{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.212 visninger | Oprettet:

kontanthjælp:( {{forumTopicSubject}}

Så er jeg sgu nødsaget til at gå på kommunen imorgen og søge kontanthjælp, da jeg er blevet færdig med grundforløbet som Produktør, men da jeg ikke har fået en læreplads er jeg ude af skolen fra imorgen af... Det er sgu lige lidt træls..

Er der nogle der har søgt kontanthjælp før, for jeg aner ikke hvad jeg skal gøre eller sige??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kontanthjælp:(
  • #1   19. jun 2012 Du kan da få SU en måned efter du er stoppet på skolen. Jeg er da selv lige stoppet med grundforløbet til teknisk designer, og jeg får da SU i juli måned også.

  • #2   19. jun 2012 Du går bare ind på det nærmeste jobcenter, udfylder den gule blanket (De står normalt hvor du trækker numre), og så aflevere du den bare til dem derinde. Så får du en seddel med en masse spørgsmål du skal udfylde samt informationer om dig selv, og så bliver det ordnet derfra.. Og så bliver du sandsynligvis kaldt ind til en masse lorte møder...

  • #3   19. jun 2012 Du tager bare der op og siger hallo, jeg har lige gennemført mit grundforløb som produktør, og er igang med at finde læreplads men jeg kan jo ikke leve af ingen penge indtil jeg får en læreplads!

    Så jeg vil gerne søge kontanthjælp, lad vær og virk tung i røven, og vær på kontanthjælp i for lang tid, få evt et deltidsarbejde imens du finder læreplads.
    evt hæren hvis du er gammel nok og alt det der smiley

    Held og lykke!


  • #5   19. jun 2012 Kim M: jeg er sat til at stoppe d.22/6-2012 altså på fredag, får jeg så alligevel SU den 1/7-2012??

    Stønna Lakota: Tak for det hurtige svar:)


  • #6   19. jun 2012 Mikko: det vil jeg gøre så:) jeg har været til forsvarets dag men der er 1 1/2 års ventetid til forsvaret:)

    Babooms Gigolo: Tror du ikke jeg har søgt læreplads imens jeg har gået på skole? Jeg skriver at jeg ikke har fået en læreplads og derfor må på kontanthjælp indtil jeg finder en. Du har da vist ikke for mange brikker hjemme:)


  • #8   19. jun 2012 BaBoom's GiGOLO _ Tror sgu det er endnu sværer at finde et job end en læreplads hvis jeg skal være ærlig..

  • #9   19. jun 2012 Kan ikke huske om du skal på komunnen først eller jobcenter med til komunnen skal du have udskrifter fra alle dine konti i banken og det er 3 måneder tilbage og hvis du har værdier for over 10000 kr (evt. Bil eller på kontoen) kan du ikke få kontant hjælp.! Håber det kan bruges smiley

  • #10   19. jun 2012 Log ind på din SU på www.su.dk der kan du se din udbetalingsplan.

  • #11   19. jun 2012 Brækspanden.

    Det kommer helt an på bilens alder. Jeg har en Ford Mondeo fra 1997, den må jeg gerne have selv om jeg er på kontanthjælp.

    Og det er kun en oversigt over dine konti du skal have med ned, ikke konto udskrifter for 3 måneder.

    Og som du selv siger, så må man have op til 10.000 til at stå på kontoen uden de kan brokke sig over det. Så 9999,99 så kan du stadig få kontanthjælp. smiley


  • #12   19. jun 2012 Ta´ dig sammen, Ta´ i parken...

    Min lærling er udlært her til september, er nødt til at finde endnu en lærling til at afløse ham, og samtidig ansætte 1 svend mere, foruden ham jeg har. DROP nu det crap om krise, og i disse tider. Brækker mig over det lort. Få hænderne op af lommen og kom i krig. Der er masser at lave.

    Startede mit firma for 2½ år siden da der var mest snak om krise, og er kun gået op i kurven.

    ned på tanken og sælg noget benzin, eller hvor der ellers er brug for en ledig hånd. I mit firma lukker jeg IKKE en kontantbisse ind, det ligger helt stramt. Men viser man at man er ligeglad hvad man laver, bare der er noget, så er der virkelig plusser at hente.

