{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.026 visninger | Oprettet:

Problemer med udlejer {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg har nogen problemer med min udlejer..
Jeg har altid kunnet se igennem fingre med det, men nu begynder det virkelig og pisse mig af..
Jeg har boet her i 1 år nu, og hver måned kommer min udlejer dagen før den 1 og spørger efter husleje, og hvergang har jeg sagt at jeg kommer med dem når jeg har været i banken, og det vil så sige at fra han går til han modtager pengene, så ringer han minimum 10 gange om dagen og spørger efter dem..
Og nu er det jo sårn at jeg ska betale kontant, da det ikk må gå ind på hans konto, da han ikk vil betale skat af det..
Så sent som mandag d. 1/9 dukkede min udlejer op kl 21.30 om aftenen, for at kræve husleje..
Jeg flyttede ind i august sidste år, og allerede dengang krævede jeg at han skulle få skiftet de vinduerne ud i hele huset, da de er utætte, der kommer regn ind, selvom vinduerne er lukket, og der kommer kulde ind.. Og jeg har nævnt det for ham hver måned i 1 år og så sent som for 14 dage siden, påpegede jeg igen at han ska se og få skiftet de vinduer ud inden vinteren, så det kan blive gjort.. Der er endnu intet sket..
Da jeg flyttede ind, påpegede mine forældre at koksfyret skulle skiftes ud, da det ikk længere var brug bart, fyret var fra 1960..
I vinters springer der et rør på fyret, og det blir lavet, men efterfølgende turde jeg ikk bruge fyret længere, så jeg for en skorstensfejer ud og han siger med det samme, at fyres skulle være skiftet ud for 2 år siden, og det havde han nævnt for udlejeren, flere gange før.. Der var huller i fyret, ikk noget og sige til at jeg flere gange om dagen, knap nok kunne trække vejret i kælderen når jeg var der nede.. Det var revner indvendigt i fyret og fyret var rustent, og røret som ska fører røgen ud igennem skorstenen sad 5 cm væk fra fyret.. Det vælger udlejer så at give mig skylden for, så for at han kan tjene pengene ind på det nye fyr som blev sat op i vinters, så ska huslejen hæves, selvom han ikk må hæve huslejen, da det ikk står skrevet i lejekontrakten..
Og det ska lige siges min hund og jeg, levede i 2 måneder i kulde og om dagen, når jeg var hjemme, så havde jeg en gasovn tændt, så jeg bare havde lidt varme i huset..

Og der står i lejekontrakten at
Lejeren betaler selv for El, Vand og Afledningsafgift..
Men betyder det så at jeg i realiteten ikk ska betale for træpiller selv så jeg kan få varme i huset.. Eller hvordan hænger det sammen..

Håber nogen kan give mig nogen råd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med udlejer
  • #1   9. sep 2014 selvfølgelig skal du betale træpiller selv.

mit råd til dig, kom væk derfra sådan en udlejer er ikke professionel nok til at have en lejer på sin ejendom. det der tit sker med sådan nogle udlejere er at de ikke har råd til at efterleve de krav man nu skulle have til dem som fx nye vinduer. så se at komme videre med dig. og dit indskud kan du garanteret også skyde en lang pil efter

• #2   9. sep 2014 Ja jeg har da bestemt også overvejet at finde et andet sted og bo..
    Og jeg har nu også selv været nødsaget til og ringe til kommunen, for at få en skadedyrsbekæmper herud, da der er mus/rotter på loftet og udlejer vil intet gøre ved det.. Selvom der er ledninger på loftet

• #3   9. sep 2014 Og det ska lige siges at da min løn var forsinket i sidste måned, der fortalte jeg udlejer det..
    Men istedet opsøgte han mine forældre og bad om penge til husleje

• #5   9. sep 2014 De har først åbent imorgen i kolding.. Så kan først kontakte dem der.. Og de kan ikk give råd, medmindre man er medlem, og de penge har jeg ikk lige nu..

Så ville prøve herinde og se om andre har stået i ligende situationer

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 24
    #6   9. sep 2014 Jeg tror jeg havde nævnt overfor udlejer at det sådan kriblede i mine fingre for at ringe til SKAT, når han er sådan en nar omkring huslejen.

• #7   9. sep 2014 Det kribler nu også rigtig meget i mine fingre, for at ringe til skat og fortælle det..
    Nogen mener så det vil være ondt og gøre det, da de så vil kigge hele hans virksomhed i gennem..
    Da huset jeg bor i og gården han ejer, det har hans familie haft i 14 generationer..

Men det er jo på en måde ikk midt problem, han kan jo bare lade være med at snyde SKAT

• #8   9. sep 2014 altså på et punkt er du jo enlig med til skattesvigt smiley

Du gør det bare klart for ham, at hvis der ikke snart bliver gjort noget ved det. Så skal du nok lige snakke med skat, mest af alt i har en lejekontrakt...
    Vil endda vove at påstå at du kan finde bedre forhold at bo under, medmindre det er så uhørt billigt for dig at bo i det hus

• #9   9. sep 2014 Sig at han kan få sin husleje så snart de ting er bragt i orden. For det er ikke værdige forhold du lever under. Siger han at det kan du ikke tillade, så sig du har haft kontakt til LLO som er ved at gennemgå din sag. Hvis han stadig ikke giver sig, så sig at du skal til møde hos Skat ang. huslejen da din årsopgørelse ikke stemmer... Så skal han nok give sig...

• Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 125
    #10   9. sep 2014 Du er berettiget til at tilbage holde huslejen tilbage, så længe omtalte ting ikke er i orden, så det du gøre at lave en brev til hvori der står at hvis tingene ikke bliver lavet ind 14 dage,ellers så tilbageholder du din husleje i henhold til lejeloven indtil tingene er bragt i orden.
    dog skal du huske at gemme pengene, for skulle det ske at tingene bliver lavet, så har han ret til alle pengene på engang. men vil give de andre ret, meld fyren til skat også se om du kan finde et andet sted at bo.

• #11   9. sep 2014 Kim M
    Kan du sende et link i lejeloven hvor det står

• Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 125
    #12   9. sep 2014 https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=132875#KIII
    så grå du bare i krig med at læse, men forbered dig på det er giga tørt stof at komme igenmen.

• #13   9. sep 2014 Kim M
    Har sat og læst rundt på nettet omkring lejeloven osv, men nogen gange fatter jeg hat af hva der står

Kommentér på:
Problemer med udlejer

Annonce