2.993 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Venner med eks? Venner med eks?

Hvad er jeres holdning til at være venner med sin eks?

Personligt synes jeg at det er dybt underligt, at skulle være venner med sine ekskærester. Holder det altid på et høfligt plan hvor vi sagtens kan hilse høfligt på hinanden osv, men direkte at være venner synes jeg personligt er for mærkeligt. Mit spørgsmål kommer af, at min ekskæreste slog op med mig for 1½ måned siden, hvilket var super hårdt for mig da jeg stadig var meget vild med ham. Vi går på samme gymnasium, og det har derfor været rimelig akavet. I sidste uge satte vi os ned og snakkede det hele igennem, og efter at vi havde fået alting på plads havde jeg det egentlig meget bedre, og nu kan jeg ligesom komme videre smiley Lørdag nat fik jeg så en sms fra ham, om jeg sov eller var i byen. Da jeg svarede søndag morgen, skrev vi lidt frem og tilbage som vi gjorde før vi blev kærester, da vi var ganske fine venner. Jeg syntes simpelthen at det var for mærkeligt at sidde og snakke med ham på den måde, når han har såret mig så meget, så jeg stoppede samtalen. Jeg er stadig ikke ovre ham, og det var bare for mærkeligt.

Hvordan har i det med at være venner med jeres ekskærester?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venner med eks?
  • #1   30. mar 2011 NO GO!!!

• #2   30. mar 2011 jeg er rigtig gode venner med min den ene x, han kommer og besøger mig når han er i dk på ferie, og som regl er jeg også med når han holder fødselsdag i dk.
    men det ligger også 3½ år tilbage, og grunden til vi gik fra hinanden var at han flyttede til færøerne så derfor den lange afstand

• #4   30. mar 2011 Snakker fint med mine eks-kærester.. Dog en del bedre med den seneste end min første! Vi har intet i klemme der smiley

Men det kommer jo også helt an på hvordan man er gået fra hinanden, om man har styr på sine følelser osv..

• #5   30. mar 2011 Daniel - Tror du har ret i at det kommer an på hvordan man gik fra hinanden. Samt vel også hvor lang tid siden det er, og hvor lang tid man var sammen smiley

• #6   30. mar 2011 Voksne mennesker kan fint snakke sammen efter endt forhold, da man som regel ender forholdet på en pæn måde.
    Jeg snakker med masser af mine eks kærester.
    Det har ikke været et problem for en ny kæreste at jeg snakker med ekserne.
    Os pænt sjov at holde fest med en masse eks kærester, fuck man kan blive grillet smiley

• #7   30. mar 2011 Kristian - Definer "voksne mennesker" smiley kender da flere med villa, volvo og vovse der går fra hinanden, og ikke kan snakke sammen bagefter.

• hejdu
    hejdu Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 20 Følgere: 20 Svar: 282
    #8   30. mar 2011 Indrømmer at jeg ikke er venner med nogen af mine ekskærester,
    Men det har simpelthen været fordi jeg har mistet respekten for dem, eller
    interessen for dem som person smiley

Men tror vel godt det kan lade sig gøre. smiley

• hejdu
    hejdu Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 20 Følgere: 20 Svar: 282
    #9   30. mar 2011 - plus, min kæreste ville nok ikke synes det var så fedt smiley

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 126
    #10   30. mar 2011 Tror det kommer meget an på hvordan man skilles og hvorfor man skilles..

Men jeg synes godt nok også det er meget underligt at snakke med eksen, og tror aldrig jeg kommer til at se os som "venner" igen.

• #11   30. mar 2011 Vi var sammen i 3½ år, boede sammen i 3 år - og til juni er det 2 år siden.. Men vi har snakket godt altid smiley

• #13   30. mar 2011 at have et tæt forhold til sin eks, ødelagde mit sidste forhold. så har blandet følelser om det.

• Knogle
    Knogle Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
    #14   30. mar 2011 Der er en grund til at det hedder EKS.
    Slut, færdig, og videre.

