Hvordan vælger du dine film? {{forumTopicSubject}}
Vi har sikkert alle sammen forskellige kriterier, som vi vælger de film, vi gerne vil se, ud fra... og det kunne være sjovt at høre lidt om, hvordan vi hver især udvælger de film, vi ser.
Er det ud fra bestemte skuespillere? Bestemte genrer? Bestemte instruktører? Eller noget helt fjerde?
Selv er det nok først og fremmest genre, instruktør og skuespillere, som udgør det største blikfang for mig. Men ved lidt nærmere eftersyn spiller selve historien selvfølgelig også en rolle.
De senere år har jeg udviklet en vane med at følge bestemte skuespillere og instruktører i perioder, da jeg har opdaget, at det nogle gange åbner mine øjne for nogle rigtig gode filmoplevelser, jeg sandsynligvis ellers ikke ville have fået, fordi de af andre årsager ellers ikke lige har fanget min interesse, eller fordi de ikke har været så stærkt promoveret i de forskellige medier.
Det skal dog tilføjes, at jeg også sagtens kan finde på at udvælge en film ud fra en spændende historie, selv om rollelisten ikke har nogle kendte navne iblandt.
feb 2014
Følger: 19 Følgere: 46 Emner: 18 Svar: 311
- Mine favoritter er over i det eventyrlige og helst med en god historie med fantastiske naturbilleder fra enten Japan, Kina, Australien og ikke mindst USA.
Lidt i retning af "Tiger på spring" med kampsport/kunst, spændingsfilm, lidt romantik og skæbnehistorier, humor med komiske træk.
Der er så mange film af den slags, og har set en del.
Ser mange naturfilm fra hele verden og kun lidt af danske film.
jan 2014
Følger: 20 Følgere: 101 Emner: 453 Svar: 2.007
I øvrigt kan jeg også godt lide de storslåede film med smukke naturbilleder a la Ringenes Herre, Narnia-filmene osv.
feb 2014
jan 2014
I en film som "The Man With The Iron Fists" generer volden og skaderne mig mindre... Jeg tror, det er, fordi det hele er så overdrevet, og så virker det ikke så realistisk...
Men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at nogen vil finde den for rå og voldsom.
Når du nu er til store scenarier osv., Elena, så gætter jeg derimod på, at du godt kan lide film som "Ringenes Herre" og "Hobbitten"?
feb 2014
- Men Ringenes herre er jeg træt af, har set den alle veje. Mærkeligt at de bliver ved med at vise den i Tv. Specielt, når det er højsæson for helligedage, så er den altid på programmet.
- Nogle film jeg foretrækker er Avatar (den bliver jeg aldrig træt af at se, så smukke farver, handlingen og hele sceneriet), Scarlett, Eragon, X-men, Kingdom of Heaven, Kiss of the dragon, Smølferne, film med Jet Li, Hobitterne, Harry Potter, Fearless, Troy, Thor, King Arthur, Ninja Assassins, listen er lang....
jan 2014
Jeg er i øvrigt også vild med X-Men, Kingdom Of Heaven, Harry Potter-filmene, Troy og Thor... Har du set Thor - The Dark World, også? Den så jeg i biografen, og jeg elskede den! Så lige nu glæder jeg mig, til den udkommer på dvd, så jeg kan komme til at eje den.
jan 2014
Her hen over de sidste par måneder har jeg bl.a. fundet "Dying Young" og "I Love Trouble" med Julia Roberts, "Herretur" med Billy Chrystal, "The Bodyguard" med Whitney Houston og Kevin Costner, "Ever After" med Drew Barrymore" og hhv. "The Full Monty" og "The 51st State" med bl.a. Robert Carlyle.
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 362
jan 2014
Først snupper vi lige Hobbitten, som var en af de film, jeg fik i julegave. Den har kæresten nemlig endnu ikke set.
Hvordan vælger du dine film?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside