2.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

jonas L
jonas L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Er denne jakke 'ægte'? Er denne jakke 'ægte'?

Hey, har forelsket mig lidt i denne jakke, men synes det lyder voldsomt at den står til 1000,- når den har kostet 6000,- fra ny og endnu ikke er blevet solgt.

Vil gerne være sikker på jeg ikke køber noget brugt kopivarer.
Tror i jeg kan stole på den her?

http://www.dba.dk/vinterjakke-str-m-peak/id-1004315266/#beskeder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er denne jakke 'ægte'?
  • #2   11. nov 2013 Ingen tvivl, det ER en jakke smiley

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    nov 2013

#3   11. nov 2013 Hah, altså er det 100% en ægte peak jakke, og ikke et eller andet kina kopI? smiley

• #6   11. nov 2013 Nu ved vi det, blackie.

• jonas L
    jonas L Tilmeldt:
    nov 2013

#9   12. nov 2013 Han har ingen kvitt.

• #12   12. nov 2013 Der er sgu da mange der ikke gemme deres kvitteringer på deres jakker. Kan være han er desperat efter penge, eller han bare aldrig bruger jakken, og nu har haft den til salg i lang tid og bare vil af med den ?

Hvis du vil være sikker på den ikke er en kopi, jamen så må du finde pengene frem og købe en ny i en butik. Ellers må du jo tage chancen for sølle 800 kr. for det der ligner en rigtig fin og varm vinter jakke...

• #13   12. nov 2013 Men der er intet menneske på denne jord der kan sige dig 100% sikkert om den er ægte eller ej ud fra billeder...

• #14   12. nov 2013 Jeg har ingen ide om den er ægte eller ej. Men jeg kan fortælle dig at Peak sælges med meget store rabatter via IC Companyes outlet og personale salg. Jeg har handlet der en enkelt gang, og købte netop en vinterjakke. Og Outlet i kombination med at jeg havde en ven der arbejede der gjorte at jeg fik en af deres store vinter jakker for omkring 1200kr. Den har jeg i øvrigt heller ikke kviteringen på mere.

Pointen er blot, at selv om den har en vejledende udsalg på +6000kr, er det langt fra sikkert at han har betalt det for den

• #15   12. nov 2013 Det er jo totalt lige gyldigt hvad sælger har givet ?

Så kan du ikke købe noget som helst i DK for det kan alt sammen fås billigere i udlandet ? tåbelig argument at du kender en der har skaffet dig en billigere jakke...

Goretex jakker ligge på omkring 5000-6000 det er en meget realistisk pris - totalt lige meget om han har givet det eller ej, for han sælger den for 800, og det kan du ikke gå ud og få en ny jakke til (ved godt denne ikke er ny, men den ser bestemt ikke slidt ud)

• #16   12. nov 2013 Det er jo netop ikke ligegyldigt. Det kan forklare den relativt lave brugt pris, som altså ikke i sig selv betyder at der er tale om en kopi vare.

Jeg har ingen anelse om hvordan du fik det ud af mit indlæg du gjorte

• #17   12. nov 2013 Så det du mente var den godt kan være ægte fordi han måske har købt den i en outlet til 1000-2000 ?

Men jo igen, hvad han har givet er totalt ligegyldig, man er nødt til at se på hvad en tilsvarende vare koster, og GORE-TEX er pisse dyrt, så hvis det er en original jakke er det et fund til de penge.

• #18   12. nov 2013 Ja, det mener jeg. Pointen (som jeg egentlig syntes var åbenlyst) var at ny prisen kan være sat efter vejledende udsalg, hvilket der er meget få der giver, og sekundært at disse produkter netop kan købes med meget store rabatter. Derfor er distancen mellem brugtpris og den rigtige ny pris måske noget mindre end det ser ud til, hvorfor det er mindre suspekt end det ellers kunne se ud til.

• #19   12. nov 2013 Jamen så er vi til dels enige. For jeg mener stadigvæk hvad han har givet er totalt lige gyldigt.

Det hele kommer ned til om køber mener varen er 800 kr værd. alternativet er en dyre ny jakke, eller fryse hele vinteren og vente på udsalget eller et outlet som tidligst starter til Januar smiley

• #20   12. nov 2013 Men ja en forklaring på salgs prisen på kun 800 kr. kunne være at den ikke er købt til 6000 smiley

• #21   12. nov 2013 Man kan selvfølgelig sige at det er sekundært om Jakken er ægte eller ej. Det primære er om kvaliteten er nogenlunde i orden (i forhold til prisen) og om den er varm. For hvis ikke det er tilfældet, så er pengene nok bedre givet ud på noget no-name, som rent faktisk er varmt.

I forhold til brugtprisen er jeg enig i at købsprisen er lige meget. Det kommer i princippet ikke køber ved. Men jeg mener bare at der stor mulighed for at ejeren ikke har betalt fuldpris (-:

• #22   12. nov 2013 Det kan du sagtens have ret i, der ville de fleste nok føle at et tab på 5200 er lige i over kanten smiley

• Rasmus E
    Rasmus E Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #23   12. nov 2013 Kunne jo også godt være den var stjålet smiley

• #24   12. nov 2013 Ja men det er jo umuligt at gardere sig i mod smiley

• #26   12. nov 2013 Gemmer du normalt kviteringer på dit tøj? Jeg gør ikke, og hvis jeg gør, gemmer jeg det kun til den normale reklamtions ret er udløbet.

• #28   12. nov 2013 Normalt køber jeg ikke tøj for at sælge det igen, hvorfor jeg heller ikke gemmer mine kviteringer. Men det er da altid et fair spørgsmål at stille ved dyre forbrugs vare. Hvor er kviteringen

• #30   12. nov 2013 Well, min peakjakke til 4000kr aner jeg ikke hvor kviteringen er på. Ligeledes har jeg en Zegna habit, og tilsvarende, og jeg har med garanti ikke kviteringerne på dem med. Men who cares, det er ting jeg har købt for at bruge, så hvad skal jeg med kviteringen

• #32   13. nov 2013 Den er brandvarm, derfor han sælger den så billigt, han skal af med den jo

• #33   13. nov 2013 Mike - Når du ikke har noget som helst at underbygge dine påstande med, så skal du holde din kæft. Specielt når du beskylder folk for at være tyv, eller hæler...

• #34   13. nov 2013 Kvittering min bare røv.... jeg har ikke styr på nogen som helst kvitteringer, og det uanset om vi snakker den Dagmar tærte jeg købte til 18,- min Ipad til 3500,- eller min vandscooter til 140000,- Jeg ved det ikke er stjålet da det er købt sprit nyt, og hvis en evt. køber ikke er tilfreds nok med at dette så skal han købe af en anden !!

Vi er ikke alle bogholder typer smiley

Kommentér på:
Er denne jakke 'ægte'?

Annonce