564 visninger
|
Oprettet:
butik, hvor sender de fra? {{forumTopicSubject}}
Hvis jeg skal finde ud af HVOR en butik fra england sender fra, er der så nogen regler?
jeg vil bare være helt sikker på at de sender fra deres adresse, og ikke et sted på nordpolen (:D)
f.eks står der i bunden af siden af de bor i England, i et shoppingcenter, og det er en OUTLET butik. SKAL de så ikke også sende derfra?
det er fordi jeg slipper for tolden fra england. hvad siger loven?
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.037
Der kommer ikke told og moms på ting fra UK eller andre EU lande..
apr 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 262
Det afhænger fra hvor i england de sender, eks. jersey der kommer told/moms på(hvis den fanges)
feb 2010
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.037
Nu er Jersey så heller ik England, men sjovt nok Jersey...
apr 2007
Så tak for at være en smartass der intet bringer til spørgsmålet
Desuden så er jersey medlem af Commonwealth.
maj 2009
Ja og Australien & Hong Kong er også en del af Commonwealth... Derfor er det stadig ik England!
Hvis et firma holder til på Jersey, så er det altså ik engelsk! Så er det et firma fra Jersey, og de ligger der kun pga skattefordele!
Så lad nu vær med at kalde tingene for noget, som de ik er...
TIL MORTEN E
Loven siger intet om afsendelses landet, men afsendes varerne fra udenfor EU, så er det sælger, som skal afholde alle omkostninger + told + moms ved importen.
Er firmaet fra England, så sender de sikkert også fra England, og der påløber derved ingen ydeligere omkostninger end fragten...
apr 2007
Hvordan vil du så forklarer multinationale virksomheder?
Hong Kong er ikke med i Commenwelthm, så før du viser dig frem, så læs på lektien
maj 2009
Gider du ik læse det jeg skriver tak! Der står af der ingen lov er om afsendelseslandet, men sendes varerne fra et land udenfor EU, så hænger sælgeren på omkostningerne til indfortoldning, moms mm. Og det gør sælger, da firmaet har hjemme i EU, og derfor er forpligtet af EU reglerne på området!
Og nej Hong Kong er ik direkte medlem af Commonwealth mere, men samhandel med Hong Kong foregår for Englands vedkommende stadigvæk på Commonwealth reglerne...
feb 2010
Jeg har før købt via sites, hvor jeg troede de var med i EU, hvor jeg så først bagefter opdagede at afsender stedet lå udenfor EU. Og derefter måtte betale told og moms.
maj 2009
Nej ik hvis sælger er et firma i EU... Dvs er det en webshop i UK, så hænger sælger på ekstra omkostningerne + moms, hvis varen sendes fra et land udenfor EU, og dermed skal indfortoldes!
Sådan er EU lovgivningen... At mange så forsøger at undgå den, det er en anden side af historien ;D
feb 2010
maj 2009
Jeg ville straks rette henvendelse, og gøre opmærksom på problemet, som jo er firmaets...
Bemærk at Ebay og Amazon er underlagt andre regler, da det der er købers ansvar, at tjekke afsender landet!
feb 2010
butik, hvor sender de fra?