2.087 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

Jesper M
Jesper M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 57

Sygelig jalousi Sygelig jalousi

Jeg har lige været i et forhold med en dejlig pige som jeg elskede overalt på jorden og kunne se en fremtid med børn og hus osv.
Hun havde bare et problem med hendes jalousi, i starten var det ikke så slemt men stille og roligt begyndt hun at tage mere og mere kontrol, det kunne være små ting med at jeg ikke måtte tage deo på når jeg skulle på arbejde og voks i håret (jeg måtte ikke se godt ud). Så kom tingene stille og roligt med at jeg ikke måtte have min telefon med på arbejde jeg havde 60 km hver vej så jeg synes det var meget rat at have den på sig hvis der skulle ske noget med bilen eller man blev forsinket, det endte så ud i at jeg en periode fik lov at have den med Men ikke måtte bruge den så hver morgen sendte hun en besked som skulle stå på skærmen når jeg hentede hende på jobbet, men det var ikke nok hun skulle åbne den og gå den igennem og det var ALT hun kiggede igennem hvis der var sket noget på telefonen skulle jeg kunne forklare hvorfor.
Ikke nok med det så skulle jeg os forklare alt der var blevet snakket om på arbejdet med mine kollegaer og om der havde været unge damer inde osv.
Hvis jeg nogle dage kom 10 minutter sener end jeg plejede beskyldte hun mig for at være utro, hvilket jeg aldrig kunne finde på men hun satte tid på alt og det skulle jeg overholde.
Jeg måtte ikke være i kontakt med min familie eller andre uden at hun sad ved siden af mig og kunne følge med.
Jeg kunne ikke gang få lov at gå til frisør, hun mente at det var bedst at hun klippede mig selvom jeg tilbød hende at hun bare kunne komme med mig til frisør.
Når hun var på arbejde i weekenden skulle jeg sidde hjemme i lejligheden og vente på hun fik fri, jeg besluttede mig så en weekend for at gå i kiosken og sætte en odds kupon hvilket jeg aldrig skulle have gjort fordi jeg glemte at sige det til hende og hun så det 2 dage efter (penge har ikke været et problem i vores forhold) men hun gik helt amok og ville ikke snakke i en dag pga. Af jeg ikke havde sagt jeg brugte 50 kr på odds, der skulle næsten ingen ting til før jeg fik skæld ud over ingen ting.
Når vi var på besøg ved hendes familie og hendes søster fortalte noget sjovt og jeg grinte Det, så var der ballade når vi kom hjem hvor jeg blev beskyldt for at være forelsket i hende osv.
Hun kunne finde på at smide mig ud hvornår det skulle være, nogle gange kl 5 om morgen og andre gange kl 24, så blev hun god igen men ville vide hvad jeg havde lavet i mellem tiden og det skulle jeg så forklare igennem dørtelefonen eller brevsprækken så måtte jeg komme ind bagefter.
Hun snakkede 2-4 gange i ugen om hendes egen og min eks kæreste, hvilket jeg blev rigtigt træt af hun vidste mere om min eks end jeg næsten selv gjorde, jeg bad hende tit om at være sød ikke at snakke mere om dem da jeg ikke gad hører om dem.
Hun ville os bestemme hvor tit jeg skulle gå i bad og jeg måtte helst ikke alene, hun var bange for jeg kunne finde på at tage en "spiller", hun ville os gerne bestemme hvilket tøj jeg skulle tage på selvom jeg havde lyst til at have noget andet på.

Det her er bare lidt af de ting som er sket, der er desværre mange flere. Jeg har prøvet at snakke med hendes familie omkring det, men de tror desværre ikke på mig, hendes far ved dog godt hun ikke har haft nogle lange forhold men de tror det hele er løgn, jeg har virkelig prøvet at hjælpe hende og tilbudt hende at vi kunne gå til parterapi og jeg gerne ville betale fordi jeg elsker hende. Er der nogle som har været udsat for noget ligende?

Jeg har ikke gjort noget for hun skulle få den her jalousi, men jeg har kæmpet for at overbevise hende om at det var hende jeg ville.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygelig jalousi
  • #2   5. jul 2015 Du milde kineser.

