{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hvordan vælger du dine film? {{forumTopicSubject}}

Vi har sikkert alle sammen forskellige kriterier, som vi vælger de film, vi gerne vil se, ud fra... og det kunne være sjovt at høre lidt om, hvordan vi hver især udvælger de film, vi ser. smiley

Er det ud fra bestemte skuespillere? Bestemte genrer? Bestemte instruktører? Eller noget helt fjerde?

Selv er det nok først og fremmest genre, instruktør og skuespillere, som udgør det største blikfang for mig. Men ved lidt nærmere eftersyn spiller selve historien selvfølgelig også en rolle.

De senere år har jeg udviklet en vane med at følge bestemte skuespillere og instruktører i perioder, da jeg har opdaget, at det nogle gange åbner mine øjne for nogle rigtig gode filmoplevelser, jeg sandsynligvis ellers ikke ville have fået, fordi de af andre årsager ellers ikke lige har fanget min interesse, eller fordi de ikke har været så stærkt promoveret i de forskellige medier.

Det skal dog tilføjes, at jeg også sagtens kan finde på at udvælge en film ud fra en spændende historie, selv om rollelisten ikke har nogle kendte navne iblandt. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan vælger du dine film?
  • #3   25. feb 2014 Min smag og changer er meget forskelligt - alt efter indholdet skal det være en vis spænding med action og drama, ellers falder jeg i søvn!

- Mine favoritter er over i det eventyrlige og helst med en god historie med fantastiske naturbilleder fra enten Japan, Kina, Australien og ikke mindst USA.

Lidt i retning af "Tiger på spring" med kampsport/kunst, spændingsfilm, lidt romantik og skæbnehistorier, humor med komiske træk.
    Der er så mange film af den slags, og har set en del.

Ser mange naturfilm fra hele verden og kun lidt af danske film.

• #4   26. feb 2014 Hvis du kan lide action, kampsport og eventyr, gerne med lidt humor, så kunne den film, jeg så i forgårs, måske være noget for dig, Elena... "The Man With The Iron Fists". Der er i hvert fald lidt af det hele, og filmen foregår i Kina. Du kan se traileren i min anmeldelse herinde i gruppen, hvis du har lyst. smiley

I øvrigt kan jeg også godt lide de storslåede film med smukke naturbilleder a la Ringenes Herre, Narnia-filmene osv.

• #5   26. feb 2014 Neej, filmen er alt for råt og voldsomt. Men ok, det er jo kun film smiley B)

• #6   26. feb 2014 Blot fordi, det "kun" er film, kan det sagtens være for råt og voldsomt alligevel... eller for realistisk. Jeg forsøgte at se filmen "The Impossible" om tsunamien i Phuket, skildret gennem en fiktiv historie om en britisk familie, men det endte med at jeg måtte slukke for den igen mindre end 30 minutter inde i handlingen, fordi det hele simpelthen bare var lavet FOR realistisk, hvilket medførte at jeg blev dårlig og var tæt på at besvime. smiley

I en film som "The Man With The Iron Fists" generer volden og skaderne mig mindre... Jeg tror, det er, fordi det hele er så overdrevet, og så virker det ikke så realistisk...

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i, at nogen vil finde den for rå og voldsom. smiley

Når du nu er til store scenarier osv., Elena, så gætter jeg derimod på, at du godt kan lide film som "Ringenes Herre" og "Hobbitten"? smiley

• #7   26. feb 2014 Ja, det er rigtig.
    - Men Ringenes herre er jeg træt af, har set den alle veje. Mærkeligt at de bliver ved med at vise den i Tv. Specielt, når det er højsæson for helligedage, så er den altid på programmet.
    - Nogle film jeg foretrækker er Avatar (den bliver jeg aldrig træt af at se, så smukke farver, handlingen og hele sceneriet), Scarlett, Eragon, X-men, Kingdom of Heaven, Kiss of the dragon, Smølferne, film med Jet Li, Hobitterne, Harry Potter, Fearless, Troy, Thor, King Arthur, Ninja Assassins, listen er lang....

• #8   26. feb 2014 Åh ja... Avatar er virkelig en super smuk film. Og jeg er også lidt spændt på Avatar 2, som ifølge planen får præmiere i 2016. Forhåbentlig bliver den lige så flot som den første film, men jeg er meget spændt på, hvordan de har tænkt sig at fortsætte historien om Pandora, uden den bliver for tynd og uinteressant.

Jeg er i øvrigt også vild med X-Men, Kingdom Of Heaven, Harry Potter-filmene, Troy og Thor... Har du set Thor - The Dark World, også? Den så jeg i biografen, og jeg elskede den! Så lige nu glæder jeg mig, til den udkommer på dvd, så jeg kan komme til at eje den. smiley

• #11   20. dec 2014 Jeg er gået i gang med at "genanskaffe" nogle af de mange gode film, jeg nåede at erhverve mig på VHS, som dvd.

Her hen over de sidste par måneder har jeg bl.a. fundet "Dying Young" og "I Love Trouble" med Julia Roberts, "Herretur" med Billy Chrystal, "The Bodyguard" med Whitney Houston og Kevin Costner, "Ever After" med Drew Barrymore" og hhv. "The Full Monty" og "The 51st State" med bl.a. Robert Carlyle.

• #13   26. dec 2014 Lige en hilsen også i denne tråd. Med opfordring til at se en film, om en time, omtales i Netcafeens Snakketråd, NU. smiley . . smiley

• #14   26. dec 2014 Der er mange gode film på TV her i julen; både glade gensyn og nyere film. I disse dage nyder kæresten og jeg et gensyn med Die Hard-filmene, som de viser over Tv3. I aften er det den anden film i serien, vi skal se. smiley

Først snupper vi lige Hobbitten, som var en af de film, jeg fik i julegave. Den har kæresten nemlig endnu ikke set. smiley

Kommentér på:
Hvordan vælger du dine film?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce