Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Abort - for eller imod !
  • #1   14. maj 2007 Kommer an på hvilken sitation man er i - hvis man er blevet voldtaget synes jeg ikke det er mord. og hvis man ved man virkelig ikke kan klare et barn (psykisk, økonomi, alder, ens leve miljø(stoffer) osv) synes jeg også det er okay.
    Ellers synes jeg man skal tage ansvar for sine handlinger ..

• #2   14. maj 2007 Imod.. Man må være voksen nok til at beskytte sig hvis man ik vil have børn!!!!!

• #3   14. maj 2007 Folk burde lære og beskytte sig ordenligt i stedet for !

• #4   14. maj 2007 Marie : Arh, den med beskyttelse holder sgu ikke - der er mange der bliver gravide selvom de bruger p-piller og et kondom kan også springe ved et uheld..

• #5   14. maj 2007 imod kan man lave noget kan man også tag det ansvar der følger med

• #6   14. maj 2007 hvis man mener det er for tidlig at få børn som 20 f.eks må man jo hæve grænsen med at have sex til en 25 år det er fandme noget svineri man bare kan gå hen og få en abort når man har lyst fordi man ikke lige kunne finde ud af at beskytte sig

• #7   14. maj 2007 kim nygaard J

Du unge knepper sku alligevel de er tidligt ude i vore dage... smiley

• #8   14. maj 2007 Men Kim, ville du vente på en pige hvis hun sagde at hun ikke ville dyrke sex med dig af den ene grund at hun ikke turde risikere at blive gravid ?

Mange præventionsmidler sikre ikke hundrede procent!

• #9   14. maj 2007 jeg er for at man har valget....

• kristian 6
    kristian 6 Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 224
    #10   14. maj 2007 Det emne diskuterede jeg med min kæreste, at hvis hun nu skulle blive gravid ved et uheld hvad vi så gjorde?
    Jeg sagde med det samme at jeg ville ønske hun var istand til at tage en abort, da jeg ikke ville være far nu og hun havde samme holdning.

Så jeg står indenfor abort i de fleste tilfælde.
    "hvad man ikke ved har man ikke ondt af" <-- barnet ser jo ikke frem til noget liv når det ligger i maven.
    At kalde det mord, syntes jeg også er et groft ord at bruge.

• #11   14. maj 2007 For..

• #12   14. maj 2007 for. ingen tvivl. andet er sq for egoistisk. kan godt være man skal stå til ansvar og andet bla. og det er ok hvis det gælder kriminalitet. det er sq kun personen selv der bliver straffet. men med graviditet er der sq et nyt liv der ikke har chancen for at vælge fra. og da ingen prævention er 100% sikker (og fuck alle der mener at cølibat er en løsning) dertil kommer voldtægt, druk, vold upsere etc.skal de straffes dobbelt? at kvinder gider leve sammen med de vatpikke der ikke kan klare sig uden at slå på kvinder er deres problem. skal ikke gå ud over uskyldige

• kristian 6
    kristian 6 Tilmeldt:
    feb 2007

#13   14. maj 2007 Fortrydelses piller bliver spist, som var det slik.....
    Der kan man bare se hvor dårlige os unge er til at beskytte os smiley

• #14   14. maj 2007 hvis man virkelig elsker pigen venter man vel på hende .

men ja jeg ved godt det aldrig bliver ulovligt abort desvære.

har i set nogle af de klip på nettet af aborter?

nogle for abort i nogen og 30 uge og før det er meget hårdt at se hvad folk kan få sig selv til.

jeg mener bare at hvis barnet er uudviklet og osv burde man have den chance for abort da det er synd at få sådan et barn til verden

• #15   14. maj 2007 om kvinden vil beholde barnet er hendes valg og faren burde være mand nok til at stille sin hjælp og økonomi til rådighed da han har været med til det sjove

• #16   14. maj 2007 så længe barnet ikke er født og trukket vejret ved egen hjælp er det sq ikke det jeg vil kalde mord.
    desværre er der folk der ikke ser ud over deres egen lille næse og fatter hvilke problemer der opstår og kan være årsag til graviditeten.
    hellere vokse op uden kærlighed, og ordentlige forhold end at blive fjernet inden det ser lyset. synes sq det er et mere sørgeligt synspunkt end sene aborter.
    og taget i betragtning af hvor mange der vokser op "uden" forældre. da de enten har for travlt eller ikke er intr i børnene. bla pga at forældrene på trods af intet arbejde, ingen uddannelse eller for meget af begge ikke ville fjerne barnet. næ nej, lad endeligt få flere børn til verden der mangler enhver form for fornemmelser om hvad der er dit og mit/ synes det er ok at tæve konen/ drikker sig fuld hver dag for sjov.
    og forbyde sex??? vågn op. det er sq for dejligt og sjovt til at undvære indtil begge parter måske føler sig rede

• kristian 6
    kristian 6 Tilmeldt:
    feb 2007

#17   14. maj 2007 Problemet ligger bare i at man helst ville undgå at bruger kondomer... der er jo ingen tvivl om at det er meget dejliger uden.

