{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

Bellamalene S
Bellamalene S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 64

Udeboende SU {{forumTopicSubject}}

Jeg er studerende og får ik mere end 1300 kr i SU, nu her når jeg flytter hjemmefra kan jeg ik rigtig klare mig med det beløb, men da jeg prøvede og søge udeboende SU fik jeg bar afvide af vejlederen at det ik var muligt og få mere da jeg IKKE bliver slået og mishandlet af mine forældre :S

Kender godt til 20 års reglen, og at man skal bo over 20km væk fra skolen man går på, men alligevel kender sgu en del som ik går under de krav og stadig får udeboende :S

Kan det virkelig være rigtigt man skal tæves af sine forældre før man ka få nok penge til og bo ude? :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udeboende SU
  • #1   7. nov 2007 det er ikke dig der skal bo 20 km fra skolen det er dine forældre der skal det..

• #2   7. nov 2007 har du adresse et andet sted end dine forældre, har du ret til udeboende su..
    Men du er stadig afhængig af dine forældres indkost, dvs. jo mere de tjener, jo mindre får du i su..

• #3   7. nov 2007 du kan bare få dine forældre til og skrive under på de ikke kan have dig boende hjemme hehe smiley

• #4   7. nov 2007 Peter L: Ja et deltidsjob, det er jo ik meget man ka tjene når man er under uddannelse, hvertfald ik nok til og overleve hvis ik man ka få udeboende SU smiley

• #5   7. nov 2007 Vejlederen sagde til mig hun ik kunne hjælpe mig med at få udeboende SU pga. jeg for det første bor for tæt på skolen og jeg er ik over 20 og blir ik mishandlet derhjemme :S

• #6   7. nov 2007 der er nogen ting man skal kunne opfylde før man kan få udeboende SU...

• #7   7. nov 2007 S.O.F: Går på Hg

• #8   7. nov 2007 så længe du bor selv, har du ret til udeboende su.. suk.
    Jeg boede 3 km fra mine forældre men fik max i su. altså for min gruppe..;)
    Man kan ikke forvente at få 100000 ud hver mrd.. det får man ikk.. mener det var 4700 jeg fik om mrd.!

• #9   7. nov 2007 Kræver heller ik mer end de 3-4000 kr om måneden

• #10   7. nov 2007 Desværre ik Peter L, har regnet det ud og det er kun lige nok til at betale regninger :S Så har jeg ik noget og leve for

• #11   7. nov 2007 Så må jeg hellere be mine forældre om at flytte længere væk og få mindre i løn ;D

• #12   7. nov 2007 Hvis din vejleder har sagt det, er det rigtigt.

Det passer ikke at de skal slå dig, men du skal have problemer med dem, altså du skal IKKE kunne bo samme med dem.

Hvis du har det godt nok derhjemme, er det jo klart, så er der jo ingen grund til du skal bo alene og koste staten flere penge.

• Marc .
    Marc . Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #13   7. nov 2007 Som din studievejleder, SOF og Jacob siger

Så kan du sådan set ikke få udeboende SU, når du ikke er 20 eller på videregående uddannelse med mindre at der er en grund til du ikke kan være derhjemme.

Der skal simpelthen være en grund til du ikke kan blive boende derhjemme, såsom du ikke kan enes med dine forældre, eller pladsmangel pga. søskende eller alle andre grunde, som gør det svært for dig at bo hjemme.

Mvh Marc

• #14   7. nov 2007 Jeg sagde godt nok også til min vejleder jeg havde mange problemer der hjemme og ik måtte bo der for mine forældre og derfor var tvunget til og flytte, men så spurgte hun om jeg havde et værelse hos mine forældre og det sagde jeg så ja til :S

Så ligemeget hvad, ka det ik lykkedes mig og få mer end de sølle 1300 kr .. Suk

• #15   7. nov 2007 Jeg sys det lyder mærkeligt det der. En fra min klasse får 2400 som hjemmeboende, men hendes forældre er godt nok oz skilt..
    Indtil du bliver 20 tager de efter dine forældres indkomst, tjener de meget får du ik så meget og omvendt. Det sys jeg dog er forkert for er man udeboende mener jeg ik at der er mange der beder om penge af sine forældre.
    Er dine forældre skilt får du også flere penge..
    Det samme hvis den ene er død..
    Inden jeg blev 20 fik jeg lidt over 3000 i su.. Tror du skal tage kontakt til hovedkontoret..

• #16   7. nov 2007 Kristina K: Ja må jeg hellere prøve

• #17   7. nov 2007 få din mor til at ringe og hører hvad der sker.. og få hende til at sige at i ikke kan enes og at hun vil smide dig ud.. det gjorde min mor smiley hehe og det hjælp

• #18   7. nov 2007 Camilla A: Det var en god ide ;D

• #19   7. nov 2007 jeps.. det virkede på mig i hvertfald smiley så held og lykke

• #20   8. nov 2007 Tak ;D

Kommentér på:
Udeboende SU

Annonce