1.303 visninger
|
Oprettet:
Dækker garantien ??? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min bærbar kan ikke få strøm, da "modtageren" er defekt, så når jeg sætter mit strømstik til sker der intet.
Dækker garantien det?
På forhånd tak
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
Er det inden for 6 måneder (8 måneder) eller mere end 6 måneder og under 24 måneder(26 måneder)?
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
Men gå ud fra et 100% nej, hvis den er over 8 måneder gammel.
Og et 10% ja, hvis den er under 8 måneder gammel.
feb 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
Er det bærbaren der er i stykker, så hænger du selv på regningen, da de vil sige at du har rykket stikket ud og derved rykket noget i stykker - selvforskyldt = selvbetalt.
Er omformeren bare stået af, kan du være heldig at de dækker den over REKLAMATIONSRETTEN - men hør dem ad hvor du har købt den, de kan nok fortælle dig om de dækker eller ej - det kan os herinde ikke fortælle om de gør.
nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
okt 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
Gider ikke kommentere alt det rod i har skrevet, lige med undtagelse af Wulu wulu u. Ud fra det han har skrevet kan du på ingen måder konstatere at en defekt dc indgang er hans egen skyld, en dårlig lodning kan lige så vel være skylden her. Ud over dette, kan det være alle mulige andre ting end dc stikket der er gået, det kan lige såvel være en ladekreds eller andet på bundkortet.
#TS. Hvad jeg skriver nu, er selvfølgelig med forbehold for du ikke har knækket pinden inde i dc stikket, så er der selvfølgelig intet der dækker. Men du går ned til forhandleren med bærbaren, fortæller at du har brugt bærbaren efter forskrifterne i manualen, og da bærbaren gik i stykker så fuldte du manualens forskrifter for fejlfinding, og dette ikke løste problemet. Og wupti, så har du løftet din del af bevis byrden, og forhandler skal nu bevise at fejlen er selvforskyldt.
Og det er pisse lige meget om den er 2-6-8 eller 18 måneder gammel, hvis du benytter dig af overstående fremgangs måde. Eneste forskel er at hvis den er under 6 måneder gammel, behøver du blot aflevere den og fortælle den er i stykker.
De historier folk sidder og fylder på dig herinde, er enten startet af folk som ikke fatter af sige fra når de bliver taget i røven, eller historier spredt af uvidende forhandler som forsøger at fraskrive sig sine reklamations forpligtelser.
Og så skal du huske på at hvis forhandleren afviser din reparation, så kontakt forbruger rådet, de tager en 300-400 kr for at køre en sag, og vinder du sagen får du pengene retur.
Og HVIS det er fordi du har knækket pinden i dc jack stikket, så gå på nettet og søg op på om folk med samme model og bærbar har været ude for samme problemer, nogen gange kan det skyldes dårlig kvalitet direkte fra fabrikken af, og hvis du kan bevise at 20-30 andre personer har oplevet det samme som dig, ja så er du dækket igen.
Held og lykke, og find dig ikke i at blive taget i røven. Danskerne er generelt for godtroende og forstår ikke at sige fra, jeg har dags dato aldrig været ude for ikke at få en ting ordnet under garantien/reklamations retten, selvom forhandleren har forsøgt forskellige krumspring, har jeg altid fået min ret i sidste ende.
okt 2012
Mht. lodningerne, så er vi mange.. rigtig mange, så har vækket liv til døde bærbare ved at give bundkortet fra dem nogle minutter i ovnen, det smelter lodningerne på ny, og ordner dårlige forbindelser. Så dårlige lodninger, er noget som der så absolut sker ofte. Du kan selv søge op på "The Oven trick", og læse om de mange hundrede personer som har haft succes med overstående fremgangs måde. Jeg har personligt vækket liv til 2 bærbare og 1 grafikkort ved hjælp af ovnen.
okt 2012
okt 2012
Dækker garantien ???