    Just my 5 cent.

    Take it or leave it, don´t care


  • #13   19. jun 2012 Carsten N

    Du kan sgu da ikke generalisere alle der er på kontanthjælp.

    Det er jo ikke alle der bare er på kontanthjælp bare fordi de kan. For nogen kunne det være sidste udvej, og ja, du kan jo ikke se om personen kun har været på kontanthjælp i en uge, eller et år..

    Sørgeligt at virksomhedsejere tænker på den måde, så får man jo aldrig de arbejdsløse i arbejde hvis alle de tænkte sådan...

    Så måske det er arbejdsgiverne der skal stramme op.


  • #14   19. jun 2012 Kim.

    Måske der er en årsag til du stadig er på kontanthjælp? Du siger til mig jeg ikke må generalisere, men kommer med denne udtalelse:

    Sørgeligt at virksomhedsejere tænker på den måde, så får man jo aldrig de arbejdsløse i arbejde hvis alle de tænkte sådan...

    Det giver ikke meget mening i min verden udover dobbeltmorale selvfølgelig?

    Jeg har altid haft et job, og er af den overbevisning at der er job til dem som GIDER lave noget.


    Ahmad: øhh, prøv igen...? hvem skulle have overtaget det hvis de ikke ansætter nogen?


  • #15   19. jun 2012 Carsten

    Nej jeg er ikke på kontanthjælp, og hvis du havde læst lidt højere oppe, så ville du også vide det. Jeg er selv lige blevet færdig med et grundforløb i onsdags i sidste uge...



  • #16   19. jun 2012 Kim, og hvis du læste hvad du selv skriver bliver forvirringen kun større!! Brækspanden.

    Det kommer helt an på bilens alder. Jeg har en Ford Mondeo fra 1997, den må jeg gerne have selv om jeg er på kontanthjælp.


  • #19   19. jun 2012 Du skal gøre følgende:
    Meld dig ledig på jobcenteret
    Ansøg om kontanthjælp (Medbring: Kontooversigt, kontoudtog for seneste 3 måneder)
    Du må ikke eje noget med en værdi over 10.000 kr


  • #20   19. jun 2012 Jonas. LOL. LOL LOL sgu da pga mig der er 1 der er udlært, og 4 der er i job. Men med det ordforråd du kan diske op med, er det da no wonder du går ledig. Du ville da heller ikke være velkommen hos mig. Med 50-60 samtaler må der nok være noget helt galt, og det kan næppe være på den modsatte side af bordet i forhold til dig hver gang da.

  • #21   19. jun 2012 Det er en god indstilling du har....

    At du simpelthen er NØDSAGET til at søge kontanthjælp fordi du ikke har en læreplads. Hvad med at finde et arbejde i en anden boldgade, til at du finder en lære plads.


  • #22   19. jun 2012 Klas. HØRT.

  • #23   19. jun 2012 Jeg ser mig nødsaget til at søge kontanthjælp som det står til lige nu. Og K V hvis du læser teksten lidt længere oppe ser du at jeg også har søgt arbejde, ikke kun læreplads, og indtil der kommer noget skal pengene jo komme et sted fra.

    Carsten: jeg kan faktisk følge dig en smule, for er man lige glad med hvad man skal lave kan man dom regel få et job, nu ligger landet så desværre at de store fabrikker som er her ved mig er begyndt at fyre folk nu, så det er umuligt at komme ind der. Jeg prøver skam at få et job igen men det er ikke altid lige let herude på landet:)


  • #24   19. jun 2012 Jeg ser mig nødsaget til at søge kontanthjælp som det står til lige nu. Og K V hvis du læser teksten lidt længere oppe ser du at jeg også har søgt arbejde, ikke kun læreplads, og indtil der kommer noget skal pengene jo komme et sted fra.

    Carsten: jeg kan faktisk følge dig en smule, for er man lige glad med hvad man skal lave kan man dom regel få et job, nu ligger landet så desværre at de store fabrikker som er her ved mig er begyndt at fyre folk nu, så det er umuligt at komme ind der. Jeg prøver skam at få et job igen men det er ikke altid lige let herude på landet:)


  • #25   19. jun 2012 Daniel.

