{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Sukkersyge. {{forumTopicSubject}}

nu håber jeg på det er rigtig postet. smiley

Er der nogle herinde der har sukkersyge, som vil fortælle mig lidt hvad det går ud på, hvordan man lige kan se det er sukkersyge, hvad man gør mod det, om det påvirker kroppen, og om det forhindre en i at lave nogle ting?
Min mor tror nemlig at jeg har fået sukkersyge, og skal til et tjek imorgen med det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sukkersyge.
  • #5   25. apr 2007 casper E
    Min far og faster har sukkersyge. smiley

• #7   25. apr 2007 casper, ADR! smiley
    jeg har nålestræk ...

• #10   25. apr 2007 René V
    Min mor hun sagde da vi sad og spiste, at jeg rystede HELT vildt, og det havde jeg gjort hele dagen, nemlig.'
    Så sagde hun at det kunne være tegn på sukkersyge, hvad mener du?

• #11   25. apr 2007 casper E
    Haha smiley
    Det er iorden ;b

• #12   25. apr 2007 Jeg har sukkersyge, og det er arveligt hvis det er type 1 diabetes... Det er den jeg har og så skal man have insulin...
    Hvis din far har det, så har du det i hvert fald i generne og jeg mener at der er 8% chance for at få det hvis det er moren der har det og 5% hvis det er faren(eller omvendt)...
    Men det gør jo så at det i hvert fald er en dum idé at drikke mange sodavand med sukker, har selv prøvet det og været i livsfare... Det var også lidt ekstremt med mig...
    Men det forhindrer ikke rigtigt en i noget, man skal bare passe på med for meget sukker og for lidt sukker, det er lidt en balance man skal lære at holde...

Men spørg hvis der er mere smiley

Hvorfor tror din mor at du har sukkersyge?

• #13   25. apr 2007 Min lillesøster har også sukkersyge og når man først er i behandling kan man jo leve stortset normalt - blot skal man tage nogen forbehold såsom hele tiden at have planlagt sin hverdag - måle sit blodsukker regelmæssigt huske at dyrke motion osv. Har du haft problemer med træthed og følt stor tørst som er de symptomer man oftest opdager det ved?

• #14   25. apr 2007 Thomas B
    Min mor hun sagde da vi sad og spiste, at jeg rystede HELT vildt, og det havde jeg gjort hele dagen, nemlig.'
    Så sagde hun at det kunne være tegn på sukkersyge.

• #15   25. apr 2007 Det som René V siger er helt rigtig da man ikke får insulin når man jo ikke ved at man har sukkersyge, så stiger ens blodsukker og så er symptomerne at du bliver søvnig/træt, går på toilet hele tiden(tisser) og du drikker konstant... Sådan fandt vi ud af det med mig....

• #16   25. apr 2007 Fie B && René V:
    Jeg er ikke tørstig hele tiden.. smiley
    Det er faktisk ret sjældent.

• #17   25. apr 2007 Hmm... Ja det kan godt være at du har haft meget lavt blodsukker...
    Har også selv prøvet det inden vi fik det konstateret...
    Symptomerne for lavt er : svedeture, du bliver sulten, du ryster, du føler en indre uro(kan ikke forklare det) du kan få synsforstyrrelser... Kan ikke lige huske mere smiley

• #18   25. apr 2007 Jeg ved ikke lige hvorfor du rystede - man kan jo også selvom man ikke har sukkersyge ryste hvis ens blodsukker falder hvis man ikke har spist hele dagen eller også måske bare når man er almindeligt træt eller småsyg. Har du ellers følt dig syg?

• #19   25. apr 2007 Thomas B
    Hm, så tror jeg næsten det er det jeg har.
    jeg får nemlig tit svedture, og ryster og urolig.

• #20   25. apr 2007 Fie B
    Ikke syg som sådan.
    Havde heller ikke spist noget igår før aftensmaden, måske er det derfor?
    jeg spiser nemlig ikke ret meget.

• #21   25. apr 2007 LeneRinken * : Vil ikke håbe for dig at du har det for det er sgu en kedelig sygdom smiley

Men man kan godt lære at leve med det, det er slet ikke det.. Jeg fester og drikker da rimelig tit og spiser også slik(dog ikke så meget som tidligere)...
    Men er forresten også selv nåleskræk smiley Det er fandme nederen når man har sukkersyge, men det går...

• #22   25. apr 2007 Var forresten også selv 16 da jeg fik det smiley

• #23   25. apr 2007 Thomas, hehe okay.
    Nå. Hesten kalder. ;b

• #24   25. apr 2007 min far har sukkersyge...

du må ikke spise sukkerholdigt mad uden at injektere insulin der fordeler sukkeret i kroppen, du skal spise sundgt og meget grønt.

• #25   25. apr 2007 Hvis du har sukkersyge og ikke tager insulin (medicin) så drikker du meget.

Når du har sukkersyge, så skal du i starten måle dit blodsukker inden du skal spise. For det meste tager man insulin 2 gange om dagen. Morgen og aften. Nogle skal dog 3 gange. Hvis du fx. har lyst til nogte chokolade, skal du måle blodsukkeret. Hvis det så er lavt kan du godt tage et stykke. Men er det for højt, så skal du have nogte som hedder rapid. Det er også insulin. Det virker bare hurtigere, end den normale insulin.
    Et normalt blodsukker ligger på 5, 6 og 7.

Du kan også have gammelmandssukkersyge. Så skal du ikke stikkes, du skal bare passe MEGET på hvad du spiser. Det skal du jo også med det andet sukkersyge, men der kan du tage insulin til det du spiser smiley

Jeg håber ikke det er for forvirrende.

Men hvis du har flere spørgsmål, kan du skrive til mig og evt. få min MSN.

• #26   25. apr 2007 intager du så sukker hverdag

slik, sodavand, chips , osv.
    hvis du spiser sukker hverdag er der meget stor chance for du får sukkersyge..
    og hvis din mor eller far har det så er det også aveligt <-- sikke noget pjat!

• #27   25. apr 2007 Mor...nogle skal også have insulin oftere. Når du er i teenage perioden ændrer kroppen sig meget og man har derfor oftest behov for mere insulin hvis man har type 1 diabetes. Jeg skal f.eks. have insulin 4 gange dagligt. 2 sprøjter til morgen, 1 til frokost, 1 til aften og 1 til nat. Og så selvfølgelig hurtigt virkende insulin efter behov.

LeneRinken *...hvis du har nogle spørgsmål kan du også bare skrive. Har haft sukkersyge siden jeg var 2 og min mor er diabetes sygeplejerske...

• #28   25. apr 2007 F * B * I...det var også mere det med hvis man spiste sukker.. Ja, sukkersyge kan være arveligt men er det ikke nødvendigvis. De har stadig ikke fundet den præcise årsag til man får det men snakker meget om at et chok (en bilulykke f.eks.) eller en infektion også kan være årsagen. Lige før jeg fik det konstateret havde jeg blærebetændelse og mellemørebetændelse så mine læger var ret sikre på min bugspytkirtel stod af af den grund..

Kommentér på:
Sukkersyge.

Annonce