{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Tænk at tro på alt. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om hvordan folk bliver snydt igennem deres mobil og nettet tænker jeg på hvor langt svindler kan gå før systemet siger fra og GAB jeg ved godt at der findes lov og ret - men jeg siger bare CO2 kvoter - hvidvaskning - udbytteskatteudbetalinger.
Men når jeg nogen gange høre om hvordan folk er blevet ringet op og blevet snydt eller hvordan folk har åbnet en mail og endog har givet deres personlige oplysninger tænker jeg på HVAD sker der for folk.
Og igen tager jeg så reklamer hvor folk især igennem nettet læser om hvordan de kan vinde eller tjene den første milliard på under 2. minutter eller de kan vinde en bil til x-antal mange hundrede tusinder de skal bare lige købe den ene ting og afgive alle deres personlige oplysninger.
Er folk bare general blevet meget naive eller er jeg med alderen blevet det klogere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk at tro på alt.
  • #1   17. jul 2019 Ja Leon det har nok noget med alder at gøre da naivitet og godtroenhed er størst i barndommen smiley

Hvis man lever efter filosofien at intet er gratis og at alle på internettet er ude på at snyde dig - så kan det sgisme ikke gå helt galt smiley

Skal du slet ikke ud at rejse iår Leon smiley

• #2   17. jul 2019 Når folk tror at have nisser bliver levende om natten, eller jorden er flad, og at månen er lavet af Gamle Ole - så bliver man ikke forundret over hvor naive folk er.

Det som er mest modbydeligt er at man går efter ældre som stadig har sin barnetro på autoriteter, og bruger de deres telefon, eller en ydmyg bærbar til e-mails så er de lette ofre - som ikke kigger på om den email de har fået fra danske bank er rigtig - mange vi nok kigge på linket og lige føre musen over for så at se det er en svindel mail, når der står: ems.danske-bank.dk. Danske bank vil aldrig sende mails som starter med "ems". og slet ikke bede om noget som helt oplysning.

• #3   17. jul 2019 Cody N jeg er som altid gammel og svag min fobier har overtaget så nej jeg skal ingen steder jeg vil slås med de fobier samtidigt med at jeg er godt på vej i en ny medicin smiley

• #4   17. jul 2019 Polysl enig folk skal kigge en ekstra gang før de klikker på et link eller for den sagsskyld en sms smiley

• #6   17. jul 2019 Ails C jeg er enig i din tale om hvordan Danmark var en gang og ligeså om det du har lavet af blokering - men jeg vil ikke give nogle regeringer der har været i Danmark skyld i hvordan folk er blevet smiley

• #8   18. jul 2019 Alis C jeg kan godt forstå det du siger og nu nutidens Danmark hjælper kommunen jo folk med at få betalt deres husleje og det kan kun være en dårligt sagsbehandling der gør at en person kommer bagud med huslejen ligeså bør varme og lys også blive betalt af kommunen og fattigdom ja men gør fattigdom folk til tyve og mordere - ikke i min verden hvor vi hjælper hinanden og folk der går rundt med et skydevåben skal straffes hårdt og jeg mener hårdt smiley

• #10   18. jul 2019 Alis

Selvfølgelig betaler en kommune husleje, for folk i en situation, her kan de få enkeltydelse som dækning for en husleje - samt der kan søges tilskud til forbrugsudgifter.

Enkeltydelse er ikke noget folk kan få fremadløbende, men kun i en vanskelig situation 1 gang. Jeg kan dårlig forstille mig en kommune gider stå med en hjemløs familie, da det kan blive en større omkostning for kommunen i sidste ende.

Der findes endda socialrådgivere betalt af kommunen til at vejlede borgere igennem lovgivningen.

• #12   18. jul 2019 alis

Man kan altid finde eksempler overalt i lovgivningen som rammer nogle og ikke andre, hvis man kunne lave en lovgivning som ikke rammer nogen, så ville det nok være på linje med opfindelsen af hjulet.

• #14   18. jul 2019 #13

jamen så tager du bare ind på borgen og fortæller dem den gode nyhed at du har opfundet løsningen på hele problematikken med socialloven som fylder i forlængelse af hinanden - herfra og til månen. Den kan nu skæres ned til at fylde et A5 ark. Jeg lugter stor rigdom og berømmelse, for din ide kan være et eksport potentiale.

• #15   18. jul 2019 Alis C jeg går også ind for en fattigdomsgrænse og jeg kender nu en del hvor deres sagsbehandler betaler deres husleje og lys-vand og varme nå r de skal betales så får de resten udbetale med x-antal kr. om ugen - 14-dags og igen bør i min verden stå uden et sted at bo + mad på bordet smiley

• #19   19. jul 2019 #17

//citat
    Hvorfor har du noget imod, at der kommer en bundgrænse, så man sikrer sig at alle overlever indtil der kommer bedre løsninger?
    // citat slut

Jeg kan ikke se i mit skrevne at jeg er imod en bundgrænse, men som sådan tror jeg ikke det giver 100% sikkerhed over hele linjen.