    Ved det kan være svært, det bliver bare ikke nemmere når man er i den gruppe af kontanthjælpsmodtagere. Gør dig selv den tjeneste at brug dine samtlige 8 timer hver dag på at søge job den første uge. Det være sig hos de større håndværksmestre til forfaldent arbejde, Netto som flaskedreng osv osv. det er så vigtig at vise man gerne vil frem, og ikke bare kun vente på det rette. Også for det øvrige samfund, da der ikke er meget skatteindtægt ellers smiley Håber det bedste for din søgen


  • #26   19. jun 2012 Jeg er også stadig ude og søge og sender også mange ansøgninger ud, men jeg har en lejlighed at betale også så kontanthjælpen er en sikkerhed for mig hvis der ikke er et job med det samme. Hvis der går 1 1/2 mdr inden der feks er et job er jeg jo blevet smidt på gaden inden.

  • #28   19. jun 2012 Abe, det skal du også have lov til at syntes, jeg syntes også dit navn og billede klæder dig.

    Jeg ansætter folk som jeg har den rette kemi med, folk jeg kan føler jeg kan stole på, og folk som jeg ved er indstillet på at give det en ekstra indsats hvis det er nødvendigt. Min måde at drive virksomhed på kommer du aldrig til at råde over, og det er heller ikke det der er på tale her i tråden.

    Det handler bare om at prøve at komme ud over stepperne, fremfor at give op med det samme som mange gør, og slå røven i sædet.
    Syntes jo faktisk kun det bestyrker min påstand at du fik en stillig når du ikke var på offentlige ydelser.

    Så uanset hvor mange der måtte dele din mening om at jeg er et fjols, er det bare et faktum at når først du er på bissen, foringer du dine muligheder for job.

    Jeg har også haft en fra kommunen, som skulle i arbejdsprøvning. Men altså ved du hvad, når folk skal tvinges til at få hænderne op af lommen som det her tilfælde var, så skulle de ikke engang have bissen efter min mening. Vil man nyde må man yde.

    Bare lige for at påpege at jeg bestemt har forsøgt at gøre noget godt for "samfundet"


  • #30   19. jun 2012 Abe: har aldrig sagt du ikke må komme med din mening? Ved ikke lige hvad det har med thez at gøre da han ikke har skrevet herinde?

    Hvis hans tidligere chef har været ked af at skulle af med ham, har han nok gjort et godt stykke arbejde, så i mine øjne ville det udfra de givne oplysninger aldrig komme på tale at ansætte en bistandsbums. Det vil da være dumt at gamble. Så hvem der ville være det største fjols kan vi hver især tænke os til. smiley

    Det er også en lang historie, som jeg ikke har i sinde at bruge den halve nat på at forklare dig. Kogt meget ned, har jeg haft et meget uheldigt tilfælde med en fyr i arbejdsprøvning, som absolut ikke gad gøre noget for sig selv, min virksomhed og samfundet. Der var andet der var mere bekvemt.



  • #32   20. jun 2012 Carsten - Luk dog roeven. Lad vaer og spil stor og sej virksomheds ejer naar du har saa faa ansatte. Der ER krise saa luk roeven. Evt. kig en tur i nyhederne eller paa nogle AKTIER andre investeringer saa kan du se. Nogle er heldige andre ikke saa meget. Der er Revisorer og syge plejersker som arbejder paa tank stationer osv.

  • #33   20. jun 2012 Thor: luk dog selv sprækken, og lad vær med at bland dig medmindre du har noget konstruktivt udover lige gyldigt smådrengelort som du lukker ud. Krisen er kun hvad man gør den til i min verden. Magter ikke at diskutere det yderligere.

