Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Abort (debat)
  • #1   16. maj 2007 jeg er for,SÅ LÆNGE folk ikke bruger det som prævention.

• #2   16. maj 2007 Jeg er også for abort. Dog ikke hvis man bruger det som prævention.

Personligt ville jeg kun få en abort, hvis barnet var misdannet eller på anden måde "unormal". Eller hvis jeg var blevet gravid ved en voldtægt.

• #3   16. maj 2007 Jeg er enig m Brownie og anti

• Lenette J
    Lenette J Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 158
    #4   16. maj 2007 Enig med de sidste 3

• #5   16. maj 2007 Jeg er for, hvis ikke man gør det fordi det ikke liiige er det køn de ønsker. Det synes jeg er forkert.
    Det er vist noget med man allerede kan se kønet 2 uger før abort grænsen så jeg i nyhederne for et stykke tid siden.

• Lenette J
    Lenette J Tilmeldt:
    feb 2007

#6   16. maj 2007 Abort pga. voldtægt eller pga. misdannelser er iorden.
    Det er jo ikke alle der er stærke nog psykisk til at stå i sådanne situationer. Jeg tror ikke selv jeg ville være det!

• #7   16. maj 2007 hvis man ikk vil ha barnet syns jeg det er bedre at få abort da det jo ikk vil være elsket så :S

• #8   16. maj 2007 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6760893.html

• Lenette J
    Lenette J Tilmeldt:
    feb 2007

#9   16. maj 2007 Kathrine M : Ved voldtægt har man jo ikke sagt ja til sex, hvilke konsekvenser er det så man skal følge?

• Lenette J
    Lenette J Tilmeldt:
    feb 2007

#10   16. maj 2007 Jamen så er vi næsten enige!! :o)

• #11   16. maj 2007 Kathrine M
    er det så bedre at der kommer flere problem børn uden ordenlige forældre som ikke ønsker barnet ? at der kommer mere kriminalitet ? at det koster mere på samfundet ? hvad med edderkopper, de er også levende væsner, slår du heller ikk dem ihjel ?

• #12   16. maj 2007 Kathrine M
    så børn uden deres biologiske forældre er iorden S: ?
    lol smiley

• #13   16. maj 2007 Kathrine M
    det er bar sjællent at man ser de børn hvis forældre ikke ønsker dem, ender ved sådan nogle.

• Lenette J
    Lenette J Tilmeldt:
    feb 2007

#14   16. maj 2007 At erkende at man ikke magter et misdannet/handikappet barn har da intet at gøre med at være egoist. At fravælge sådan et barn er i mine øjne da at være sit ansvar bevist og erkende at det er mere end man kan magte. Det er da ligeså egoistisk at føde barnet og så placere det på et eller andet hjem.

• #15   16. maj 2007 Lenette: Helt enig!

• #16   16. maj 2007 Ja vi skriver vel alle om vores meninger?

• Lenette J
    Lenette J Tilmeldt:
    feb 2007

#17   16. maj 2007 Modsiger dig ikke, men argumenterer for mine meninger!

• #18   16. maj 2007 Fair nok :o) Har jeg heller ikke prøvet på. Forskellige mennesker, forskellige meninger.

• #19   16. maj 2007 Jeg er imod abort. Det skal ikke bruges som prævention hvis man har været "uheldig" eller sempelthen bare for dum. Hvis det derimod er sket ved en voldtægt skal barnet fjernes. Intet barn skal leve med, at dets far har voldtaget sin mor - altså at det er uønsket.

Mord eller ej... Det kommer an på hvor langt man er henne.

Man kan ikke sammenligne en edderkop som er et dyr, med et foster - et menneske.

Ann

• Lenette J
    Lenette J Tilmeldt:
    feb 2007

#20   16. maj 2007 Kathrine M : mener ikke du er hjernevasket!!! Kan godt følge dig i en del af det du siger, blot ikke når du kalder folk for egoistiske! De børn som bliver fravalgt bliver det jo fordi forældrene ønsker det bedste for deres børn, og hvor mange ønsker at placere et barn på en institution fordi de ikke længere magter det?? I sådan en situation er det i mine øjne bedre at man fra starten har set på ens liv og fundet ud af at her er man nød til at sige fra. Hvor sjovt er det for et barn at vide at det er kommet til verden fordi en eller anden har voldtaget ens mor. Det tror jeg ikke er en rar viden at gå med.

