1.245 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Nickolaj L
Nickolaj L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Jalousi... Jalousi...

Min kæreste er meget jaloux anlagt. Hvordan dælen håndterer man helt sygelig jalousi i et forhold?

Situation fra i dag...
Som i dag hvor jeg har været til lønforhandling og det gik meget bedre end forventet, og jeg nævner det naturligvis over for min kæreste da vi snakker i telefon senere på dagen.

I samme omgang kommer jeg til at nævne min svigerinde, da hun har samme arbejde og kun 1,5-2 års mere erfaring, så jeg holder min løn lidt op imod hendes og kommer til at nævne at vi har diskuteret hvordan man skulle gribe sådan en lønforhandling an, da vi jo har samme arbejde...
Min kæreste går helt amok, sviner min svigerinde til og siger at jeg må have et godt liv med hende osv osv...

Hvordan dælen skal man lige reagere i sådan en situation?
Hun vil ikke tale om det, og mener at det mig der ter mig, hvor jeg jo mener at hun overreagere fuldstændigt!
(det skal siges at det ikke er første gang)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jalousi...
  • Tilde N
    Tilde N Tilmeldt:
    apr 2007

Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
    #1   27. maj 2008 Beklgaer - men jalouxi er IKKE ligefrem til at kurerer : /

• #3   27. maj 2008 Få hende evt. til at forstå at der ikke er noget i det.
    Jeg ved det ikke, det er svært smiley desværre.

• #4   27. maj 2008 tjaa min eks gik amok over jeg gik hånd i hånd med min søster smiley så kender det kun alt for godt

• Nickolaj L
    Nickolaj L Tilmeldt:
    aug 2007

#5   27. maj 2008 Hun vil desværre ikke snakke om det, hun lukker fuldstændig af.

Hvis jeg prøver på at fortælle hende hvor højt jeg elsker hende, og det er hende jeg vil dele mit liv med så enten svarer hun bare nå, eller beder mig holde min mund.

Hun lukker fuldstændig af og nærmest slår op...

Jeg ville så gerne prøve at forstå hvordan det er hun oplever det når jeg nævner bekendte der nu en gang er piger/kvinder.

• #6   27. maj 2008 altså der er altid to sider af en sag..
    og grunden til at man er jaloux bunder ofte i ens egen usikkerhed, dårlige erfaringer med tidligere forhold, lav selvtillid, føler sig ikke værdsat/elsket etc.

problemet er bare at hvis det allerede er tilfældet og du så bare en gang har givet hende det mindste grund til at tvivle på dig og så derefter ikke har givet hende den omsorg, opmærksomhed og kærlighed hun behøver, så bliver man sådan der (puha jeg har selv haft mange af sådanne anfald smiley )..

Der er også nogle der gør det for at få opmærksomhed, bekræftigelse (som igen bunder i usikkerhed osv)...i mange tilfælde er det lidt sådan en mellemting af det hele måske..

det kan selvfølgelig også være at hun bare er rablende sindsyg - men det plejer der oftest at være en god grund til!

Og når hun så samtidigt lukker af siger mig at der virkelig er gået noget galt et eller andet sted og hun faktisk bare ønsker at du skal indse hvad der er gået galt (hvad du evt. gør galt) og indser hvad hun har brug for og at du så retter de fejl og sørger for at tage hensyn til hende i fremtiden...

• Nickolaj L
    Nickolaj L Tilmeldt:
    aug 2007

#7   27. maj 2008 Banditte - Ja i situationen glemte jeg et sekundt at hun kan blive Så jaloux...

• Nickolaj L
    Nickolaj L Tilmeldt:
    aug 2007

#8   27. maj 2008 Camilla & Dollar

Tror du har fat i noget!

Jeg vil gøre hvad som helst for hende... jo hun har været ude for nogle episoder som da helt sikkert har påvirket hende... jeg vil jo så gerne forstå det og gøre alt hvad jeg kan for at gøre det lidt lettere for hende og dermed også mig selv. Men det bare så svært at hjælpe når hun ikke vil snakke med mig om det...

• Nickolaj L
    Nickolaj L Tilmeldt:
    aug 2007

#9   27. maj 2008 Banditte - Nej det er min brors kæreste jeg kom til at nævnte...

• #10   27. maj 2008 find dig en ny!

• #11   27. maj 2008 jamen jeg kan jo sådan set kun sætte mig ind i det og (desværre) nikke genkendene til de ting du skriver om hende, for nogle gange så slår det helt klik for mig og så er det ligesom om der lige et kort øjeblik bliver sort og så kan alt være ligemeget og så hører jeg en masse ord flyve ud af munden på mig (somregel i samme dur som hun sagde til dig...) og gerne efterfulgt af at jeg smider røret på (hvis vi snakker i telefon)..
    Og ja så bagefter lukker man sig lidt inde i sig selv, fordi man håber på at anden parten indser at det er fordi man i bund og grund ikke er sur og sygeligt jaloux (jo lidt måske), men at se indser at man i virkeligheden bare er enormt usikker, bange for at miste, bange for ikke at være god nok og man faktisk er pisse ked af det.
    (Efter sådan en omgang er jeg altid fuldstændig færdig af gråd)
    Og man tænker ALTID på de tidligere erfaringer man har, og de ting som har gjort at man har fået mistanke/mistet tillid til nuværende partner og det hele kører oppe i hovedet og man får kørt sig selv virkelig meget op.

Det er svært at give nogen "kur" på dette, da det faktisk er noget hun skal arbejde med og det er jeg overbevist om at hun også godt ved. Og hvis hun ikke vil snakke om det, så lad være med at pres hende, er du sammen med hende, så hold om hende, hvis hende at det er okay at åbne sig op og indrømme de ting der i virkeligheden går hende på.

MEn det er jo svært, for det er mange gange meget individuelt, hvad der skal til for at man kommer på rette vej igen...

• #12   28. maj 2008 du skal da få hende til at stole på dig. Et forhold hvor man ikke stoler på hinanden...det kan hurtigt køre af skinnerne.......

• #13   28. maj 2008 Aner det desværre ikke - kan slet ikke forholde mig til jalousi, og ville aldrig kunne acceptere sådan et udfald fra en kæreste... :o)

Kommentér på:
Jalousi...

Annonce