Kan du se at komme ud af det forhold, det er ikke dig det er galt med, men hende.
    Hun er jo ikke rask i hovedet, og det kommer til at gå helt galt.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#3   5. jul 2015 Jeg er ude af forholdet, men tror det har ramt mig så meget at jeg næsten føler jeg har gjort noget forkert

• #4   5. jul 2015 Det eneste forkerte du har gjort, var at du fandt dig i det.

Tillykke med du er ude af det.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#5   5. jul 2015 Jeg har jo gjort det fordi jeg elskede hende rigtig højt

• #6   5. jul 2015 Forelskelse er en midlertidig sindsygdom, forestil hvad det ville have udviklet sig til?

Forelsket kan man være et stykke tid, så går det over til at man "blot" holder af hinanden, og her ville kæden nok hoppe af for dig.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#7   5. jul 2015 Ja ved ikke hvad det kunne have udviklet sig til smiley

• #8   5. jul 2015 Sygelig jalousi er en ganske forfærdelig ting. Og det er uden tvivl godt, at du er kommet ud af det parforhold, for den slags er absolut ikke sundt at leve i. "Been there, done that, got the t-shirt", som man siger. Den form for jalousi er kvælende, og man ender til sidst som et nervevrag pga. al den kontrol og alle de beskyldninger.

Det optimale i sådan en situation er jo, at den sygeligt jaloux part indvilliger i at få noget professionel hjælp... for den sygelige jalousi har jo tæret mindst lige så hårdt på din nu eks-kæreste, som den har gjort på dig. Hun har uden tvivl også haft det ganske forfærdeligt med alle de "spøgelser", hun har set alle vegne. Men når et menneske ikke selv vil erkende, at de har et problem, og søge den nødvendige hjælp, så er man bare nødt til at kaste håndklædet i ringen og passe på sig selv først og fremmest.

Jeg har som sagt prøvet at leve sammen med en sygeligt jaloux kæreste og oplevet, hvor kvælende det var. Alt blev tjekket; min mail, min mobil osv., og hvis jeg skulle noget ude i byen fik han også nogle gange venner til at "skygge" mig og holde øje med mig... og tit og ofte blev jeg anklaget for ting, jeg aldrig nogensinde havde været i nærheden af. Det ironiske var, at manden selv var mig utro, opdagede jeg... og det blev ligesom dråben, der fik bægeret til at flyde over for mig til sidst.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#9   5. jul 2015 Louise jeg tror helt sikkert ikke det har været sjovt for hende, men jeg tilbød hende hjælp og jeg kunne aldrig finde på at gøre noget som ville såre hende, men ja det er os rigtigt hårdt for en selv.. Men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke vil erkende at hun har et problem og så tage imod min hjælp og komme videre sammen

Så kan jeg hører du os har haft det rigtigt hårdt i det forhold du har været i.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#11   5. jul 2015 Mr. Jeg var i det her i et halvt år og det var os pga. Af hendes jalousi det sluttede, men det sgu hårdt at de behandler en sådan jeg prøvede os at få hende til at indse det og hendes familie os

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#12   5. jul 2015 Er du så kommer over det med hendes jalousi nu?

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#14   5. jul 2015 Okay for ja jeg har godt nok svært ved det, men det nok os de ting hun har gjort imod en som der har ramt helt vildt men tvivler på hende her kommer tilbage

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#16   5. jul 2015 Ja det håber jeg godt nok fordi det her er godt nok noget af en nedtur må jeg erkende, vi fungerede fint sammen udover det jalousi hun havde

• #18   5. jul 2015 Jeg er enig med Mr. Christiansen. Hvis din eks kommer i tanke om at prøve på at vinde dig tilbage, Jesper, så ville jeg i dit sted gøre én ud af to ting (hvilken ville nok komme an på, hvor mange følelser, der stadig var i klemme):

1) Afvise hende
    2) Give hende en chance mere på den betingelse, at hun skal starte i professionel hjælp, før du vil overveje at komme tilbage igen

Skulle det ske, er det dog kun dig, der kan vurdere, hvad du skal gøre. smiley

Da jeg forlod min eks, forsøgte han også alle kneb i bogen for at få mig tilbage; bl.a. begyndte han at snakke om ægteskab og bryllup mv., og længe efter, vi var gået fra hinanden (vi havde hus sammen, så det tog nogle måneder, før vi kunne blive helt fri fra hinanden rent praktisk og økonomisk) forsøgte han at kontrollere, om jeg så andre mænd. Han græd også rigtig meget og var dybt fortvivlet, og det var en meget, meget hård tid. Man holder jo ikke nødvendigvis op med at elske, blot fordi man når frem til den erkendelse, at forholdet ikke dur mere....

