Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU - frikort - bikort?
  • #2   15. jun 2012 Ehm, der er mange muligheder.
    Du kan evt. tage din løn på dit hovedkort, og din su på dit bikort.
    Så betaler du først skat af din løn når du har tjent de 39.000, men du betaler så fuld skat af din su.

• #3   15. jun 2012 Forstår ikke meningen med det bikort - da jeg har en arbejdsgiver, men også modtager SU? smiley

• #4   15. jun 2012 Hmm, hvis du har en indtægt på dit hovedkort betaler du først skat når du har brugt hovedkortet.
    hvis du udover det har en indtægt på dit bikort betaler du hele tiden skat af denne indtægt.
    Forstår du? smiley

• #5   15. jun 2012 Hvor høj er skatten på bikortet? smiley

• #6   15. jun 2012 Det samme (:

• #7   15. jun 2012 Undskyld, men man kan da ikke både bruge sit frikort og samtidig bruge sit bikort. Enten bruger man frikort eller også bruger man sit skattekort (= hovedkort og bikort).

Hvis du bruger dit frikort, så bliver alt du tjener fratrukket de 39000 kr. Hvis du få ender med at få en indtjening over dette, kommer du til at betale skat af alt efter 39000 kr., men dette er ikke at anbefale, da du risikerer skattesmæk!

Hvis du tjener over 39000 kr., så vil jeg anbefale at bruge dit skattekort. Så går du ind og vurderer, hvor du tjener mest - Gennem SU eller gennem din løn fra arbejdsgiver. Der hvor du tjener mest, ville jeg bruge hovedkortet. På hovedkortet har du et personligt fradrag, som ligger på omkring 4000 kr. om måneden. Hvis du så tjener 5000 kr. om måneden, vil der kun blive betalt skat af de 1000 kr., for de 4000 kr. bliver trukket væk.
    Hvis du så derudover fx tjener 2500 kr., må du ikke også tage dem over hovedkortet - Så bruger du dit fradrag 2 gange, og så får du i hvert fald et ordentlig skattesmæk. De 2500 kr. skal så over dit bikort, hvor du betaler skat af hele beløbet.

Ikke skide nemt at forklare, så tag fat i dine forældre eller ring til skat.

• #8   15. jun 2012 Gollum: Du blander jo fuldstændig alle begreberne sammen. Jeg ville satme nødig lytte til det du siger - Sorry, men du har slet ikke styr på alle begreberne!

• #9   15. jun 2012 Det slet ikke så indviklet.

Den måde jeg selv gør det.

Kør din SU på dit hovedkort så du får fordelt dit fradrag jævn ud på året.

Alt du tjener ved siden kører du på dit bikort (Fuld skat af alt)

På den måde får du en jævn indtægt fra din SU, og så alt hvad du tjener ved siden af.

Når du er på SU, må du tjene penge ved siden af. det forskelligt hvor meget man må tjene. sidste jeg kiggede var det omkring 80000kr før skat. før jeg skal betale su tilbage, eller frasige det en måned eller 2.

Håber det kan hjælpe

• #10   15. jun 2012 Det er ikke nødvendigvis at det kan betale sig at bruge sit hovedkort på SU. Det afhænger af ens lønindtægt ved siden af. smiley

• #11   15. jun 2012 Løbehjulet
    Jeg er tydeligvis ikke så god til at forklare smiley
    For jeg ved godt hvordan det fungere, selv er jg på skattekort.

• #12   15. jun 2012 Det ved du jo kun - Jeg kunne kun konstatere at du blandede hovedkort og frikort meget sammen. smiley Men altid noget du selv ved, hvad du mener, for det er sgu svært at forklare sådan noget. Jeg spurgte mine forældre og min svigerforældre. smiley Så kunne de jo se konkret på netop min økonomi - Det gør det lidt nemmere at vejlede. smiley
    På hovedkortet kan man ikke tjene 39000 kr. før man bliver trukket i skat. Man kan groft sagt sige, at de 39000 bliver fordelt ud over 12 måneder, hvorfor man har et fradrag. Derudover er ens fradrag forskelligt alt efter lån og andet, men ca. 4000 har alle i fradrag. smiley

• #13   15. jun 2012 Det vil altid blive det samme i sidste ende, da du bare vil få de penge tilbage du har betalt for meget.

Jeg tjener ca. 5000 om måneden ved siden af SU.

Jeg bruger mit hovedkort på SU også bikort (39% skat) på jobbet.

Men stortset alle bruger hovedkortet på SU. Husk at oplyse enten bikort til SU styrelsen eller til arbejdsgiveren, så sparer du skattesmækket næste år.

• #14   15. jun 2012 Løbehjulet
    Ja, det er hvis man laver det til skattekort jo, så kan man fordele det ud over visse måneder.

Og jeg har 45.000 på mit kort så vidt jeg husker.

• #16   15. jun 2012 De tager fuld skat fra dig resten af året så.

• Rikke S
    Rikke S Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #17   25. sep 2015 Alle mennesker har et fribeløb ( ca 39.000) om året. Dvs. At man ikke skal betale skat af de første 39.000,- som man tjener (det gælder både SU og anden indtægt). Det er så op til den enkelte, hvordan man vil bruge/ fordele dette fribeløb. Hvis du bruger et frikort, betaler du ikke skat F de første 39.000,- til gengæld betaler du fuldt skat derefter. Hvis du bruger skattekort ( hovedkort) fordeler du det skattefri beløb over hele året, dvs at du hver måned har en skattefri indtægt på ca 3250,- alt herover betaler du skat af. Altså: hvis du samlet set på et år har en indtægt under 39000, bruger du bare frikort. Hvis du samlet set har en årsindtægt over 39.000, er det bedre at bruge skattekort ( hovedkort), for på den måde blive fribeløbet og dermed skatten delt jævnt ud over året.

• Rock J
    Rock J Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #18   25. sep 2017 Svar til: Unitedloaninvestment1@outlook.com

Hej,

God dag for dig og tak for din tid med det.

Vi er finansielle tjenesteydelser og investeringsselskab baseret i USA og Tyrkiet.

Leder du efter levedygtig finansiering eller økonomisk frihed til at udvide og vokse din virksomhed og forretning? Vi kan hjælpe din virksomhed eller en kunde / ven med at udvikle en plan for succes.

For alle typer virksomheder - fra små til mellemstore virksomheder til store virksomheder - hjælper vi dig med at gøre din virksomhed den rette finansiering til dine forretningsbehov til lavere renter samt hurtige godkendelser til at hjælpe dig med at handle hurtigt nye muligheder og umiddelbare behov opfylde.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst din forretningsplan eller dit projektoversigt.

Hilsen,

Scott Jacob

Kommentér på:
SU - frikort - bikort?

Annonce