{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

Kontanthjælp {{forumTopicSubject}}

Nu er snak og påstand et vildt begreb, for vi er ikke ens, men tal siger deres simple sprog.

Kontanthjælp pr. måned i kr. før skat, hvis du er fyldt 30 år
Kontanthjælp pr. måned i kr. før skat, hvis du er fyldt 30 år

Persontype 2022 2023
Fyldt 30 år – forsørger børn 15.570 15.874
Fyldt 30 år – andre 11.716 11.944

Folk spørger også om
Hvor meget er folkepensionen i 2022?
Hvor meget får jeg udbetalt i folkepension?
Folkepension pr. måned i kr. før skat (2023)

Enlige Gifte/samlevende
Grundbeløb 6.694 6.694
Pensionstillæg 7.745 3.963
I alt 14.439 10.657

Så er spørgsmålet er noget af det for lidt eller er vi misundelige på
dem der har mere.?

Men det er synd for mig, at der ikke er flere penge på bundlinjen, men ikke mange har oplevet et liv i sus og dus, og helt nede på bunden.

Jeg har været et frit menneske og har selv valgt og derfor er det helt min egen skyld både det positive og det negative.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælp
  • #2   12. feb 2023 Astrid, tallene lyver ikke, og de er alle inden skat.

    Men alle tillæg til lovene og hvad du må og ikke må er noget andet og hvilke krav du skal opfylde for, at modtage noget ud over grundbeløb er meget forskelligt.

    Der er en grund til, at alt er individuelt, Derfor er der nogle der aldrig klager, hvis de har valgt alt fra TV og gode bøffer m.m. så er livet skønt hvis bare man kan spise kaninernes mad, men bare det, at være alene koster en bondegård og råd til hund har man slet ikke så rester smides ud.

    Og ja andelsbolig er nok blevet det modsatte af hvad det var i mine unge dage.

    Det værste i det system er lavet så politikerne går fri for borgernes utilfredshed,

    Men de siger gerne brug klage mulighederne de virker, men som i meget andet er de blevet forældede, så ingen kan drages til ansvar, som egentlig har det ansvar som nu tørres af på de ansatte i jobcentret.





  • #4   12. feb 2023 Astrid, hvis vi kun taler kr. og ører, så stod der hvor jeg fandt beløbene, at kontanthjælp var på det beløb på samme måde som pension.

    Så det jeg snakker om er hvilket beløb der gives før skat.


  • #6   12. feb 2023 Brok S jaaaaaa tal er taknemmelige smiley

Kommentér på:
Kontanthjælp

Annonce