    Abe: at du ikke kommer til at råde over min måde at drive virksomhed på, er det indirekte at du ikke må udtale dig om emnet i tråden, eller øvrige holdninger der er ytret her? Så er du mere twistet/diskutionslysten end hvad godt er, for det er da kun lutter dårligt argument. Som jeg skrev tidligere i denne besked, slutter mine indlæg i denne tråd nu, for det er vidst lidt for langt udover emnet. Du må diskutere videre med thez istedet smiley have a joyfull life


  • HanZii '
    HanZii ' Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 140
    #34   20. jun 2012 Det er simpelhen for cool du har dit eget murerfirma Carsten N!
    sådan - you rock girl!


  • #35   20. jun 2012 Hej Daniel,

    Forsøg da at skaffe dig et arbejde. Som andre har skrevet, må du vise, at du er villig til at kæmpe for føden! Som Carsten sagde, heller få et arbejde nu og tørre et par grise i røven, i stedet for at vente på det rette.

    + 1 til Carsten.
    Krisen er noget man gør den til. Værre er det ikke. Folk skal bare lette røven fra sædet og bidrage. Hver og en skal have en indtægt og bidrage til samfundet.
    "Hvis man vil nyde må man yde"

    Thor - Tror du ikke, at Carsten gør samfundet en kæmpe tjeneste ved at ansætte folk? Om der er tømrer eller dyrehandlere, eller han ansætter den ene eller den anden, det er sgu da fuldstændigt lige meget! Han skal da selv bestemme hvem han vil ansætte.

    "Der ER krise saa luk roeven. Evt. kig en tur i nyhederne"
    I NYHEDERNE? Det er negativt, på negativt, på negativt, for satan da! Det er dét folk vil høre på!
    "Vi har det så hårdt"
    "Krisen er så slem"
    - Lad os alle smække røven i sædet og vente til det er ovre......... Dét er nyhederne!

    Nyhederne er lige netop dette, som den danske befolkning IKKE har brug for!

    Mvh. Frederik


  • #36   20. jun 2012 carsten n

    sørgeligt væsen læs evt. alt det ævl du selv har skrevet

    ps. hvad hedder dit firma ?



  • #37   20. jun 2012 Carsten.. Nu lige et råd fra virksomhedsejer til virksomhedsejer, hvis du har den holdning, og bare fortsætter med at putte alle mennesker i kasser (bistands klienter er bumser) så luk dit firma med det samme, for du er alligevel gået på røven inden 2 år, og det garanterer jeg dig, du har et ynkeligt lille bette murefirma med hvad 6 ansatte max, og været selvstændig i hvad 2 1/2 år waaauv ja så ved du osse bare en hel masse, du aner jo ikke engang hvad krise er og betyder.

    Til alle jer andre der gerne vil ud og ha et job og er på kontant hjælp, bliv ved med at søg, det skal nok lykkedes, for kan med garanti sige at det heldigvis kun er et fåtal af os arbejdsgivere der er blevet tildelt så lidt hjerne som Carsten er endt op med.

    Hilsen Martin Virksomhedsejer&Arbejdsgiver for 19 smede svende, 3 lærlinge, og 4 på kontoret. Og jo jeg kan godt mærke krisen for i 2006 havde jeg 27 svende, og fra 2007-2011 faldt min årsomsætning med næsten 16 millioner, og ja Carsten tænk jeg har mistet mere end hvad dit bette firma kan omsætte for på 10 år.


  • Booyah!
    Booyah! Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 119
    #38   20. jun 2012 BAM! Lukket og slukket!
    Nu er jeg heldigvis ikke selv i den "grøft", men det er sgu godt nok kedeligt, at se alle de mennesker rundt omkring som generaliserer sådan.
    Carsten du bliver ved med "Jeg har gjort, jeg gør og jeg kan". Du er dig, og vi er alle forskellige. Det er ikke alle mennesker, som har de samme "evner" til at gøre de ting, men i din verden, skal de bare ikke hjælpes videre, for man kan 'bare' gøre sådan og sådan. Der kan være mange forskellige årsager til det, men de ryger ind i flokken som alle andre. "Bare kom igang" er lidt for simpelt, for det er man såmænd nok klar over ville være en løsning, hvis 'bare' man kunne.
    "De kan ikke finde ud af det, så lad dem lide endnu mere".
    Det kunne være, at du i stedet for skulle starte en konsulent virksomhed, og så hjælpe alle de uheldige individer videre i livet? For du lader til at vide hvordan man 'bare' gør ting.