Når en kvinde vælger abort i sådanne situationer er det jo måske ikke fordi hun ikke ønsker sig barnet, men fordi hun har indset at hun ikke magter det pågældende barn pga. situationen.

• #21   16. maj 2007 xander L
    Så kalder vi edderkoppen for et laverestående væsen. Hvis det hjælper dig til at forstå budskabet.

• #22   16. maj 2007 xander L
    Så du forstod det godtnok =) Jeg troede lige... Men okay, så kalder vi svinet for en spindler.

• #23   16. maj 2007 xander L
    Jeg tror det kaldes selv-ironi. Nej, den er vel som den skal være. Så du tjekker mig lige ud... hehe... Jeg tror også lige der er en jeg skal have tjekket ud...

• #24   16. maj 2007 xander L
    Jeg tror nok du ville brokke dig enlille smule efter et stykketid, men nu vedjeg jo heller ikke hvor udholdende du er ;p
    Har da lige tjekket dig. Det er en cool tatoo. Men jeg kan nu ikke forstå du ikke smiler noget mere på billederne... =D

• #25   20. maj 2007 <b>Synes det er helt i orden at en pige på 15 får en abort (eller en på 40 for den sags skyld smiley ) DOg ved jeg ikke hvad jeg synes om en på 25 der får en abort fordi hun ikke lige synes det passer ind (selvom hun har været sammen med faren i et år) Jeg kunne aldrig selv få en abort.. Hvorfor ved jeg ikke smiley </b>

• #26   23. jul 2007 Jeg er imod abort.

• #27   24. jul 2007 Salle X: Hvorfor???

• #28   24. jul 2007 Egeberg: Hvis man kan have sex, kan man også tage konsekvenserne af det.
    Voldtægt er selvfølgelig en undtagelse, men også her tvivler jeg lidt. Men dette er blot min mening (;

• #29   24. jul 2007 Salle X: Så du mener at det er forsvarligt at f.eks en 13 årig blir gravid? Ofte vil kommunen gå id og tvangsfjerne barnet.. Er det et værdigt liv?

Tror ofte olk er imod abort fordi de ikk ved hvad det handler om...

• #30   24. jul 2007 Egeberg: Jeg ved skam hvad det handler om, men der er ret stor mulighed for at jeg ikke kan få børn, så når jeg hører om unge der nærmest bruger det som prævention, bliver jeg godt nok harm.
    Nej selvfølgelig er det ikke forsvarligt at få et barn som 13 årig, men det er da heller ikke forsvarligt at dyrke ubeskyttet sex som 13 årig, så man sq tænke sig om.

• #31   24. jul 2007 Og hvorfor er "muligheden for at du ikke kan få børn stor??" (burde vel hedde risiko?)
    Nu startede jeg selv som 13 årig.. Var jeg blevet gravid havde jeg klart fået en abort dengang... Men hvorfor er det så forkert at få en abort?? Det er jo kun et embryom...

• #32   24. jul 2007 Jamen så risikoen da, fordi alle i min familie har haft meget svært ved at få børn, min mor og flere andre har aborteret (ufrivilligt) op til flere gange.
    Jeg selv skal ind og tjekkes for om en graviditet overhovedet kan lade sig gøre. Men gider ikke snakke om det, glem det, så siger vi da bare at jeg er for abort.

• #33   24. jul 2007 Salle X: Det har intet arveligt på sig.. Flere af min familie er reagensglas bærn og insimeneret.. Jeg blev gravid i min p-pille pause.. Det har intet med hinanden at gøre..

Du må da selv bestemme om du er for eller imod abort - synes bare det er lamt at sige at man er imod uden at argumenterer for sin sag (Udover egen næsetip)

Kan du slet ikke forstå at nogle gør det fordi de ikke kan se andre udveje og netop gør det fordi de ikke har det de kan tilbyde barnet??? Er det fair at et barn skal fødes af en kvinde som åbenlyst ikk ønsker dette barn og at barnet skal blive offer for de sociale myndigheder???

Vil bare forklare at der er en grund til at man får en abort... Hvad hvis barnet er meget sygt? Mongol? Har en meget slem hjertefejl der forringer dets livskvalitet? Er det så i orden at sætte det barn til verden?

