{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Jalousi {{forumTopicSubject}}

Hvordan bekæmper man det?

Jeg har en del kraftig jalousi. Den er blandt andet blevet større fordi jeg så har opdaget en dagværende kæreste, havde skrevet med en anden pige om alt muligt. han sagde det bare var venskab men da jeg så så smserne, fx andre der har kysset andre i mens, droppet mig med et brag fordi nu var en anden mere intrassant.

Jeg vil rigtig gerne af med det hele, da jeg jo nu er bange for ham jeg har noget med nu, gør det samme mod mig. Derfor er jeg meget opmærksom, tjekkende, spørgende osv. Han er ved at være træt af det fordi jeg kontrollere så meget fordi jeg er bange for det sker igen, jeg har intet i mod han har veninder, og ved udemærket han ikke vil gøre det i mod mig, men alligevel har jeg frygten.

Hvad kan jeg gøre for at miste den frygt?
Hvad kan jeg gøre for at jalousien ikke er så stor hvis han skriver med en veninde osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jalousi
  • #1   18. jan 2011 Stol på ham smiley

• #2   18. jan 2011 var selv meget jaloux men så fik jeg et råd af noget familie
    hvis de er utro så er de ikke det værd så er det kun godt det sker hurtigst muligt
    det har hjulpet mig meget.. selvom det har været hårdt smiley

• #3   18. jan 2011 lars den sidste linje du skrev
    det kan sku ikke beskrives mere rigtigt!

• #4   18. jan 2011 lars den sidste linje du skrev
    det kan sku ikke beskrives mere rigtigt!

• #5   18. jan 2011 Jeg har selv meget let ved at blive jaloux, men jeg formår at leve med det på en okay måde og min kæreste lige så... Mit råd til dig vil være at du snakker med min kæreste. For fastsat de "regler" du ikke vil have brudt. Går det over stregen hvis han sidder med en pige på skødet til en fest, så sig det... Går det over stregen, hvis han kalder en af hans veninder for "søde" .. osv. osv... Det er så vigtigt at begge parter ved hvor hinandens grænser går, så man ikke komme til at træde forkert. Din jalousi hænger jo sammen med en frygt og hvis du så hører hans holdninger til netop det din frygt går ud på, hjælper det dig.

Det er vigtigt at du tager det op jævnligt, med din kæreste, når du kan mærke at du er ved at få følelsen .. Tag det altid i "intro-forløbet" istedet for at tie det. Det gør bare det hele meget værre!

Det kan godt være at når du snakker med din kæreste, finder ud af at i hår forskellige holdninger til tingene. Så må i finde et kompromis! - Det er muligt at du bliver nødt til at begrænse ham, selvom det kan lyde forkert og farligt, men jeg er sikker på at han er villig til at gøre dette for dig, hvis han virkelig elsker dig!

• #6   18. jan 2011 Lars S
    Jalousi er en hårfin grænse, som SKAL være til stede! - Det binder en lige så meget, som det skubber væk og det er en smuk ting, lige så meget som en grim! .. Jalousi skal være i et forhold, men i meget små mængder og i kontrollerbare mængder!

• #7   18. jan 2011 Josefine G
    Kan sige at mine grænser er meget lette at overskride. Jeg går ikke til fester, har aldrig gjort det og kommer altid til det - udover finere fester, hvor formålet ikke er druk og andre sære ting. Derfor er det svært for mig, når min kæreste tager til fest. Men hun ved hvad hun må og hvad hun ikke må og hun er enig i de ting jeg sagde til hende dengang vi snakkede sammen om det. Jeg plejer at skrive få beskeder med hende op af aftenen, for at vide at hun har det godt og for at styre min jalousi og det hjælper! smiley
    - Håber du finder en løsning!

• #8   18. jan 2011 Lars S
    Det sidste du skrev siger meget og det vil jeg give dig ret i! smiley
    - Men jo, det ér altså sundt med lidt jalousi!... Nu siger du at du smutter hvis din kæreste bryder din tillid .. det er jeg fuldt ud enig i. Har levet og lever stadig efter dette princip og vil ikke tøve med at forlade min kæreste - uanset hvor højt jeg elsker hende - hvis hun var utro eller på anden måde brød min tillid! - Jeg ville simpelthen ikke kunne leve med det smiley

• #9   18. jan 2011 Han kan bare godt blive lidt sur over det, fordi jeg nævner det rimelig tit´, pt er det ved at gå galt pga. min jalousi.

Jeg overvejer lidt at prøve at snakke med ham, og fortælle hvad jeg helst vil have han gør og ikke gør.

Men kan jeg gøre andre ting for at forhindre han bliver sur?

• #10   18. jan 2011 Josefine G
    Det synes jeg du skal - før det går galt! .. Om du kan gøre noget, så han ikke bliver sur? smiley ... Det ved jeg godt nok ikke.. Det lyder underligt, hvis han skulle blive sur over at du tog en seriøs snak med ham om hvad du mener og lytter til hvad han mener...

• #11   18. jan 2011 Lars S
    Så er vi jo ogå enige! xD - Det var bare lige lidt misforståelser måske smiley
    - Men har det bare sådan at jeg har det bedst, når jeg er sammen med min kæreste - ikke så meget fordi at jeg ved hvor jeg har hende .. Mere fordi at jeg så ved hvor jeg har alle andre! smiley .. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på hende, for det gør jeg bestemt .. Har været sammen med hende i ca. 13 måneder og hun har ALDRIG trådt forkert .. Ikke det mindste! - Jeg er stoler bare ikke på alle de andre, hvis du forstår! smiley

• #12   18. jan 2011 Haha godt gået! smiley

• #13   18. jan 2011 Lars S
    Det er mig selv lige nu - det du beskriver der .. Har det snart været i mange år.. MEN jeg er vidst snart ved at være over den tid og jeg formår HELDIGVIS at styre det! smiley

• #14   18. jan 2011 Okay .. Føler heldigvis mit er aftagende og ved det stopper når jeg flytter sammen med min kæreste! smiley

• #15   19. jan 2011 Det tror jeg ikke hjælper Lars... Hvis hun er totalt ligeglad og ikke giver udtryk for hendes meninger og hvor du frygter han gør, så vil det sikkert ske en dag. Hans grænser udvides hele tiden stille og rolig, hvis han ikke får grænser at rette sig efter. De er trods alt ikke særlig gamle 18-20 år vil jeg formode...

• #18   19. jan 2011 Jeg er så kun 15, er rigtig glad for jeres råd(:

• #19   19. jan 2011 Du skriver bare PB, hvis der er flere spørgsmål!

Kommentér på:
Jalousi

Annonce