    Du er for primitiv i din tankegang.


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #39   20. jun 2012 Carsten har ret. Der er sgu der næsten ingen der gider at ansætte nogle der kommer direkte fra kontanthjælp?

    Der er så mange tusinde ledige job. Så stop med at være kræsen og smut på arbejde og så kan du altid søge videre imens du arbejder!


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #40   20. jun 2012 Jeg fatter hellere ikke at folk giver "krisen" skylden for at de ikke har job.

    De folk jeg kender der driver virksomheder, har ansat så mange de sidste par år. Fordi der er SÅ meget at lave.

    Alene i år, har min far ansat 4 stykker. Og det er altså i en lille lokal virksomhed.

    Det er ikke arbejdsgiveren der er noget galt med. Det er 100% ansøgeren. Hvis han ikke kan finde ud af at føre en samtale. Eller skrive en ordentlig ansøgning eller møde op personligt. Så er det jo dér problemet ligger. Jeg har så sent som i dag, modtaget et opkald, hvor de vil have at jeg skal komme og arbejde for dem her i sommeren. Men det kan jeg ikke, da jeg har et bedre job.

    Hvis du ikke kan finde lærerplads efter endt uddannelse? Så tag en ny uddannelse? Eller få et job. Det dummeste man kan gøre, er da at gå på kontanthjælp.

    Det er ikke folk som Carsten der ødelægger den danske økonomi. Han har ansat folk? Så de er beskæftiget? Det er folk der får kontanthjælp, fordi de er dovne, der er skyld i det! smiley


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #41   20. jun 2012 Aktierne har jo intet med om virksomhederne har held eller ej? Ved du overhovedet hvad en aktie er?

  • #42   20. jun 2012 Cover til iPhone 4/4S !

    HØRT

    Det samme som både Carsten og jeg skriver!

    Mvh. Frederik


  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #43   20. jun 2012 Altså jeg ved godt at husleje, mobil, internet og bla.bla. regninger kommer alligevel? Men hvis man VIRKELIG gerne vil have et job og er ligeglad med hvad det er? Så KAN MAN godt få et job. De hænger på træerne.

    Ellers tag nogle kurser i personlig udvikling eller lignende. Det er jeg sikker på giver meget bedre i den sidste ende.

    Hvis jeg f.eks. stod og skulle ansætte en snarest.

    Jeg havde valget mellem en, der lige havde afsluttet hans uddannelse og ikke kunne finde læreplads og valgte at gå på kontanthjælp og havde været det de sidste 6 måneder.

    Eller en der havde afsluttet hans uddannelse og ikke kunne finde læreplads, men havde begyndt på en anden uddannelse, for at få viden eller havde skaffet sig et job.

    Så ville jeg ikke engang tage den førstenævnte ind til samtale. Med mindre, at han møder personligt op og man virkelig kan se at han brænder for at knokle røven ud af bukserne i mit firma.

    Men der findes altså mange, mange, mange arbejdsgivere, som vrager folk alene på grund af at deres ansøgning er krøllet, der ikke er et billede, den er for lang eller for kort, at der står noget i den som ikke er relevant.

    F.eks. min morbror ejer et stort internationalt firma, som indretter butikker. Han har også fortalt mig, at man alene ud fra ansøgning kan vurdere om personen kan bruges. Hvis personen skriver at han i 1980 afsluttet 9 klasse og har vedlagt hans eksamensbevis og vi skriver 2012. Så har han altså nok ikke mange brikker at rykke rundt med. Eller kan ikke lige forklare det.

    Men altså så må man være kreativ? Gør noget, så du vil blive husket?

    Nu vil jeg ikke nævne nogle navne eller noget, da jeg ikke kender folks personlige forhold. Men jeg vil våge at påstå at de fleste arbejdsløse - Bare er for kræsne?