Jeg tror tit og ofte, at den der sygelige jalousi bunder i mangel på selvværd og selvtillid hos den jaloux part. Han/hun vil ikke tro på, at de i sig selv er nok til den person, de elsker, og derfor vil mistanken om, at vedkommende har noget "ved siden af" hele tiden være der, og hos de der ikke kan styre jalousien, vokser problemet sig bare større og større i deres fantasi.

Dette ved jeg, fordi jeg også selv har oplevet at føle jalousi - endda stærk jalousi, omend jeg ikke ville gå så langt som til at definere det som "sygelig" jalousi. I hvert fald bilder jeg mig selv ind, at jeg havde kontrol over det, og den dag i dag har jeg i hvert fald heller ingen problemer i den retning. smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#19   5. jul 2015 Louise jeg har forsøgt at give hende noget hjælp, men hun nægter simpelhen at tage imod det så det rigtigt svært.. Hun fortalte mig hun havde prøvet at være i parterapi men at der kun gik to gange så gad hun ikke længere..

Hun ved jeg elsker hende rigtig højt, jeg har jo somsagt gjort alt for hende for hun skulle være glad og ikke føle hun havde noget at være nervøs for smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#21   5. jul 2015 Torben ja det bare skide svært at se ligenu synes jeg, jeg føler jo et eller andet sted at jeg savner hende helt vildt smiley men jeg ved så os godt at hun har ramt mig hårdt

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#23   5. jul 2015 Ja men det svært, hun har selvfølgelig ødelagt mit venskab til mine kammerater os smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#25   5. jul 2015 Det vil de desværre ikke, de har valgt at droppe kontakten til mig selvom jeg forsøger at snakke med dem.. Så står lidt uden kammerater og det gør det bare ekstra svært

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#27   5. jul 2015 Det lyder utroligt ja, men nej synes ikke jeg jamre, men de vil ikke have kontakt med mig pga. Af de ting som er sket

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#29   5. jul 2015 Det er ligeså meget det jeg lige har gået igennem som rammer en, men man har selvfølgelig hver sin mening smiley

• #31   5. jul 2015 Shit, godt du er ude af det forhold.
    vær du bare glad for det, var selv i et sygeligt jaloux forhold i næsten 3 år og Gud hvor er jeg glad for jeg skred smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#32   5. jul 2015 Det må du undskylde Torben hvis det har ødelagt din dag..

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#33   5. jul 2015 Miss Cecil ja det sgu noget være noget det sygelig jalousi især når der ikke er noget at være det over smiley

• #36   8. jul 2015 Hun er en heks. Og så er den vidst ikke længere!!!.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#37   8. jul 2015 J/L det er hun nok ja, det har jeg bare rigtig svært ved at se men det nok fordi jeg savner hende og er ramt af de ting hun har gjort..

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#38   8. jul 2015 Hun har ihvertfald ramt mig på en eller anden måde, for jeg kører kun længere og længere ned i et sort hul selvom jeg prøver at tænke på andet end hende

• #39   8. jul 2015 er du gal en psykose kælling HHAHAHAHAHAH og fuck man, tag dog koglerne i hånden og vis dig som en mand. Hold nu kæft en karklud.

• #40   9. jul 2015 Life is a bitch and then you die.................. Du har gjort dig en erfaring rigere, at ta med dig videre i livet. Sådan noget skal bare " stoppes " i en fart

Nyd friheden min ven og pas på dig selv smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#41   9. jul 2015 Ja det sgu bare ikke altid man nyder den frihed desværre, men at man heller ville have hjulpet hende

• #42   9. jul 2015 Måske skulle du bare købe dig et Randers reb og tage i Kongelunden.
    (Ironi kan forekomme).

