{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Forældre "opdragelse" {{forumTopicSubject}}

Nu skal forældre tilbage til skolebænken for at lære at håndtere deres egne børn. Der er store problemer i skolerne med utilpassede elever.

Flere og flere har fået diagnosen Ad, og alle de andre betegnelser der findes. Det er tankevækkende at man nu skal undervises for at få det overblik som kræves, når man har med børn at gøre.

Nu om stunder er det et isue at være venner med sit afkom, hvad er det for en indstilling, man skal guide ungerne igennem den jungle af sociale regler og give dem værktøj til at begå sig sammen med andre.

Selvfølgelig og heldigvis er der stadig mange forældre der forstår at varetage deres børns interesser, de investerer i deres fremtid ved at give dem den opdragelse der leder dem frem til forståelsen af social sameksistens med andre.
Før i tiden gik opdragelses mønsteret i arv, vi gav det videre som vi selv havde fået og det gav ro på. Nu søger de stakkels poder grænser hele tiden og rykker dem efterhånden ud i det ekstreme, dette sker fordi forældrene ikke opfører sig hensigtmæssigt, de flytter nemlig hele tiden grænsen så deres børn bliver efterladt i ingemandsland, og her føler de sig overgivet til sig selv og derfor skaber de sig endnu mere for at søge hjælp.

Skolerne beklager sig over utilpassede børn der ikke følger undervisningen og skaber uro i klasserne, selv her støtter forældrene deres børns uansvarlige opførsel, hvis der klages over dem fra skolens side. Deres lille Prins eller Prinsesse skal da have lov til at ligge under bordet og sparke højlydt, hvis det er det de vil. Lærerne står tilbage med den bet at respekten forsvinder.

Så alt i alt er det måske en god ide at undervise forældrene i at håndtere deres børn, men samtidig også lidt af en fallit erklæring.
Eller hvad mener i???????????????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forældre "opdragelse"
  • #1   25. aug 2015 Jeg er glad for, at jeg ikke er barn i dag. Jeg synes det er så synd for de børn, der ikke for nogen opdragelse som sådan. Men det groteske ligger i, at forældrene selv er vokset op i Dine Mine og Fælles børn, hvor de har været kastebolt mellem mor/far - og når disse børn kun ser deres mor/far nogle dage om måneden, ja, så skal der ikke opdrages, men hygges efter børnenes ønsker, hvilket er forståeligt, men det er børnene, som betaler den høje pris, for det bliver et problem senere hen i livet.

Men som vores samfund er skruet sammen - så kræver det masser af energi til at få tingene til at hænge sammen - der skal 2 indtægter til at få en familie til at hænge sammen økonomisk - og det må være ret så stressende i længden og alt det børn skal gå til, det er vildt og alt det, de også skal have, hvilket er det mest naturlige d.d..

Det kræver en radikal strukturændring, hvis børn skal trives på den mest naturlige måde, nemlig at have det godt psykisk, det er der mange børn i dag, som ikke har, men de mangler intet materielt, men de mangler i allerhøjeste grad tryghed, det er alfaomega for en god opvækst.

• Bodil H
    Bodil H Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #2   26. aug 2015 min erfaring som pædagog gennem mange år er, at mange forældre ikke påtager sig ansvaret for deres egne børn. Sørgeligt. Næh, det klarer de i institutionen, så undgår vi konflikter herhjemme. Desværre " glemmer " forældrene, at børnene kan lære af konflikterne Nemlig - hvad er rigtig i denne sammenhæng og hvad er forkert. Senere bliver det skolen, der får overdraget ansvaret for " opdragelsen " af børnene. Opdragelse har i dag en negativ klang, men børn må og skal have rammer for, hvordan de skal gebærde sig i mange situationer. Det giver ro og tryghed. Noget børn i den grad mangler i dag Forældre er meget fortravlede i nutiden. Arbejde- træning -cafebesøg med veninderne og ikke mindst er mobilen en stor konkurrent i spillet om at få nærværende og engagerede forældre! Tidligere lærte børnene meget om livet ved at blive inddraget i mange gøremål. En måde, der gør indlæring meget relevant. I dag er der ikke tid til at inddrage børn i fællesskabet, der i øvrigt smuldre mere og mere. Desværre Jeg kunne blive ved , men slutter med et lille opråb til forældrene ude i Danmark: Kom på banen! Tag ansvar, vær inddragende, vær nærværende, følg med i børnenes aftaler og gøremål. Det vil helt sikkert kunne nedbringe antallet af adfærdsvanskelige unge samt nedbringe ventelisten til børnepsykiateren.

• #3   26. aug 2015 Problemet at forældre er så fortravlet og prøver at blæse og have mel i munden, den går ikke i et dynamisk samfund, man prøver at lægge det over på samfundet at opdrage og det er samfundet slet ikke gearet til, de kan vejlede men opdragelse er noget som skal komme hjemmefra.
    Så måske det er en god ide at lave kurser for børneopdragelse inden poden laver lort i samfundet og dermed bliver en byrde snare som en access.

Nu hjælper det ikke at begynde at kalde det kliniske ord for lige at gøre det til et samfunds problem, men et problem er det specielt i skoler som Bodil pointere og nu hvor man lodser børn med specielle problemer over i normal klasser så giver det et helt nyt problem for lærere som absolut ikke har tid til at tage sig af børn med et specielt behov og det burde det heller ikke være. Men det er en beslutning som gør at andre ikke får den hjælp de burde have og bare det at skabe ro er et kæmpe problem når man påtænker hvor lidt en undervisnings time vare.

• #4   26. aug 2015 Tak for jeres indlæg, og velkommen til Bodil. smiley smiley

• #6   7. sep 2015 Så enkelt er det nok ikke, da jeg var yngre havde vi jobs som babysitter, der lærte vi hvad det ville sige at opdrage et barn, jeg var kun 11 år da jeg sammen med min søster, der var 14, passede 3 børn i hele 3 døgn, vi havde dermed en mere naturlig tilgang til børn.
    I firserne blev det meget rodet hvad angår børne opdragelse, der var så meget frihed til ungerne, og forældrene var møg forvirrede og betænkelige med deres rolle.
    Der var så mange teorier, man kan sige at det var at sammen ligne med vor tids mad programmer,Hver gang man troede at man havde fat i det kom der en ny udsendelse om børne psykologi, Og hver gang man troede at der var nogle gode ideer, ja så dukkede der andre op ugen efter, Meget forvirrende. smiley
    smiley

• #8   7. sep 2015 Ja det er ikke smart. Men opdragelse er så mange ting en god rolle model er det vigtigste , men pædagoger lærer så mange metoder til problemløsning i dag så de er ikke helt magtesløse. Men hvis man bruger sin sunde fornuft og vejleder dem på en konstruktiv måde så lykkes det for det meste at få dem på rette spor. smiley smiley

Kommentér på:
Forældre "opdragelse"

Annonce