statsforvaltningen statsforvaltningen
Hej alle ... Jeg sidder og grubler, og har en masse spørgsmål til jer derude der nu har prøvet at ha problemer med samvær omkring jeres barn/børn
Landet ligger således jeg ser min dreng på snart 2.5 år hver anden weekend. Det er den mundtlige aftale der er lavet mellem mig og moderen.
Nu sker der det, jeg får en sms før nytår hvor der står jeg kun må have ham 1 dag.
eksempel : jeg henter ham fra dagpleje kl 15:00 og får nogle timer med ham, spiser mad, og sover. næste dag kører rytmen igen, han spiser vi hygger og han skal sove til middag.. bum. når han vågner blir han hentet...
Jeg savner tid med min dreng! ... og jeg vil gerne kæmpe for at få mere.
Problemet ligger i, at moderen mener jeg gør eller gir en dårlig indflydelse på vores søn, hun siger han er ustyrlig, og at man nærmest skal opdrage ham forfra når han kommer fra mig af.
Når jeg har ham har jeg ikke de synderlige store problemer, han kan blive sur og tvær over ikke at få sin vilje.. that's it...
Jeg vil gerne få en sag igang, for at få ham mere.
Problemet er, vi har alle en fortid... Hun kender den desværre...
Jeg er aldrig blevet dømt for noget - men har festet meget i weekenderne (så er det sagt) men det har ligget på hylden siden han kom til verden, og tid før.
Jeg fik en deprission lige da han blev født. og gjorde jeg ikke ku tage mig af ham.
Vil det være noget der kan ødelægge mit samvær med ham? Jeg er ude af medicinen, og har ikke rørt det i et år. Hun er af den støbning hun vil rive op i ting for at ødelægge tingene for mig. og frygter det kommer til at koste mig ham på den ene eller anden måde.
Hvor meget har man at frygte......
maj 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 60 Svar: 615
Hvis din søn har det godt hos dig ser jeg ingen problemer i at i fortsætter samværdet.
Nu har jeg selv 2 børn men har aldrig haft problemer i statsforvaltningen da de ikke har kontakt til deres far, MEN..
Hvis jeres samvær har kørt godt førhen så tror jeg ærlig talt ikke at statsforvaltningen ændrer på det.
Det kan være at de f.eks siger at du skal have ham 1 dag hver 2. uge i en månede, og derefter øger det til 2 dage. Det har jeg hørt før.
Har 2 veninder som også har børn der kommer hjem og er krop umulige efter samværd.
Tror at det er fordi at barnet på kort tid skal tilpasse sig det andets hjem rutiner osv, og derfor kommer de med en hel naturlig reaktion! :o)
Tag kampen op, fortid er fortid og du lever i nuet :o)
Ps. Skal jeg spørge for dig inde på babygalleri? Der er mange kloge mødre
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 29 Svar: 508
abe -> ... frygter lidt at hun får medhold fordi hun bare er "mor" ... suk
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 96
maj 2010
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 91
Må jeg spørge hvordan det ser ud med forældremyndighed?
Hvis I har halvpart hver, så har hun intet at komme med - hvis hun har 100 % så kontakter du forvaltningen og meddeler at du ønsker forældremyndigheden.
Som det skete for mig, så fik jeg halvpart ( så at sige), for der skal meget gode bevæggrunde til at de vil give den ene part 100 % i dag.
Og nej - bare fordi hun er mor, så får hun ikke pr automatik mere medhold.
Kontakt evt. foreningen Far og hør om dine rettigheder. De er der for det samme.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 96
maj 2009
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 59 Svar: 1.101
Hun mangler bare nogle at skyde skylden på, fordi han er kommet i den alder han er i.
Held og lykke med det.
sep 2007
Følger: 1 Emner: 106 Svar: 443
mar 2007
For lige at besvare lidt ting : så har vi fælles forældre-myndighed... men den har ikke rigtig noget at sige oppe i hendes hoved... hun bestemmer oppe i sit hovede, at jeg er 1 dag værdig for ellers vil jeg skade vores søn. ... og det er ikke opdigtet det jeg skriver her, det har hun mere eller mindre skrevet direkte i en sms...
Jeg gemmer forresten alle hendes sms'r hvor hun får diverse udbrud, og raseri anfald, hvor jeg holder den i en sober tone :o)
sep 2007
Følger: 1 Emner: 106 Svar: 443
mar 2007
Hun har købt hus med sin fyr (som hun forlod mig for da junior blev født) og er bundet til at sku bo der. så amt kommer hun ikke til at skifte
Og jeg er single så alt min fokus går på min dreng
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 24 Fotoprofiler: 1 Emner: 97 Svar: 1.854
har i fælles forældremyndighed over jeres søn?
maj 2010
Så er du allerede meget længere end "frygtet". Bare go for it - du vinder til hver en tid mere samvær med din søn.
Husk desuden på, at du osse til hver en tid har lov til at medbringe en bisidder til evt. møder i Forvaltningen. Og altid hold hovedet koldt - så taber hun mere end hun selv er klar over.