• #34   24. jul 2007 Nej, men når vi snakker om folk der åbenlyst bruger det som prævention er jeg imod, og ville aldrig selv kunne få en abort, jo måske hvis barnet var meget meget sygt/handicappet og ville få et dårligt liv, en mongol kan jo sagtens få et godt liv.
    Men gider ikke diskutere mere lige nu, har det ikke helt vildt godt lige nu, kan vi ikke godt stoppe her ? ):

• #35   24. jul 2007 <b>"Voldtægt er selvfølgelig en undtagelse, men også her tvivler jeg lidt. Men dette er blot min mening </b>

Er det ikke dobbelt moralsk??? Du vil godt fjerne et sygt barn - men folk der er blevet gravide f.eks. ved voldtægt de skal have barnet fordi du er imod abort?

Jo vi kan da godt stoppe - kan bare ikek forstå du deltager i en tråd og skriver din mening som du åbenbart ikek kan stå inde for og argumenterer for...

• #36   24. jul 2007 Egeberg: Drop det nu, du har din mening, jeg har min,. Jeg tvivler, fordi jeg ikke selv ved hvad JEG ville gøre i sådan en situation, men selvfølgelig skal folk der er blevet gravide ved en voldtægt have en abort, hvis det er deres ønske.

• #37   24. jul 2007 Det er vel folks eget valg??

• #38   25. jul 2007 Egeberg: det er jo lige netop det jeg siger. christ

• #39   30. jul 2007 Salle X: Nej det er ikke det du siger.. Du sidder og er dømmenede for de piger/kvinder der vælger at få fortaget en abort...

Men en ting jeg ikk forstå.. Hvordan kan du blive indkaldt til tjek for hvorvidt du kan blive gravid eller ej, når du kun er 16? Og endnu ikk fuldt udviklet????

• #40   30. jul 2007 jeg er ikke blevet indkaldt til noget tjek,det er noget vi selv har bedt om. men drop det nu bare.

• #41   6. aug 2007 Jeg er imod abort, det er mord, sex med gummi er ikke mord det er sædseller, abort derimod sker når at fostret er ved at udvikle sig, et levende væsen, er man gammel nok til at dyrke sex uden at beskytte sig er man squ også gammel nok til at tage et ansvar for sine handlinger.

• #42   6. aug 2007 kan kun acseptere abort vis barnet er misdandet og ikke ville kunne overleve

• #43   6. aug 2007 Det som Christina A lige har skrevet, er nøjagtig hvad jeg mener.

• #44   7. aug 2007 Salle x) -> Det er rart at andre har det ligesom mig vedrørende abort.

• #45   7. aug 2007 Christina A: Jeg havde vidst bare ikke fået formuleret mig korrekt i mine tidligere svar, tror det var derfor Egeberg ikke helt forstod min mening (;Men er i hvert fald helt enig med dig.

• #46   8. aug 2007 Sally x): jeg syntes du havde formuleret dig korrekt tidliger, der er bare nogen der ikke kan fostå os som er imod abort( de kan ikke se noget forkert i at slå et foster ihjel).

• #47   8. aug 2007 Christina: Kan ikk se det er mere forkert end at fravælge et barn med mongolisme? Det er jo også et barn. Og barnet er jo ikk dødsygt, men det kræver en masse af forældrene - er det ikke egoistisk også?

Og hvad med voldtægt? Hvis en 14 årig blir gravid - skal hun så have barnet for at have lavet en dum fejl?

• #48   8. aug 2007 Et barn har ret til at overleve hvis det kan og det kan det også selvom det er mongol, og så hårdt er det squ da heller ikke at passe et mongolbarn, jeg tror spørgsmålet er om man vil ses med et mongolbarn.

Hvad angår den 14 årig pige som bliver gravid ved en voldtægt, så kan hun bortadobtere.

• #49   8. aug 2007 Mener du virkeligt at hun skal bortadopterer? 14 år? HUn er slet ikk klar til den omvæltning en graviditet vil medføre - hverken psykisk eller fysisk... Hvis det nu var din egen datter der blev gravid ikke ved voldtægt, men fordi hun lavede en dum fejl? skulel hun så gennemføre en graviditet for så at bortadopterer barnet, eller skulle hun beholde det? Eller er abort heller ikk en mulighed her?

• #50   8. aug 2007 Tja så kan hun lære ikke at dyrke sex før hun er moden nok og det mener jeg, en abort er et pisse nemt prævention middel og mange har det godt med det at jeg ikke ser det som nogen straf.

