1.775 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP!! Hvilket spejlreflekskamera? {{forumTopicSubject}}
Da står i et lille dilemma om hvilket spejlrefleks jeg skal have, spørger jeg nu jer som har lidt mere forstand på det end jeg har ..
Jeg søger et der tager skarpe og gode aktive billeder.
Da jeg er hestepige og self gerne vil have nogle super billeder af min hest, og fordi jeg elsker at tage billeder.
Det må helst ikke være en der har en til dens til at slørre eller forvringe kvaliteten.
Skal være spejlrefleks:-)
Håber på nogle gode svar:-D
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.489
Det er bare et spørgsmål hvor mange penge du vil bruge.. Om det er 3000 kr eller 9000 kr..
okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Pris er ligemeget, vil bare gerne have noget at gå efter
Og hvad folk synes.
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.489
Ellers er det noget gammelt lort
Jamen jeg kan hurtigt sige
Canon Eos 550D
Canon Eos 1000D
Canon Eos 1100D
Nikon D3100
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 233
Et spejlrefleks giver personen bagved mulighederne for at tage gode billeder - det er ikke noget man bare skal regne med pr. automatik.
Men køb et begynder kamera og sæt dig ind i indstillingerne, det tager ikke lang tid, og du vil nu have større forudsætning for bedre billeder end hvis du bruge de automatiske indstillinger..
Jeg har selv et Nikon D3000 som jeg er glad for. Super begynder kamera som har givet mig mod på noget lidt større.
Vil du have et der også kan filme så Nikon D3100. Gør dig også den tjeneste at erhverve et godt objektiv. Nikon's standart er ret ringe hvis motivet står bare en anelse fra dig, og som hestepige er det rart med et hvor du kan zoome lidt..
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 123
Ville du optage og tage lidt mere seriøse billeder ska du tage 550D eller D3100..
Men det koster også lidt ekstra..
Er den del ligemeget og du kun ska tage billeder vil jeg sige 1000D eller 1100D..
Det er mere bare til den normale kamera bruger som bare ska tage nogle gode billeder..
feb 2008
Med auto: (link fjernet)
Ringe kvalitet og skarphed.
Selvindstillet:
http://www.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/6143377_l.jpg
(link fjernet)
okt 2011
okt 2011
Følger: 21 Følgere: 22 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 213
okt 2011
feb 2008
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 176
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 38 Svar: 58
Sony laver også nogle rigtig gode spejlrefleks kameraer, objektiver dertil er ofte billigere, da der er billedstabilisering i kameraet, så det betaler man ikke for i objektiverne, som man gør ved f.eks. nikon og Canon. Siger ikke at Sony er bedre, bare at der ikke kun findes nikon og Canon...
Til dig som vil have et kamera har Sony f.eks lavet alpha 55 som er et udemærket kamera.
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 123
Det har intet at gøre med at jeg synes det er dårligt eller noget
Har en ven som har et nyere Sony og det er fine billeder han uploader engang imellem..
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 319
Men altså køb et godt start kamera, som ligger godt i hånden, og som du syntes er nem og håndtere.
Efter du har købt dit kamera, så tag til et begynder kursus, det hjælper meget, til især at kunne få sportbilledere til at være ekstra skarpe
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 547
Jeg har selv skudt med Nikon, Canon og Sony, og jeg vil ikke anbefale Sony, men igen det er min mening, det ligger bare ikke godt i mine hænder og der er for få objektiver der kan erhverves brugt. Bevares da er billigere, men hvad nytter det når de praktisk talt er umulige at opdrive. Nikon, Canon har jeg ALDRIG skulle vente på stumper til.
Mht til slørede billeder, kan det skyldes flere ting, men oftes er det brugerfejl.
Dog kan der være front eller bag fokus på objektiverne, eller glasset i dem kan være ødelagt.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 547
Nikon d300s
Canon 7d
Så får du et lækkert hus med mange muligheder og som kan give dig sjov i mange år frem, uden at du bliver flået til skindet.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 58
okt 2011
HJÆLP!! Hvilket spejlreflekskamera?