    Hvis du f.eks. er ledig murer? Det kan godt være at du kan lide at murer og du gerne vil gøre det i din by, hvis du f.eks. bor i Slagelse, så vil du gerne arbejde der, da dit hus/lejlighed ligger der. Men så må man altså bare søge arbejdspladser i hele landet og måske endda også udlandet? Man kan endda få penge til at rejse til udlandet til en jobsamtale? Men ellers bare i hele Danmark? Selvfølgelig hvis man har børn eller kæmpe gæld, kan der være nogle forhindringer, at du ikke bare lige kan flytte til jylland for at arbejde og at du ikke kan tage toget 5 timer hver vej, hver dag. Men altså, så må du jo også søge andre typer job?
    For at holde os til emnet, så kender jeg flere ledige murer, som har fået job i både Tyskland, Sverige og Norge. Eller i f.eks. københavn og at de er fra lolland?

    Vi er bare dovne. Vi har det for nemt i Danmark.

    Det kan godt være at man er genert, eller f.eks. mangler et øje, som kan gøre det svære at få et job. Men der findes så mange ting man kan gøre, for at udvikle sine kompetencer.

    Det nytter ikke noget at skrive en ansøgning og udskrive den i 100 eksemplarer og så bare ændre virksomhedsnavnet på den og så sende den til de 100 nærmeste virksomheder.

    Læs jobopslaget ordenligt igennem og sæt dig ind i virksomheden. Skriv en personlig ansøgning der henvender sig til den virksomhed. Hvis du f.eks. søger job som webdesigner, så skal du jo ikke nødvendigvis skrive at du var flaskedreng for 15 år siden. Hvis de søger en med relevant erfaring? Fortæl virksomheden, hvad du kan tilbyde den? Hvorfor du brænder for at få et job hos lige netop dem. Og så hav selvtilliden i top når du tager til samtalen? Når du møder chefen eller en anden, som du skal til jobsamtale hos. Så vær' dig selv, men med lidt humor? Sæt dig ind i hans sted? Start med at sige: Hvornår skal jeg starte? Skal jeg bare gå ud og gå i gang? Eller noget ligende.

    Det er ikke "ok" at give krisen skylden, fordi at man ikke lige har fået job hos den nærmeste virksomhed, efter du har sendt en ansøgning over mail.

    Bliv ved med at kontakte virksomheden? PERSONLIGT. Har de læst din ansøgning osv? Selvfølgelig skal man ikke komme hver dag, hvis han siger at han først har tid til at læse den i næste uge. Men vis at du gerne vil have jobbet.

    Jeg håber ikke at der er nogle der føler sig trådt på. I er alle sammen velkommen i Danmark. smiley Der findes også folk der ikke kan gøre for det. Og det er bestemt ikke dem og hellere ikke dem, som virkelig har knoklet røven ud af bukserne for at finde job. Selvfølgelig er det svært at få job, hvis det eneste du har er din 9-klassses eksamen. Eller hvis du ikke engang har den. Og du ikke har lavet noget de sidste år. Andet end kontanthjælp. Det tæller ikke ligefrem op.

    Men uanset hvilken situation man står i. Så kan man altid gøre en lidt ekstra indsats selv. I stedet for bare at give op og gå ned og få kontanthjælp.


  • #45   21. jun 2012 Det rigtigt nok. Det slet ikke pga de 3 lorte lande i euroen at det hele er så slemt nu. Nej det rigtigt. Få nu hovedet ud af røven jer tre. VERDENS økonomien styre det hele. Men sig mig lige engang. Når der nu er 700ansøgninger som kommer ind af døren på min kammerats Shell Tank er det så fordi der er massere arbejde rundt omkring? Folk som har gået på universitetet osv som ansøger for at være en freaking tank passer? Og nej. Man er ikke doven når man læser jura eller medicin.

  • HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #46   21. jun 2012 Jo. Man kan ikke sige at "krisen" - Kun af på grund af den danske håndtering af økonomien. Det er selvfølgelig den globale økonomi.

    Men det jeg prøvede at forklare var, at hvis vi prioriterede anderledes. Så ville vi hvert fald sagtens kunne have et bedre system.