• #51   8. aug 2007 abort er da bestemt ikk et nemt præventionsmiddel.. Mange har det dårligt efter aborten psykisk og har ondt.

Synes bare det er ufatteligt snæversynet at sige at abort er mord... Der er fri abort i Danmark, så i princippet er der ikke noget der hedder sig, at man er imod abort.. I øvrigt er det ikke et barn man slår i hjel, men en ikke levedygtigt klump celler..

• #52   8. aug 2007 Som er ved at udvikle sig til et barn.

jeg ved godt at der er fri abort og hvad så dyrsex er også lovligt så du syntes måske også at det er iorden man går ud og knepper en ged bare fordi det er lovligt

• #53   8. aug 2007 Ja udvikle sig til et barn... men dette er ikke sket i 12. uge, hvor abortgrænsen er..

At kneppe en ged og abort har INTET med hinanden at gøre.. Kan slet ikke se hvor den sammenligning kom fra?

Synes bare det er synd at nogle skal sidde og kalde en person for mordere fordi de har valgt at få en abort, som måske netop var det bedste for barnet???

Men en sædcelle og jo i princippet også en celle der er ved at udvikle sig tiul et barn.. Hva med kvindens æg, der går til spilde hvis det ikke er befrugtet? Er det også mord??

• #54   8. aug 2007 Det er fuldstændigt jeres egne valg jeg siger bare at jeg er imod abort og kunne aldrig nogen sinde finde på at få fortaget en da jeg syntes det er mord.
    At du ikke mener det er dit valg og mening. og hvad angår udviklingen så vil jeg lige minde dig om at et foster (eller den levedygtige klum sæller som du så fint kalder det) allerede 8 uger henne altså før abort grænse allerede har finger og tæer og et hjerte.

• #55   8. aug 2007 Egeberg: Handler denne diskution i bund og grund ikke bare om at du vil have "ret", dvs. at vi ikke må have VORES mening ? For sådan ser jeg på det.
    Som før sagt, jeg ville ikke kunne få en abort, da jeg er stærkt imod. Om så barnet var mongol eller raskt, ville ikke gøre nogen forskel.
    MEN dermed ikke sagt at andre ikke må hvis de er blevet voldtaget osv. Synes bare de unge piger på 13-14-15 år osv. der får foretaget abort efter abort, burde skamme sig og tage sig sammen og indse hvad det er de har gang i !! Abort er mord i mine øjne, ligemeget hvad du siger.
    Og nej, jeg gider ikke diskutere med dig mere (;

• #56   8. aug 2007 Christina: Ja ved udemærket at det har bene, arme ig tæer.. Men derved er det ikk et levedygtigt barn... Det er i bund og grund en klump celler...

Salle X: Nej det hanler i bund og grund om at man ikk skal sidde og tilsvine andre mennesker der har været i denne situation... At det er mord og jeg ved ikke hvad... Det er jop folks egne meninger... Og nej har aldrig selv fået en abort, men jeg har dy empati for de som har fået sådan en, om det så er provokeret eller sportan abort..

I princippet er det jo det samme som når i slår en flue ihjel? Er det også mord? Eller de biller i går over hver dag?

• #57   8. aug 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Jeg sagde at jeg ikke gad diskutere mere med dig, så jeg vælger ikke at svare (;
    Jeg kom med min mening, færdig slut.

• #58   8. aug 2007 Øhhh?

• #59   8. aug 2007 *EGEBERG UDEN J !!! *
    Kig nederst i mit sidste indlæg.
    "Og nej, jeg gider ikke diskutere med dig mere (;"

• #60   8. aug 2007 <i>Jamen så lad dog være med at svare? Hvorfor skriver du sådan en sætning når du ikk mener det du siger alligevel? Du har jo faktisk ikke skrevetmindre end to indlæg siden.. Og nej skrev ingen spørgsmål til dig - så hvorfor svarer du???</i>

• #61   8. aug 2007 I princippet er det jo det samme som når i slår en flue ihjel? Er det også mord? Eller de biller i går over hver dag?
    Er det ikke et spørgsmål !?

• #62   8. aug 2007 Det var ikk henvendt direkte til dig, men som et overordnet spørgsmål, som du kunne svare på eller lade være - eftersom at du havde skrevet at du ikk gad at diskuterer længere, var den henvendt til Christina...

