3.994 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Jens K
Jens K
Følger: 1 Emner: 352 Svar: 1.332

Nye regler inden for replica ure? Nye regler inden for replica ure?

Hej allesammen,
Jeg har hørt at der skulle være kommet nye regler omkring køb af replica ure på nettet.

Det skulle efter sigende være sådan at man godt må bestille et replica ur til sig selv (det vil sige 1 ur) og så er det stadig lovligt, men hvis man køber mere end 1 ur er det ulovligt.

Nogen der ved noget om dette?:)

Håber i kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye regler inden for replica ure?
  • #1   31. jul 2011 (link fjernet)

Der står intet om det.

Men vær varsom med at købe det, mens du er på rejse.

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#2   31. jul 2011 Dan J. Jeg har det egentlig på samme måde som dig, og jeg ville hellere ikke købe sådan et dyrt designer ur, men mere et ur hvor man ikke rigtig kender mærket smiley

Nicolai S. Det var for at købe det over nettet, men synes det lyder mærkeligt med at man godt må købe 1 replica.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #3   31. jul 2011 Fra Aal.dk

"Sådan er reglerne i Danmark
    Om import til Danmark af kopivarer skriver forbrugerorganisationen European Consumer Centre Denmark ( www.forbrugereuropa.dk):

I Danmark kan du som forbruger lovligt både købe og bruge kopivarer. Du kan også frit medbringe kopivarer til Danmark efter en rejse til et andet EU-land.
    "

Så hvordan falder et enkelt ur ikke allerede ind under dette?

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    aug 2007

#5   31. jul 2011 Dan J. Jaa det ved jeg, men problemet er at man kan ikke få det nixon ur jeg gerne vil have nogen steder...

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #6   31. jul 2011 hej

ideen med ét ur er jo at når du medbringer ét ur må det formodes at være til dig selv.....har du 2 eller flere ur må man antage at du medbringer til andre eller medbringer med henblik på videresalg, hvilket er ULOVLIGT.

/A

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #7   31. jul 2011 Så hvorfor skulle man gøre det lovligt med ét ur, når det allerede er det?

• #8   31. jul 2011 Spar da op smiley Er jeg i fuld gang med. Men det er dælme også mange penge når man skal give 38000 kr for et ur.

• #9   3. aug 2011 Reglerne har været de samme hele tiden. Det er lovligt at købe til eget forbrug, dvs 1 STK AF EN TING! Ikke 3 stk af samme ur, eller 5 ure i alt!

Kommentér på:
Nye regler inden for replica ure?

Annonce