    Men fordi at der er SÅ mange dovne, der ikke gider at have et arbejde? Når de kan få gratis penge for ikke at lave noget? Og så måske endda arbejde sort ved siden af?

    700 ansøgninger på en Shell? Hvor flere af ansøgerene har en kandidat i jura eller medicin? Hmm. Er du nu sikker på det? Jeg tror gerne at de modtager mange ansøgninger, da det trods alt må være sjovere at arbejde på en tank end i netto? Men det er jo en smagssag.

    Jeg giver dig ret i, at jobbene ikke som sådan hænger på træerne og der måske er et job til alle, samme dag de søger, hvis man tager de 400.000 mennesker? Eller hvor mange der nu er?

    Men hvis man er arbejdsløs og VIRKELIG gerne vil have et job. Så kan man sagtens. Hvis ikke, så er det ens egen skyld. Men i stedet for at give op, så kan man jo videre uddanne sig? Evt. også tage kurser i personlig udvikling eller nogle andre ting? Men kommer også an på hvem du er som person og hvad du tidligere har lavet? Har du aldrig haft et job og kun taget en uddannelse og gået ledigt efter endt uddannelse i et godt stykke tid? Ja, så er det måske sværere? Hvis man ikke gør andet end at sende nogle angsøgninger af sted? De 700 ansøgninger, du påstår din ven modtager i en så lille "lokal" tankstation. Tror du ikke at det er nogle af de 200.000 på kontanthjælp, som SKAL sende ansøgninger, for at modtage deres kontanthjælp?

    Hvis vi siger at jeg lige var blevet færdig med at studere medicin på universitetet. Så er jeg 100% sikker på at jeg sagtens kunne finde et job. Jeg skal bare ikke være kræsen og doven. Så må man jo bare starte fra en ende af og gå ind og giv hånden til chefen og høre om han kan bruge dig?

    Du kan da sagtens være doven selvom du læser jura eller medicin? Men lad det nu ligge.

    Jeg giver dig ret i, at alle 700 der har sendt en ansøgning til din kammerats tankstation, ikke alle kan få et job på den station. Det siger sig selv. Men hvis du kigger diverse jobportaler igennem. Så er der altså hundrede tusinde ledige jobs. Hvis du så er ligeglad med om du skal sidde i kassen i netto, vaske op på et hotel eller være filialleder i en butik? Så skal man nok finde et job. Selvfølgelig, som nævnt tidligere, er det svært at få job, hvis man kun har sin 9-klasse og ikke har noget erhverserfaring? Hvem gider at ansætte sådanne en type? Hmm.

    Det er bare for nemt i Danmark at give op. Du har ansøgt 2 steder og ikke fået jobbet. Nå, så kan jeg jo bare få kontanthjælp og vente på at nogle ringer og kan bruge mig? Men folk ringer aldrig til dig og så ender du med at være afhængig af systemet resten af livet næsten?

    Overvej hvis bare 100.000 af dem på kontanthjælp fik fingeren ud og fik sig et arbejde enten national eller internationalt? Nu er der jo nok forskellige satser? Hvad ved jeg? Men man får vel omkring 5-10.000 i kontanthjælp om måneden. Prøv at gang det med 100.000? Hvis vi bare tager satsen: 5.000 kr. Så ville det være 500.000.000 kr. mindre de skulle udbetale hvert måned, svarende til 6.000.000.000 kr om året? 6 milliarder om året, ville man sagtens kunne bruge på andet end dovne mennesker.

    Og jeg ved godt der er en del herinde, som modtager kontanthjælp og som påstår at de har en sygdom, så de ikke kan varetage et job. Fair nok. Jeg har ikke kompetencer til at vurdere om i er i stand til at arbejde eller ikke. Så det er selvfølgelig ikke jer, jeg omtaler. Selvfølgelig, hvis man er blevet misbrugt hele sit liv af sine forældre, har været prostitueret eller at man har set folk blive skudt eller noget i den stil. Så kan det godt være, at man ikke er i stand til at varetage et normalt 9-16 job. Og får lige at gøre det klart, så er det IKKE jer, jeg beskriver i mine indlæg. smiley


Kommentér på:
kontanthjælp:(

Annonce