt spørgsmål, jeg vil anbefale du læser den af Uffe Ravnskov veldokumenterede bog, start lige med at læse det link jeg indsætter her i tråden, der vil du allerede få en ide om, hvorfor vores kolesteroltal ikke skal sænkes.

Vi kan starte med at tænke over, om det giver god mening, at vi alle med alderens tand får forhøjet kolesterol smiley

• #9   8. nov 2022 Jetset, jeg tror nu, eller ved nu, at min krop har forandret sig gennem mange år.
    Men jeg tror mere på lægevidenskab end på alle sundhedsapostle.

Og jeg tror ikke på vi kan få unge mennesker til, at leve efter, hvad der sker med kroppen når de bliver 70 som unge er vi jo nærmest udødelige.

• #10   8. nov 2022 Det har intet med ungdom at gøre det her, der har vi et andet kolesteroltal.

Men jeg tror mere på lægevidenskab end på alle sundhedsapostle.

Det gør jeg også, Uffe Ravnskov, han kan dokumentere hvert et ord, han skriver om den sag, modsat alle de andre kloge hoveder, der mener noget andet, synes du ikke det er interessant ??

• #11   8. nov 2022 Jetset, jeg ved hvad min krop har sagt til mig.

• #12   8. nov 2022 Ja, og der er en grund. Men du er tydeligvis interesseret i dette stof, så læs med her:

https://sundfornuft.info/uffe-ravnskov-interview

• #13   8. nov 2022 Jetset, uanset hvad jeg har læst så har jeg lært, at lytte til kroppen, men jeg må
    jo bruge videnskaben til det jeg ikke fatter en dyt af.

Jeg kan garantere dig for, at mange ting forandrede sig fra før og til efter en blodprop i hjernen.

• #14   8. nov 2022 Så du ved meget bedre med det du skriver i #13, hvad skal vi bruge det til ??

• #15   8. nov 2022 Jetset, jeg er meget glad for ikke, at være vågnet op og være død.

• #16   8. nov 2022 Brok S jeg lytter altid til min krop også dengang jeg blev indlagt på hjerteafdelingen tror det reddet mit liv dengang.

• #17   8. nov 2022 Godt Leon, men Brok er ved at lægge dig i graven, han ved meget bedre, men han nøjes med stikord smiley smiley smiley

• #18   8. nov 2022 jetset, jeg tror du skulle læse mit indlæg igen og igen.

• #19   8. nov 2022 Leon, nu skal du være fornuftig, du må under ingen omstændigheder rende rundt med et blodtryk på over 200 i længere tid, et normalt blodtryk er under 140/90, dit lave tryk er er også væsenligt forhøjet hos dig, og det er når hjertet er i hvile, du skal nok ha' 2-3 piller dagligt, og tjekkes indtil det er på plads, og derefter nogle gange om året.

Kolesterolpiller kan gi' flere bivirkninger, og er det andet feststof, Triglycerid,, ikke forhøjet, så har jeg ikke bedste erfaringer med kolesterolpiller i min omgangskreds, men det kommer jo an på, HVOR højt det er.Hvis du vil dit eget bedste, skal du til lægen.

Og så skal du tage blodtrykket på et tidspunkt, hvor du føler dig afslappet hjemme i stuen efter ca. 15-20 minutter, en 3-4 gange med 5 minutters mellemrum.

Men de høje tal må du ikke gå med. God bedring!

• #20   8. nov 2022 #8.

Kender ikke denne Uffe Ravnskov.
    Men hvis han siger modne/ældre mennesker for forhøjet kolesterol med alderen og at det er godt.

