{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LCD eller Plasma??
  • The OM
    The OM Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 70 Svar: 188
    #1   1. jan 2009 Det er op til en selv hvad man bedst kan lide smiley Jeg ville klart tage plasma.

Prøv evnt at gå på youtube, og skrive lcd vs plasma....Der er mange gode videoer hvor det bliver forklaret, så det er overskueligt smiley

• Krabbe !
    Krabbe ! Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
    #2   1. jan 2009 er umuligt at sige... der er ikke rigtig noget som er bedre end det andet... er det samme som at kører vw og toyota...

• Mikkel C
    Mikkel C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #3   1. jan 2009 Plasma brænder fast, og LCD er efterhånden rigtig godt med, når vi snakker store fjernsyn, så jeg ville tage LCD

• Krabbe !
    Krabbe ! Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
    #4   1. jan 2009 nu siger du store fjernsyn... plasma bliver kun lavet i de store smiley

• #5   1. jan 2009 det kommer også an på rummet det skal være i, om det er et lyst eller mørkt rum.

• Mikkel C
    Mikkel C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #6   1. jan 2009 Det kan du ha' ret i , men jeg kan nu bedst lide billedet på et LCD, men hver sin smag.

• #7   1. jan 2009 Min makker har et 52", mener jeg, samsung plasma, og der brænder logo'erne sig fast... Særligt discovery da deres er konstant og ikke gennemsigtigt...

Så saga og saga???

• The OM
    The OM Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 70 Svar: 188
    #8   1. jan 2009 Hans K J

Det er de gamle der har det med at brænde hurtigt fast (-:

De nye der bliver solgt i butikkerne brænder sig ikke så let fast smiley

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 415
    #9   1. jan 2009 har plasma er super glad for det

• #10   1. jan 2009 Hvem siger manden ikke kan gå hen og købe sig en gammel model??? Oftest køber de fleste af os jo gamle modeller da de af god grund jo er billigere... Og det min makker købte er en 3-4 måneder gammelt nu...

• #11   1. jan 2009 Men det skal også siges, at det sagtens kan stå en hel dag på mere eller mindre samme kanal... Vi snakker efter en 4-5 timer, og så efter gentagne gange bliver det svære og svære at få væk...

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    sep 2008

#12   1. jan 2009 har haft midt i 1.5 år der har aldrig været problemer

• Benjamin P
    Benjamin P Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
    #13   1. jan 2009 Der er ikke noget plasma-tv der overgår et godt LCD-tv. Dem der syntes at LCD er for skarpt et billede kan jo overveje at skrue ned for lysstyrken

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    sep 2008

#14   1. jan 2009 jeg har haft 3 lcd på prøve de blev leveret tilbage alle sammen

• #15   1. jan 2009 Har lige købt et 42" Panasonic Plasma i Elgiganten 100hz dog blot HDready som står til 4949 i deres tilbudsavis.
    Det er jeg sku ganske tilfreds med.
    Desuden siges det Panasonic ar en funktion så hvis der er en plet der har samme farve i længere tid så skruer den ned for kontrasten.
    Det sku ihvertfald ik ku brænde fast.
    Desuden hvis du kører eks en MP3 skive så skifter den lige pludselig hele baggrundsfarven ti len mørkere farve efter 10mins stilstand.
    Ret smart (:

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    sep 2008

#16   1. jan 2009 yep har også panasonic

• #17   1. jan 2009 jeg plasma fan, jeg foretrækker et pioneer plasma. så det sagt herfra.
    men hvis man vil ha LCD, så skal du have Sony W4500 eller bedre X serien. men man betaler også.

Hvad skal du gøre med din nye skærm for at undgå burn-in?

Plasma TV er mest følsomme imens fosforen stadig er helt ny, dvs. ca. de første 200 timer. I denne periode er det derfor vigtigt at man tager visse forholdsregler så man undgår at beskadige TV’et fra starten.

Vær opmærksom på skærmens følsomhed de første 200 timer
    En frisk skærm har højere lysintensitet og er derfor mere tilbøjelig til at fastbrænde.

Kør "break-in" på TV'et
    Kør en break-in DVD for at ældre TVet homogent i de første kritiske timer. Du kan enten vælge at vise et TV-billede med støj (hiv f.eks. antennestikket ud) eller bruge en DVD beregnet til formålet. En sådan kan hentes her:
    http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16250&PN=1&TPN=1

Kalibrer dit TV
    For at sælge et TV skal det helst skille sig ud fra mængden og det gøres nemmest ved sætte knald på farverne. Derfor er en TV typisk indstillet med for høj kontrast og for høj lysstyrke fra fabrikkens side. Kalibrering kan ske ved hjælp af hjælpeværktøjer såsom Digital Video Essentials DVD’en. En mere grundig professionel kalibrering kan også foretages af fagfolk, men dette bør først ske efter TV'et har overstået sin "break-in" periode på ca. 200 timer.

Sænk kontrasten og lysstyrken
    De fleste plasma TV har en meget høj kontrastindstilling fra starten af og visse modeller har endda en dynamisk kontrastjustering der selv skruer op og ned. Sænk kontrasten til under 50% de første 200 timer og slå den dynamiske kontrast fra.

Undlad at lade TV’et være tændt hvis du ikke bruger det
    (Det siger næsten sig selv) og lad være med at have DVD’en stående på pause for længe af gangen.

Se programmer i fuldskærm
    4:3 format programmer vil blive vist med mørke bjælker på højre og venstre side hvis ikke billedet strækkes, så det er en god idé at vælge en skærm der er god til at skalére billedet. Visse TV-modeller kan benytte en anden farve end sort til bjælkerne (f.eks. grå) hvilket nedsætter risikoen for burn-in, men den mest effektive måde at få fordelt lyset over hele skærmen er nu engang at se programmerne i fuldskærm.

Skift programmer for at undgå logo burn-in
    De fleste programmer benytter et halvgennemsigtigt hvidt logo i højre eller venstre hjørne hvilket er en typisk kilde til burn-in. Undlad at have TV’et kørende på samme kanal i mange timer af gangen. Ligeledes er det ikke en god idé at have text-TV aktiveret i længere perioder.

Slå pixel-shifting til
    Flere TV har en indbygget funktion der kan flytte billedet et givent antal pixels i både den vertikale og horisontale retning i faste tidsintervaller, hvilket kan hjælpe med til at glatte en burn-in effekt ud. Vær dog opmærksom på at denne funktion ikke kan flytte kilden til burn-in (f.eks. et logo) mere end et få antal pixels og derfor kun virker som en udglatning af et ellers skarpt fastbrændt billede.

Brug en screensaver
    Hvis din DVD har en pauseskærm, så aktiver den. Flere nyere plasma TV har også indbygget en screensaverfunktion i form af f.eks. en panorerende gradient der kan bruges til at forebygge og behandle burn-in. På nettet findes der også forskellige DVD’er med mønstre der kan afspilles for at afhjælpe burn-in.

• #18   2. jan 2009 KP:
    Rigtigt nyttigt det du lige ksrev da jeg har sat min pc til miy nye Pnasonic 42" fra Elgiganten pt smiley
    Så vil lige la den der "breakin" køre på min pc mens jeg sover i nat.

Kommentér på:
LCD eller Plasma??

Annonce