• #63   8. aug 2007 Ja det er mord men nu slår jeg hverken fluer, biller eller for den sags skyld edderkopper ihjel.

Og jeg kan slet ikke forstå du tager sådan på vej der blev spurgt om vores mening om vi var for eller imod. og jeg er imod så er den ikke længere.

• #64   8. aug 2007 christina: Så når du kører bil, så stopper du for selv en myre eller???

Har skam intet imod at du er imod abort, kan bare ikek forstå at du ikk kan se længere end ud over din egen lilel næsetip... Nogle af dem der har fået fortaget en abort, har netop gjort det for barnets bedste.. Og så synes jeg ærlig talt det er for groft at en som ikk aner hvad det vil sige at få en abort, sidder og kalder det mord...

• #65   8. aug 2007 Ja kan skam godt se det fra andres synsvinkel, og nej jeg har aldrig fået taget en abort men jeg har prøvet at aborter(ufrivillig abort) og jeg ved hvor hårdt det er at komme igennem.

Jeg syntes bare at folk skal tænke sig mere om, der er folk som ikke kan få børn ( jeg er ikke en af dem) og når folk så finder ud af de er gravide fordi de lige glemte at beskytte sig og at de ikke har råd til at der kommer en bette, eller fordi lille "sofie" på 13 år har haft ubeskyttet sex med sin kæreste og er blevet gravid og er ikke gammel nok til at tage sig af en baby fordi, hun selv er et barn, så brug beskyttelse for helved hvor svært kan det være.

• #66   8. aug 2007 Jamen hvis en provokeret aort er mord så er en spontan abort vel uagtsom manddrab?

Men er enig med dig i, at unge skal lære at beskytte sig ordentlig - men tror jeg faktisk også de gør i dagens Danmark

• Lene S
    Lene S Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #67   9. aug 2007 Hmm... Hvad så hvis man blir gravid selvom man fx har taget p-piller (uden at glemme en)... Det sker jo at de bestemmer sig for at de ikke lige vil virke mere...

• #68   9. aug 2007 Lene S:
    Jeg blev gravid med min datter som nu er 2 år selvom jeg var på pillen, og valgte at få barnet selvom det ikke var planlagt. Jeg mener at kan man dyrke sex kan man også tage et ansvar.

Egeberg uden j:

Man kan vel godt sige at en spontan abort er som uagtsom manddrab, og tro mig selv om den gang heller ikke var planlagt så havde jeg det utroligt dårligt og følte at det var min skyld at det lille væsen døde, men hvad angår unge mennesker så er jeg lidt i tvivl om de tænker så langt, de bliver fulde og "glemmer" at beskytte sig, for det går jo nok, der sker jo ingen ting.

• #69   9. aug 2007 Lene: Netop.. Der er jo nogle der IKKE ønsker sig børn..

• #70   9. aug 2007 Så må de beskytte sig dobelt, folk ved at p piller ikke er 100% sikker

• #71   9. aug 2007 P-pilelr er 99,9 % sikre.. Kondomer er derimod kun 97 % sikre...

• #72   9. aug 2007 Så brug begge dele så er du ihvertfald sikker

• #73   9. aug 2007 Og hvad hvis man er så uheldig at kondomet springer og p-pillerne lige har valgt at svigte?

• #74   9. aug 2007 Jamen så tag en fortrydelspille bagefter, men sker det at begge ting svigter så er man så uheldig som man kan være men har aldrig hørt at det er sket før

• #75   9. aug 2007 Hmmm... Fortrydelses piller? De blr til gengæld OFTE misbrugt som præventionmiddel...

• #76   9. aug 2007 Ja men hvorfor?
    nåå ja fordi de unge mennesker idag som du før har sagt beskytter sig, ikke gør det.

• #77   9. aug 2007 Ja men hvordan kan du mene at fortrydelsespiller er ok, hvorimod abort ikke er?

• #78   9. aug 2007 Det siger jeg heller ikke men jeg mener at en fortrydelspille er mere human da den skal tages kort tid efter samleje hvor imod en abort kan du vendte med til fostret er ved at udvikle sig.

• #79   9. aug 2007 En abort er human.. Så længe den ikke er illegal...

• #80   9. aug 2007 Det er din mening og min mening er at det ikke er human

• #81   26. aug 2007 Mie B: Tror nu nok at det at få et barn er mere følelsesmæssigt hårdt end en abort...

Kommentér på:
Abort (debat)

Annonce