• #15   30. mar 2011 @ Lykkeline
    Der er ingen regler uden undtagelse, og selvfølgelig kommer det an på hvordan forholdet ender smiley

• #17   30. mar 2011 Prysse - Jeg er enig med dig, har intet at tale med mine ekskærester om.

• #18   30. mar 2011 Jeg har det sådan lidt... Hvis begge er indforståede med bruddet, så ja, men hvis den ene stadig har nogen følelser og den anden ikke har.. Det duer ikke.
    Jeg ved fx med mig selv,at jeg ikke duer til det, og jeg har det med at være lidt bitter de første par måneder efter smiley derfor så gør jeg det ikke, jeg holder mig fra dem! smiley

• #19   30. mar 2011 det en no go... med mindre der er børn involveret self!

• #20   30. mar 2011 altså hvis jeg var single ville jeg ikke have noget imod at være venner med mine x kærester, men når jeg har kæreste på som jeg har nu vil jeg ikke være venner med dem, da jeg ikke vil byde min nuværende kæreste at jeg ser mine xer.

• #21   30. mar 2011 jeg er venner med min eks! - og vi gir hinanden en hånd i hverdagen hvis der er noget der brænder på!, jeg har en super forhold til hendes nye fyr! vi har ca. kontakt hver dag og er naboer!

min kammerat er venner min sin eks. de ses flere gange om ugen .. og ham og den nye fyr er rigtig gode kammerater

jeg mener bare at folk der mener det er umuligt mangler "voksne" sociale skills .. har en kammerat der slet ikke kan forstå det og mener det er fordi man ikke er komme videre!

jeg VED at hvis man ikke kan snakke med sin eks. er det fordi man er en barnerøv det NETOP aldrig er kommet vidre og surmuler resten af livet

så jeg mener godt man kan!

• #22   30. mar 2011 Jeg har været rigtig gode venner med min første kæreste, efter vi slog op.. nu ser vi ikke hinanden så tit mere, så vil ikke sige vi er decideret venner mere, men vi har det rigtig godt sammen!

• #23   30. mar 2011 og.. arbejder sammen med min eks. svigerfar og er stadig venner med hendes famillie...

• #24   30. mar 2011 hvis man ikke har noget at snakke med sin eks. om efter en et forhold... så var forholdet sku nok en fejl i forvejen hvis det eneste man havde til fælles var det at være i forhold til hinanden ?

• Ditte B
    Ditte B Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #25   30. mar 2011 Venner er så meget sagt, men jeg taler rigtig godt med mine ekskærester. Men at stemple dem som venner, kan jeg ikke. For der er ting jeg ikke kan tale med dem om, f.eks. deres nye kærester i detaljer osv. som jeg ikke kan eller har lyst til at tale med min eks om, og det gør jo så, at jeg ikke kan være 100% venner med ham, men taler rigtig godt med ham ..

• #26   30. mar 2011 det var meget svært i starten, men nok mest af alt at vi har en søn sammen, og hun ikk li mente jeg skulle se ham så meget som jeg gerne ville..

men idag er vi nogen af de bedste, det nu engang meget rart

• Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 31
    #27   30. mar 2011 det kommer helt an på hvordan forholdet var synes jeg.

• #28   30. mar 2011 Darkwing Duck: Det synes jeg egentlig ikke, at du kan sige.. Det kan være, at man bare har mistet så meget respekt for hinanden, at man bliver holdt tilbage i gamle vaner, at man ikke er kommet over personen eller at man bare ikke ønsker at snakke med personen? Hvis man har slået op er der jo typisk en grund, og jeg synes ikke nødvendigvis, at man er barnlig, hvis man ikke ønsker at snakke med folk smiley

• #29   30. mar 2011 Der er en eks jeg snakker rigtig meget med, da han idag er min bedste ven, men vores forhold vart heller ikke rigtig noget vi lagde noget i.
    Men vi er bedste venner idag.. så. men ellers snakker jeg kun med de andre hvis jeg møder dem i byen og de opsøger mig.

