Problemer med udlejer! - ang. vandregning {{forumTopicSubject}}
Vi har problemer med vores udlejer, og ved ikke helt hvordan at vi skal gribe siturationen an. Vi lejer en 2-værelses lejlighed i århus, hvor huslejen er 5500kr inkl. forbrug. Vi har i hvert fald fået at vide at det er inkl. forbrug, men jeg kan nu ikke helt tyde lejekontrakten ang. vand..
Nu er der så kommet en vandregning til vores udlejer på 12500kr. for 251m3 vand (for en periode på lidt over ½ år), som han nu kræver at vi selv betaler. Dette er et helt uhørt højt vandforbrug, hvilket skyldes at vores toilet har stået og løbet over en periode 2-3 måneder måske. Forbruget burde ligge på 80-90m3 om året ifølge vandværket.
Han kræver at vi betale hele regningen, ellers vil han trække det over vores indskud. Kan og må han det?
Jeg er klar over at toilettet burde have været lavet, men jeg skulle mene at det er udlejers ansvar? Der står i hvert fald ikke i vores lejekontrakt at vi står for veligeholdelse af sanitet.
Udlejer er gjort opmærksom på at det løber og har også selv været ude og sige at vi (altså lejer) skulle få det lavet. Jeg har selv rodet med toilettet flere gange og har nu selv fået løst problemet ved at skilde det ad og rense pakninger osv. Der har altså ikke været en VVS'er inde i billedet.
Er det os som skal betale den regning? Eller er det udlejer??
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 68 Svar: 668
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 57 Svar: 508
Men vi betaler i hvert fald. 0kr i aconto beløb på, vand, el, varme og tv-antenne. Det står i kontrakten.
Der er også punkt længere omme hvor der står vand.
Der står så: Levere udlejer vand til lejemålet, der er krydset af ved JA. Og så er der et punkt mere nedenunder som jeg ikke lige kan huske, men det er i hvert fald også krydset af med JA.
Betaler han så for vandet, eller ''levere'' ahn det så bare, og så skal vi betale til ham? Det er det som forvire mig lidt..
apr 2007
feb 2007
Men hvis det nu er OS som skal betale for vandet, kan vi så ikke kræve ''erstatning'' af ham? Da det høje vandforbrug er pga. toilettet, som jo egentlig er hans ansvar?
apr 2007
Men find ud af hvad der helt præcist står i din lejekontrakt, det gør det også lidt nemmere. Og du skal regne med, at har i kun mundtligt aftalt inkl. forbrug, så holder det ikke, da det er ord mod ord. Det skal stå i lejekontrakten, for ellers siger udlejer bare at det har i aldrig aftalt, og så er der ikke noget at gøre.
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.489
Jeg betaler feks strøm ved siden af..
Men 12500 kr for 6 mrd lyder lidt voldsomt..
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 123
Har i ikke nævnt for ham at toilettet var dårlig??
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 123
Det er hans problem hvis du spørger mig
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 43 Svar: 636
ta din lejekontrakt i hånden og ring til lejernes LO, DE KAN REGLERNE....
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 344
apr 2007
Følger: 1 Svar: 161
Det med vandforbruget er på 251m3 vand er din egen skyld idet at du har nævnt overfor udlejer at toilettet er i stykker og han har sagt du selv skal få det lavet. I det han siger du selv skal få det lavet, hentyder lejer nok til at du selv skal kontakte en VVS. Hvis ikke er det ham som betaler forbruget fra toilettet.
I sidste ende er det nok dig der står med lorten fordi din kontrakt ikke er korrekt udfyldt.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Jeg vil tage den med LLO, og så sørge for at få en kopi af den regning han siger der er kommet.
Har i sørget for at gøre udlejer opmærksom på at toilettet var i uorden?
feb 2007
Jeg kontakter LLO
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 43 Svar: 636
har selv lige vundet en sag mod mmin gamle idiot af en udlejer så bare klø på...
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 349
Med hensyn til den regning så find din lejekontrakt og så henvend dig til LLO (lejernes Landsorganisation) og hvis du ikke er medlem så bliv det i fart... det kan hjælpe dig meget i det lange løb.
feb 2007
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 349
Da jeg havde muligheden for at kunne bade hver dag ude på jobbet(på nær weekend) lå vores forbrug på 32m3 om året.
Problemer med udlejer! - ang. vandregning