1.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Regler for elever i butik Regler for elever i butik

Hej Alle smiley

Jeg er for noget tid siden påbegyndt en uddannelse inden for detailhandel. Sidste weekend(lørdag) var jeg på skole til i fredags. Lørdagen går lige over med, at jeg også havde lørdagsvagt den dag og ligeledes man-,tirs-,ons-,tors- og fredag. Jeg vil bare høre om hvordan reglerne er for, når man også er på skole om søndagen? Har man krav på en ekstra fridag eller går det ind under arbejdsugen/den andre dage?

Jeg har prøvet at google og spurgte også min afdelingsleder, men han sagde bare noget med, at det gik ind under de andre dage.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler for elever i butik
  • #1   16. jan 2012 Da jeg var i butik, gik jeg i skole mandag til fredag, så var arbejdsugen overstået. Skulle jeg arbejde lørdag eller søndag, skulle arbejdsgiveren spørge, havde ret til at sige nej tak. Han skulle desuden betaler 100% timer oveni.

• #2   16. jan 2012 Det er en ting i butiks folk i aldrig har forstået. DER ER IKKE NOGET DER HEDDER INTERESSETIMER!!!!!!! smiley

Hvis du går i skole, så er din arbejdsuge, mandag til fredag i skolen, alt derudover det skal arbejdsgiveren betale xtra løntil, evt. også overtidstillæg---

• #3   16. jan 2012 Som Kim skriver ! ja !

• #4   16. jan 2012 Men ring i din fagforening og spørg dem til råds - det er det bedste råd der kan gives.

Kommentér på:
Regler for elever i butik

Annonce