• #30   30. mar 2011 Snakker rigtig godt med min eks, men det er vi jo ligesom også "nød" til nu hvor vi har en søn sammen smiley

• #31   30. mar 2011 Er enig med Emma. Synes ikke man kan sætte alle brud ens, Darkwing Duck skal bare være glad for, at h*n ikke har oplevet et brud med så mange følelser i klemme, at man rent faktisk ikke har lyst til at være venner med personen bagefter. Synes at det er lidt ladt at påstå, at hvis man ikke kan være venner med sin ekskæreste, er man ikke moden nok smiley Man kan sagtens have noget til fælles, men ikke have lyst til at dele det med hinanden når man ikke er sammen mere?

• #34   30. mar 2011 Min første eks kæreste skred fra mig til fordel for en anden og det tog mig et ½ år at komme over ham. Men så snart han kunne se jeg gik i byen osv så var jeg lige pludselig ret spændende igen smiley
    Vi har prøvet MANGE gange at være gode venner, men han ender altid med og få følelser for mig. jeg har ikke følelser for ham overhovedet og det får jeg heller aldrig. Han har dog perioder hvor han lige pludselig synes han vil svine mig til og være sur på mig. Som for 2 mdr siden hvor han kaldte mig en løgner fordi han mente jeg løj for mine venner... smiley Sjovt spasseren kender ikke mine venner smiley hah xD Men jeg vil aldrig få et tæt forhold til mine eks'er.

Den eneste eks jeg snakker med er min søns far. det er jeg jo desværre nødt til. hvis ikke vi havde jonathan så havde jeg slettet alt om ham.

• #37   30. mar 2011 Emma :

jeg tænker på der per definition mener at det er "no go"

og jo, det kendetegner jo netop en voksen at kunne skelne umellem "hjerte og hjerne"

• #38   30. mar 2011 Lykkeline

mig og min eks. havde et lorte brud. det skal du ikke være i tvivl om, jeg kan bare godt sortere føleser fra og ved at alle mennesker er fulde af fejl!

• #39   30. mar 2011 har kun 1 eks jeg ikke snakker med, og jeg synes personligt at det er plat at vi ikke engang kan hilse på hinanden? men det er 100% hendes eget valg

• #40   30. mar 2011 mandie...

det undestreger jo blot hvor stort eller lille menneske man er......

jeg er et stort menneske jeg kan "forgive & forget"

• #41   30. mar 2011 tjah, mine eks og jeg kommer i samme grupperinger, derfor er det umuligt at undgå at se hinanden - hvorfor så være bitter? det bruger man alt for meget energi på..

og med hensyn til familien, jeg havde en venskabligt forhold til familien før at jeg kom kærester med hende.... derfor har jeg det stadig.. og hvis de ringer og har problemer med noget jeg kan hjælpe med kommer jeg straks /eks. hendes lillebror og mor var alene hjemme og fandt deres kat kværnet ned på vejen, der smuttede jeg da straks hen, fik fjernet katten og talt dem til ro....

men det selvfølgelig fair nok hvis man ikke kan rumme det i sig....mit liv er bare for kort til at være uvenner med folk....

jeg holder meget af mennesker, synes vi er fantastiske!

• #42   30. mar 2011 mandie...t

så er hun jo bare ikke et særligt stort menneske, og fra det punkt ved jeg at hun ikke stoler nok på mig = så er det sku nok ikke holdbart i længden??

• #43   30. mar 2011 mandie f...

definer venner i din verden? jeg sagde ikke "hun er min bedste ven" men at vi var venner.. ikke som i "vi hænger ud hver eneste dag" for det gør vi ikke...

og det er ikke et spørgsmål om at sætte noget højere eller lavere, en sådan tanke vil bare vise en form for mindreværd hos personen der følte sig ramt, og generelt det med at droppe venner for kæresters skyld er da i bund og grund noget pjat.. for du risikerer at stå palle alene i verden hvis damen skrider --- for vennerne har man dumbet og det ikke sikkert de tilgiver

• #44   30. mar 2011 mandie..

min eks. interesserer sig meget for hvis jeg har dame besøg, positivt smiley
    og jeg er da glad på hendes vegne, hun har fået en skide fin fyr!