Så kunne han lige så godt sige at ældre mennesker får diabetes, og at det så også er godt smiley smiley

• #21   9. nov 2022 madonna M jeg har lånt en blodtryksmåler og nu er vi ved at blive kærester med det så det er faldet noget dog stadigt for højt - men mon ikke det bliver bedre i løbet af de næste par dage og utroligt hvad en til vending kan gør smiley

• #22   9. nov 2022 Jeg tænker at det kun sku være min skyld hvis jeg ryger på røven i graven smiley

• #23   9. nov 2022 #20 - du forstår tydeligvis ikke stoffet. Prøv at læs det engang til, så kan det være, det vll give mening for dig.

• #24   9. nov 2022 Jetset, så er det godt du forstår det.
    Men du må da lytte lidt til andre der har prøvet, hvad en blodprop er.

Ingen tager skade af at læse den bog, men den hjælper ikke på syge mennesker.

• #25   9. nov 2022 Nej, korrekt Brok, jeg lytter skam, men det samme kan jeg sige til dig, jeg prøver bare på at advare mod Statiner, da det gør intet godt, dem der tager Statiner, de lever ikke længere af den grund, tværtimod, det er videnskabeligt bevist, men grimme bivirkninger kan opleves ved Statiner.

• #26   9. nov 2022 Jetset, problemet er jo, at det enkelte menneske er tvunget til, at vælge og
    hvem læser lægebøger eller lignende før de har haft sygdom selv eller inde på livet (familie)

Som min gamle svoger sagde efter, at have læst rigtig meget om alle former for sygdomme. Nu stopper jeg for ellers tror jeg faktisk at jeg er gravid. smiley

• #27   9. nov 2022 Nej, Brok, hvem læser og ved noget om deres sygdom, før de får det. Jeg prøver bare på, at give Leon info og tænk hvis der er andre, der kan få glæde af min links, jeg vil til enhver tid påstå, den er veldokumenteret og til megen eftertanke.

Dine oplevelser deler du medicin med 1000 vis af andre Statiner, Blodfortyndende, Hjerte-, Blodtryksmedicin, du kan selv fortsætte ........

• #28   9. nov 2022 Nu vil jeg give jer en opdatering omkring om mit blodtryk efter at jeg er blevet dus med blodtryksmåleren er mit blodtryk nede på 154/95 og med en puls på 74 - så der er stadig liv og jeg tænker så på alle de mennesker der absolut ikke kan li sådan måleapparat på batteri - deres blodtryk vil jo også vise et forkert blodtryk smiley

• #29   11. nov 2022 Ja, bedre end de første blodtryksmålinger, men det er stadig for højt Leon, og så tror jeg, vi skal være glade for de måleapparater på batteri, de viser det helt nøjagtigt.

• #30   11. nov 2022 Hvis Leon er nyforelsket, er der ikke noget at sige til, at pulsen er høj, men kommer der ikke lavere stabile tal mht. blodtrykket, skal der både læge og medicin til,

Men han bestemmer jo selv, det er hans liv... men er damen fornuftig, kan hun sikkert overtale ham til at søge hjælp.

• #31   11. nov 2022 Jetset ja og det er jo kun et spørgsmål om til vending smiley

• #32   11. nov 2022 Madonna M griner og det er jo kun et spørgsmål om at bruge sådan apparat tit nok så ender det som med mand og kone smiley

• #33   11. nov 2022 Leon, hvad hedder hende apparatet?

profilbillede
  • #34   11. nov 2022 Brok S prøv at udtal det smiley smiley

profilbillede
  • #35   13. nov 2022 Ja det må være den sidste og i kan nok ikke forstille jer hvor svært det kan være at sku tage sit blodtryk på det samme tidspunkt i flere dage og i får lige et godt grin for eksempelvis kan man spise for sent og det sker jo hvis man kun kan finde tid til et enkelt måltid hvor man jo så bliver vommet og det fremmer jo ikke en blodtryknedsættelse og det ser trods det bedre ud - men jeg tænker på hvad min læge tænker når han ser de tal op og ned op og ned - han må tro jeg er skør smiley

Kommentér på:
Blodtryk og min bare R..

Annonce