Kom nu videre menneske, tiden læger alle sår, og hun er ikke værd at samle på.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#43   9. jul 2015 Ja det med rebet kunne være en mulighed smiley

Ja det er desværre letter sagt end gjort at komme videre

• #44   9. jul 2015 Må jeg være nysgerrig og spørge, hvor længe det er siden, du og din eks gik fra hinanden, Jesper?

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#45   10. jul 2015 Louise det er vidst 3 uger siden ca. Lidt over, kan ikke huske det præcis fordi jeg er så nede over det

• #46   10. jul 2015 Øv hvor træls at jeres forhold udviklede sig sådan. Når hun ikke har villet modtage professionel hjælp og (lyder det til) heller ikke selv kan se at hun har et problem, så er det helt rigtige efter min mening også det du har gjort. Nemlig at slutte parforholdet, selvom det altid er hårdt at gå fra en man elsker.

Nu har du jo delvist gjort det ved at lave et indlæg herinde, men ellers kan det også hjælpe at skrive årsagerne til at gå fra en ned, så man ikke glemmer dem igen i et "svagt øjeblik" smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#47   10. jul 2015 Eva K det er rigtigt træls, jeg prøvede konstant at forklare hende at det var hende jeg ville have børn, hus osv. Med men intet var godt nok smiley ja det kan godt være jeg skulle prøve at skrive det hele ned jeg ved godt der er flere dårlige end gode ting.. Ligenu er forholdet til min familie os ved at ryge pga. Af alle de ting desværre..

• #48   10. jul 2015 Jesper - Det at skrive tingene ned kan tit hjælpe en udover også at få det italesat med venner eller familie smiley Det gør ofte at man bliver mere klar over hvad der egentlig var problemet/problemerne, når man skal formulere det på skrift. smiley
    Træls med din familie, hvad er problemet da med dem?

• #49   10. jul 2015 Det gode ved at blive gammel er at man får en masse erfaring.... Det kedelige er der er ingen unge der gider lytte !!!
    Men jeg prøver alligevel Jesper . Som Eva skriver skal man huske at holde fast i et "svagt øjeblik" hvis det skulle forekomme. Og husk på det er IKKE dig der er noget galt med. Pøj pøj buddy

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#50   10. jul 2015 Eva ja det nok rigtigt nok, jamen de tror jo det er mig som næsten er galt på den fordi hendes forældre har sagt en masse ting til dem og det gør der kommer store skænderier med dem

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#51   10. jul 2015 Michael, ja det lidt svært at forklare os unge desværre, men synes jeg prøver at kæmpe mig igennem det smiley

• #52   10. jul 2015 Jesper - Ah, jamen en anden erfaring fra os lidt ældre er at det bedste i sådan en situation er at sætte sig ned og tage en stille og rolig snak, og forklare dem at 1. jeres forhold eller mangel på sammen er jeres sag, og evt. også din side at sagen. Det skal ikke gøres mens man allerede skændes og det skal gøres stille og roligt - evt. igen på skrift hvis man ikke kan styre sit temperament, og vil være sikker på at få det hele ud smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#53   10. jul 2015 Eva ja det måske rigtigt men synes faktisk jeg har prøvet at sætte mig stille og roligt ned og snakke med dem og forklare hvordan jeg har det smiley

• #54   10. jul 2015 Nu er forholdet forbi, og du har din frihed - vær du glad for det. Jeg har lært mig selv - ikke at tage det dårlige med i det nye liv. Set frem og ikke tilbage.
    Du skulle have det som mig: Jeg har også haft nogle forhold, som ikke var særligt gode, men når det så var forbi - så gik der ikke lang tid, får jeg ikke huskede deres navn. Jeg slår simpelthen en klap ned, og så er de glemt - selvom jeg var helt vild med dem. Tårer hjælper ikke.

• #55   10. jul 2015 Hvis det kun er 3 uger siden, jeres forhold sluttede, kan jeg da sagtens forstå, du stadig er nede over det, Jesper. Den slags tager tid at komme over - et brud gør jo pokkers ondt, uanset årsagen. Især når du rent følelsesmæssigt ikke er "færdig" med hende.