• #46   30. mar 2011 mandie ...

det har du ret i smiley ... og jeg er måske og lidt "speciel" anlagt....

det første hendes kæreste spurgte om da jeg flyttede ind ved siden af var "hey skal vi så ikke lave mad sammen engang imellem" .. så no hard feelings

men kan da godt forstå folk der har det svært ved det og ikke ønsker det ...

• #47   30. mar 2011 mandie... en sidste mærkelig ting, min eks. prøver at hooke mig op med hendes veninder ... det jo også unaturligt smiley

• #49   30. mar 2011 mandie:

som hun siger, jeg er sød og så ved hun jeg får en ordenlig pige :P, men der ikke lige nogen af hendes veninder der tiltaler mig smiley haha
    men hun gør et ihærdigt forsøg

• #50   30. mar 2011 Darkwing Duck - Som jeg skriver i det første indlæg, er jeg da også høflig. Men venner med dem, er jeg ikke. Kan ikke se grunden til, at man skal være venner med en person som man har haft et hårdt brud med, hvis man ikke længere synes at det er fedt. Du skriver at du godt kan finde ud af at sortere følelserne fra, men hvordan hænger det så sammen med at du er venner med dem? Det forstår jeg ikke. Jeg sorterer ihvertfald ikke følelserne fra omkring mine venner ;o)

• #51   30. mar 2011 Til det med at en ny kæreste stiller ultimatumet at man dropper venskabet med ekskæresten, synes jeg også at det handler om respekt. Min kæreste havde to mere eller mindre seriøse forhold bag sig, men især den ene ekskæreste irriterede mig grænseløst i den forstand at de skrev sammen over facebook, ringede sammen om aftenen, mødtes inde i byen osv. Så er jeg måske ikke et særlig stort menneske, men jeg synes ikke at det er fedt at have en kæreste der hellere vil snakke i telefon med sin eks, end at være i sengen hvor jeg ligger. Jeg bad ham aldrig om at droppe at være venner med sin ekskæreste, men efter min mening synes jeg at det handler om respekt overfor mig, hvorvidt de samtaler er nødvendige imens jeg er hjemme ved ham eller ej, osv.

• #52   30. mar 2011 Darwing Duck: Jamen hvis man ikke har nogen hjertelig interesse i personen (nogen følelser) hvorfor skal man så bruge tid på personen? Man skal jo også holde af sine venner, og når jeg fx skal stoppe med at have følelser for en fyr der har droppet mig, så er jeg nødt til at skippe kontakten helt, hvis det derimod er ig der har droppet en dreng, så kan jeg sagtens.
    Jeg har nogen der er kærester/ingenting - så har jeg nogen jeg sagtens kan være venner med.

Men jeg synes ikke, at man kan sige, at hvis man ikke ønsker at have kontakt med en ekskæreste, så er man ikke moden. Måske er man netop moden, fordi man er kender, at der ikke er grund til kontakt smiley

• #53   30. mar 2011 emma,,

du har vel ikke samme føelser for dine venner som din kæreste? for så er der da noget galt hvis du ikke kan skelne

og mit forhold til mine venner er mere profesionelt end kærligt, nærmest en alliance..

det er jo ikke "modent" som du så flot kalder det at fjerne ting får at kunne komme videre? -- hvis ens kæreste havde nogle kvaliteter man ku lige ud over sex og underholdning! er det da ren gallemathias at smide folk ud af sit liv!!

• #54   30. mar 2011 Emma :

venner går ikke kun ud på føelser!! - venner går også ud på at kunne dele hinandens kompetencer

• #55   31. mar 2011 Duck: Ja, men jeg har følelser for mine venner, og hvis man før har haft kærestefølelser for en person, så er det svært at stoppe med og vænne sig til, at man bare ikke er sammen med på andre måder.

Hvis en af mine ekskærester ringer og har brug for min hjælp (og vedkommende ikke har været mig utro eller noget andet gøgl) så er jeg også villig til at hjælpe, men det er stadig ikke folk der er en del af min vennegruppe.