• #18   14. maj 2007 tja. christine, du har helt ret i at der bliver taget for let på det. men hellere det end føde barnet hvor det ikke ervelkomment. og hvor går grænsen for hvor meget prævension der skal bruges? personligt synes jeg at det mest dræbende for god sex er kondomer. ja de er gode mod meget andet. men da jeg foretrækker et fast stabilt forhold og hader utroskab har jeg for det meste nøjes med hendes piller. men klart, kan man ikke holde dillerfrederikken for sig selv eller bare permanent lever det vilde liv så burde det blive syet på smiley

• #19   14. maj 2007 for. de fleste får jo ikke taget aborten for sjov. og valget skal sku være der. og tak en eller anden for at det ikke er ligesom i usa hvor de løber rundt og skyder dig hvis du er abort læge.

• #20   14. maj 2007 Min mor siger at det er okay at slå mig ihjæl indtil jeg bliver atten, og så kalde det en abort med tilbagevirkende kræft

• #21   14. maj 2007 Babs - Hehe, tjaa, det kan da godt være.. smiley Bare se mine billeder.. .. smiley

og smid en stemme, for jeg har stemt på jer, tøzer.. ..

• #22   14. maj 2007 Maria K ; Er helt enig
    Jeg er helt klart imod!
    Kan man sige A må man oz sige B!

Måske lidt dobbelt moralsk, men er for, hvis man evt er blevet voldtaget!

selvom man er psykisk syg synes jeg ikke det er i orden med abort, så må barnet bare fjernes, og gives til nogle, som evt ikke kan få børn!

• #23   14. maj 2007 jeg er også for, med forbehold.

• #24   14. maj 2007 generelt for, dog imod hvis jeg var i situationen. Derfor er det jo også ens egen ansvar og ligeledes kommunikation med ens partner.

• #25   14. maj 2007 helt klart for... syns ikk det er mord eller en grim ting at gøre... hvis man ved man ikk ka opfostre et barn er det bare ansvarligt... (men hvis man kan burde man ikk få en abort så må man ta ansvar på den anden måde jo)

• #26   14. maj 2007 <b> IMOD

• #27   14. maj 2007 Helt klart FOR.....!

• #28   14. maj 2007 IMOD !!

• #29   31. maj 2007 Jeg er for abort.... Ikke at det bliver brugt som et præventionsmiddel....

I øvrigt er det ikk mord.. Det er jo ikke et barn men et embryom... (Staves??) Jeg synes det er helt fint hvis en pige står i en uheldig situation og ikke ønsker dette barn. f.eks. hvis hun tager i byen - finder en fyr de bruger prævention (kondom) men hun bliver alligevel gravid..

Skal hun så tvinges til barnet? Og hvad med faren? Et barn skal altid være ønsket af begge forældre - MIN mening...

• #30   23. jun 2007 Hvordan kan man skrive imod uden at give en begrundelse?? Hvorfor er I imod??

• #31   26. jun 2007 Maria: En abort er da ikk at løbe fra ansvaret hvis nu f.eks. barnet er mongol?

• #32   28. jun 2007 Maria J: når man er i uge 13 får man foretaget en scanning der kaldes en NF scanning der måler man nakkefolden på babyen og får taget blodprøve for at få hvilken risiko barnet er i for at være mongol - har man lave tal dva under 1:200 får man foretaget en moderkagebiopsi for at klarlægge om der er tae om et mongelbarn

Måske du skulel undersøge dine ardumenter inden du slynger dem ud?

Hvis f.eks. en kvinde der har tre børn og en hård hver/stram økonomi bliver gravid - hun mener giodt hun kan klare et barn til - men får at vide at det er et mongol barn - skal hun så tvinges til at have dette barn? Her mener jeg faktisk det er egoistisk at sætte et mongolbarn i verden for hvad med de andre børn? Og et mongol barn har særlige vehov der skal dækkes.

Det har INTET med ansvar at gøre men om at være realistisk - jeg ville ikk være et sekund i tvivl hvis jeg blev gravid med et mongolbarn. Det ville jeg ALDRIG byde min søn.

• #33   29. jun 2007 Du træder mig bestemt ikk over tæerne - men vil egentlig bare argumenterer for at aborty er helt i orden - så længe det ikk blir brugt som prævention - man skal jo tænke på hvad man kan byde barnet... Og det selv om det er handicappet eller ej smiley

Kommentér på:
Abort - for eller imod !

Annonce