Men som nogle af de andre skriver er du nødt til at holde fast i din beslutning og holde ud. Selv om det er rigtig svært nu, er det altså det eneste rigtige at gøre, når din eks ikke vil søge hjælp, og tro mig; det skal nok blive lettere med tiden.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#56   10. jul 2015 Ja ved godt jeg ikke skal have noget dårligt med ind i det nye liv det kan til tider bare være svært smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#57   10. jul 2015 Louise ja det er ikke så længe siden Så ja jeg har stadig følelser for hende, men det sgu heller ikke sjovt når man føler sig rigtigt dårlig behandlet af hende.. Ja ved godt jeg skal forsøge at glemme hende men det godt nok svært smiley

• #58   10. jul 2015 Nej, jeg synes ikke, du skal glemme hende. Du skal lære af de erfaringer, forholdet har givet dig. smiley Og så skal du stille og roligt give dig selv tid til at "hele op igen" følelsesmæssigt og komme videre. Den slags sker ikke over natten, men før eller siden begynder det hele at lysne, bare vent og se. smiley

Har du ikke nogen, der kan distrahere dig lidt? Nogen, du kan tage ud og hygge dig sammen med? Lige nu skal du forkæle dig selv og have DIG i fokus. Så skal eks'en nok langsomt glide i baggrunden med tiden. smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#59   10. jul 2015 Jeg tror bare det kommer til at tage lang tid at komme sig smiley nej snakker faktisk ikke rigtigt med nogle desværre så skal jeg selv gøre det

• #60   10. jul 2015 Hvis du ikke rigtigt har nogen, der kan hjælpe dig med at aflede tankerne fra din eks, så må du i gang med at forkæle dig selv. Fokuser på at lave ting, DU holder af... smiley

• #61   11. jul 2015 Jesper, nu skal du snart pakke feriekufferten, du skal snart til Frankrig, jeg vil ønske dig en rigtig god ferie - og så tænk på, at din store kærlighed ikke blev gengældt, og hvad skal du så bruge den til, ikke en skid, det var et skod forhold, du skal videre ... smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#62   11. jul 2015 Jeg kan bare ikke se nogle lyse punkter i mit liv, jeg føler det hele er surt og det svært at vi ikke er sammen længere smiley

• #63   11. jul 2015 Det kan du se om 3 måneder, og så vil du sige til dig selv, hold kæft en idiot jeg har været, hvad har jeg dog set i det kvindemenneske ... smiley smiley smiley - der er lys forenden af tunnelen come on smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#64   11. jul 2015 Jetset ja måske hvis jeg er heldig, nu har hendes far lige haft ringet og svinet mig til for ingenting

• #65   11. jul 2015 Så skal du bare knalde røret på - et nyt tlf nr er også godt smiley

• #66   11. jul 2015 Jesper, du skal ikke finde dig i, at din ekskærestes far ringer og sviner dig til på den måde. Så er du nødt til venligt, men bestemt at gøre ham opmærksom på, at den form for adfærd accepterer du ikke, og at han ikke skal ikke skal ringe, hvis han ikke kan tale ordentligt. Og så lægger du røret på.

Ringer han så op igen og begynder på en sviner, så siger du ingenting, men lægger bare på med det samme.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#67   12. jul 2015 Louise han er voksen og burde kunne snakke stille og roligt med mig, jeg synes ikke han kan være bekendt at svine mig til efter som hans datter har kørt mig langt nok ned smiley

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#68   12. jul 2015 Jetset ja men så får mine forældre nok tur istedet

• #69   12. jul 2015 Jesper, lige præcis FORDI din ekskærestes far er en voksen mand og burde kunne finde ud af at tale pænt til dig, burde du gøre ham opmærksom på det og lægge røret på, indtil han lærer at tale ordentligt. Du skal ikke finde dig i, at han sviner dig til. Det er altså okay at sige fra.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    mar 2014

#70   12. jul 2015 Louise ja det vil jeg os mene han burde, og jeg har jo ikke sagt noget til ham eller andre i deres familie som gør at han burde svine mig til.. Jeg har selvfølgelig fortalt hvordan hans datter har behandlet mig og det har måske ikke været så sjovt at hører hvordan hun i virkeligheden er

Kommentér på:
Sygelig jalousi

Annonce