Netop fori jeg ikke har samme følelser for en kæreste og en ven, så er det svært at ændre på smiley

• #57   1. apr 2011 Emma :

så er det bare fordi DU ikke kan skelne....

• #58   1. apr 2011 Darkwing Duck: Ja, men det gør mig hverken til umoden eller noget af det andet du kaldte folk der ikke kunne det?

Det er jo ikke et problem, at man har svært ved at skelne, hvis man så bare kan klare sig uden personen i ens liv? Jeg føler ikke jeg går glip af noget smiley

• #59   1. apr 2011 emma...

nej, men det at kunne skelne er sådanset et "voksen" skill ;)... lidt ligesom at børn skal lære forskellen på "dit og mit"

tror forresten det er dig der bruger ordet "umoden" ikke jeg...

• #60   1. apr 2011 emma... gætter btw. med at du er imellem 15 & 17 år gammel

• #61   1. apr 2011 Darkwing Duck: Det var faktisk dig selv der skabte ordets brug her: jeg mener bare at folk der mener det er umuligt mangler "voksne" sociale skills .. har en kammerat der slet ikke kan forstå det og mener det er fordi man ikke er komme videre!

jeg VED at hvis man ikke kan snakke med sin eks. er det fordi man er en barnerøv det NETOP aldrig er kommet vidre og surmuler resten af livet

_
    Det er korrekt, men ejg synes ikke, at det er specielt relevant eftersom at der er rigtig mange over det, der er enige med mig.
    Jeg ser det ikke som et socialt skill at man kan have en ekskæreste i sit liv, det er virkelig ikke noget der er livsnødvendigt, med mindre man har børn i mellem sig.
    Kan virkelig ikke se dit problem i at folk ikke ønsker kontakt med sine ekskærester? Hvis man er enige om det, virker alt andet da totalt åndssvagt.

• #62   1. apr 2011 Emma :

jeg har ikke et problem, jeg kan noget mange ikke kan... et "socialt skill" om du vil... de mange oppe over dig er som dig selv folk der ikke er i stand til at styre føleser frem for fornuft...

du forstår jo ingen ting af hvad jeg forklarer, men det kan jeg heller ikke forvente... du skal bare huske at når man får en kæreste er der altid andre grunde end begær til at man holder af personen.... og derfor er et "plat" at man kasserer folk...

jeg siger ingen steder at det er livsnødvendigt...

hvis alle folk er enige med dig om noget er det så rigtig?
    - rigtig mange var enige med hitler.. havde han ret?
    - rigtig mange tror stadig på at man ikke må spise inde man går ud og svømmer - det var også forkert... get it?

• #63   2. apr 2011 Duck: Jamen skal man være venner med nogen af fornuft? Nej, det synes jeg ikke. Det er lidt samme princip som, at det er godt at holde sig venner med byens psykopat, så det ikke rammer en - men jeg ville aldrig gøre det alligevel.
    Jeg synes da det er fint for dig, at du kan, men jeg forstår bare ikke noget fornuftigt argument for, at jeg mangler nogen evner - for det gør jeg ikke, da jeg ikke mangler mine ekskærester i mit liv?

Jesus christ, nu er denne knap så seriøs som Hitler så tror ikke lige, at det er at skabe et godt eksempel. Mange af dem i den her tråd er jo bare gode at spørge pga. det er nogen i samme aldersgruppe, og hvis de er enige om, at man ikke absolut skal snakke sammen, så er der bare endnu mindre grund til det jo.

• *Miss E* *
    *Miss E* * Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #64   13. apr 2011 Jeg har ikke gode erfarninger med det... Min kærste, snakkede med sin eks, og det synes jeg var fint nok. Men lige pludselig begyndte hun at skrive hele tiden og hvis han ikke svarede i 3 timer blev hun sur. Min kærste kunne ikke se det var et problem selvom jeg sagde at hun jo var vild med ham. Så slog vi op noget tid efter. Da jeg så snakkede med ham senere fortalte han at, at hun havde prøvet at kysse ham.. han undskyldte , og nu vi sammen igen.

Kommentér på:
Venner med eks?

Annonce