Den bundgrænse hjælper jo ikke noget hvis en familie både ryger og drikker eller bruger stoffer - for så ville selv en million ikke hjælpe noget. Så er der familier som sætter sig i gæld fordi poden skal have det nyeste gadjets, smart tøj osv....det ville der ikke engang være råd til hvis der blev fastsat en bundgrænse.

• #21   19. jul 2019 #20

Nu skriver du selv at en bundgrænse vil redde alle, Det kan i sig selv ikke lade sig gøre da mennesker er individer, med forskellige behov - så en bundgrænse vil da ikke redde en stor del som hjemløse, stofmisbrugere, dem som drikker og ryger - som i øvrigt ikke er generalserende men bare som eksempel at en bundgrænse ikke er opfindelsen på linje med hjulet.

Nogle vil altid falde ud af den verden du gerne så - for det er simpelhen ikke muligt at lave love som tilgodeser alle.

Det skal så også lige nævnes at det ikke blev bedre med en blå regering som trådte hele tiden på et mindretal - den bane tror jeg at rød forsætter med utallige løftebrud og at gøre Danmark til en stor magnet for flygtninge. Når der skal være penge - mange milliarder til den tilstand fra regeringen så er der andre som må betale og den største gruppe man kan nappe dem fra er - de svage, ledige, syge, pensionister - flygtninge kom i første række i blå og i første række i rød, og så kan folk ikke forstå hvorfor gamle fru Olsen kun kan få vasket gulv hver 5 uge, eller et bad.

DU har snakket meget om omfordeling i gennem tiderne, her så jeg hellere man omfordeler til gode for vores ældre borgere som har præget Danmark med flid og ikke bare bliver kastet hen i et hjørne fordi abdul og 14 børn har mere ret. Det er på tide man begynder at kigge indad og løser de problemer som er - i stedet for at importerer endnu flere problemer - for forsætter den linje så ser det slemt ud for de svage i samfundet.

• #23   19. jul 2019 #22

Selvfølgelig kan man brandbeskatte de rigeste i Danmark - det eneste man så opnår ved det at de flytter til gunstige beskatninger, så det får man ikke meget ud af. Beskatter man virksomheder mere, flytter de også til f.eks. Polen hvor de faktisk kan få en byggegrund gratis ved at etablerer sig der og oveni en timeløn til en 3 del.

Selv om de rigeste har milliarder i Danmark så er der nok mange banker der vil mærke det hvis de begynder at trække alle deres milliarder ud, er du nu man skal klappe over den geniale ide at brandbeskatte de rigeste?

du skriver at det ikke er flygtninge der ødelægger landets økonomi, nu vil jeg mene at 36 milliarder ikke er småpenge som kunne bruges mere fornuftigt i stedet for at få flere ind og større udgifter - jeg mener stadig man skal kigge andre veje end altid tæske løs på fattige og hjælpe flygtninge - eller prøve at hente dem hos de rigeste.

Jeg så hellere de 36 milliarder blev brugt andre steder hvor der er mere behov.

• #24   20. jul 2019 Alis C jeg kan godt li din tale om en bundgrænse og den vil hjælpe en del og hvor jeg syntes folk er fattige smiley

• #25   20. jul 2019 Alis C folk der åbner et link fra som du siger nets - tænker jeg skal tænke sig om en ekstra gang netop grundet alt den svindel der forgår smiley

• #26   20. jul 2019 Polysl jeg kunne godt vise dig eksempler på folk der lever et liv og kun klare den fordi de lever på en meget sparsomligt måde eksempelvis uden tv og andet - internet skal folk jo bruge i dagligdagen ellers skal folk gå på biblioteket for at se om der er kommet eboks post og ellers kan folk se om postnord har været ude på et eller andet tidspunkt smiley

• #27   20. jul 2019 Jeg TROR da på ALT, jeg tror en del er løgn, og noget er sandt. smiley smiley

• #30   20. jul 2019 Alis #28

Det er da en god ide at ansatte skal have glæde af overskuddet - og de skal så også have glæde af underskuddet, Men mærkelig nok syntes de ansatte det er en dårlig ide at skulle deles om underskuddet.

• #31   20. jul 2019 Madonna M tror du så på mig når jeg siger at jorden er flad og månen er lavet af gamle ole smiley

• #32   20. jul 2019 Alis C man skal være vågen når man går på nettet smiley

• #33   20. jul 2019 Jeg må bare sige at man jo ikke kan eller skal plukke de rige i Danmark - men skulle heller få mere skat fra de multinationale selskaber smiley

• #37   20. jul 2019 Jeg er helt med på den hvor det ikke koster noget i sundhedsvæsnet - letter adgang til uddannelse (er der ikke det) og billigere offentlige transport (den skal jo lige køre til tiden først) og den med hvad der bliver solgt ja der har været udsalg i flere årtier smiley

Kommentér på:
Tænk at tro på alt.

Annonce