Og bare det at du har fælles forældremyndighed - hvad venter du på?? At forfatte brev til forvaltningen - evt ring og forklar situationen.
Du har beviserne på din side - så bare igang
Held og lykke!!
sep 2010
har lige hjulpet en ven igennem det samme nemlig..
mar 2007
sep 2010
maj 2010
maj 2009
Min mand er børnesagkyndig og han får lign. sager. Han tager ud til forældrene og observerer samvær i nogle timer, gerne flere gange. Hans udtalelse/vurdering har betydning for de jurister i statsamtet, som sætter det endelige antal af timer/dage på. Derfor er som ASC skriver, skal han gå igennem statsamtet (statsforvaltning). Moren vil blive forpligtet til at overholde. Jeg kender ikke til sagerne, men det er vist temmeligt ofte, at mødre siger, at deres børn er ustyrlige efter samværet med far. Det har ikke den afgørende betydning i sagen, kun hvis en børnesagkyndig tvivler på farens evner og ikke mener, at barnet har gavn af mere samvær.
mar 2007
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 23 Svar: 384
mar 2007
Christian S -> Like a boss!! ... .. . Det skal nok gå alt sammen!! ... nu har jeg lidt mere mod på det ihvertfald =)
maj 2009
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 235
hun kan intet stille op, du har ret til 48 timers sammenværd med dit barn hver anden weekend.
og tag endelig rettens vej med det nogle gange er man heldig og vinde mere tid med sine børn...
men de 48 timer kan hun ikke tage fra dig så længe der ikke er store problemer når han er ved dig.
mar 2007
mar 2007
dec 2008
men med fælles forældremyndighed er chancen for en uge ved hver rimelig stor.
mar 2007
Hun er en god mor, dog med nogle snævrede synspunkter, og ringe tålmodighed, men ellers gør hun alt andet godt.. :0)
dec 2008
mig og min ex havde det sådan det første 1,5 år. hun er dog blevet mere normal nu
mar 2007
dec 2008
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 23
Jeg har forresten mine 2 sønner boende hos mig permanent og har en 10-4 ordning med deres mor,men jeg er et godt eksempel på,at amtet kigger på hvor børnene har det bedst og hvem som børnene har det mest stabile hjem hos
dec 2008
dec 2008
dec 2008
mar 2007
dec 2008
Men for så vidt muligt,må du aldrig tabe besindelsen og synke ned på hendes niveau,for i det øjeblik du gør det,står du svagere,aldrig optrap konflikten,dette er en af de ting som amtet ser meget på,nemlig hvem det er som skaber problemerne
mar 2007
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 2.203
mar 2007
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
Men der er god hjælp at hente her
www.foreningenfar.dk/
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 2.203
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 595
Vil ikke udstille min og min eks historie her, da det efter vi fik alt på skrift er gået så fantastisk fint mellem os. Håber det sammme vil ske for jer.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Emner: 184 Svar: 2.743
Skriv til SF at du ønsker mere samvær med din dreng. Hav gode argumenter klar. FRA DRENGENS synspunkt. En dreng på to årkan snildt klare en weekend på samvær. Og specielt npr han er vant til at være hos dig hver anden weekend i forvejen, det er blot en ekstra overnatning.
Din fortid kan de ikke gøre noget ved nu. Hvis intet taler for at du er en dårlig far vil du kunne få weekend samvær...
Held og lykke.
maj 2007
Jeg kæmpede derinde i 4 år for at få et stabilt samvær op at køre med min søn og hans far, men da han fuxkede op i det GANG på gang (og her mener jeg udeblivelse på helt op til 1 år!!!) og jeg derved sagde stop fik han chancer og chancer og chancer.. Det handler om barnets ret itl begge forældre...
Så får du ikke to overnatninger så er der noget her du ikke fortæller...!
maj 2007
FØRST: Nej ALLE har ikke krav på mindst hveranden weekend... Det er et barn vi taler om her... Ikke et kludetæppe... Faren har ikke krav på noget.. Mpren har ikke krav på noget... Det er barnets ret der bliver talt...
Thommy: Retten har INTET med samvær at gøre.. Det fastsætter SF. Retten afgør kun sager om forældremyndighed..
Heino: Forældremyndigheden har intet med samvær at gøre...
Og ret til 48 timers samvær.. NOT... Min søns "far" fik 4,5 times samvær en gang i måneden og han havde ikke ret til mere... Og det tiltrods for vi på daværende tidspunkt havde fælles forældremyndighed...
Og ja jeg er lig "sluppet" ud af SF efter en kamp derinde der har taget 4 år + en sag i retten om forældremyndighed...
Så ja jeg er rent faktisk en ekspert... Og var jeg en mand ville jeg få lange løg af de påstande der bliver bragt op her i tråden.. Ahh luft!
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
Fulgte med i debatten på BG i sin tid, og faldt over tråden her nu.
Har du fået mere samvær med din søn TS, eller hvordan står det til nu?
og er der kommet et bedre samarbejde mellem dig og din søns mor?
mar 2007
statsforvaltningen