Tænk at tro på alt. {{forumTopicSubject}}
Ja med tanken om hvordan folk bliver snydt igennem deres mobil og nettet tænker jeg på hvor langt svindler kan gå før systemet siger fra og GAB jeg ved godt at der findes lov og ret - men jeg siger bare CO2 kvoter - hvidvaskning - udbytteskatteudbetalinger.
Men når jeg nogen gange høre om hvordan folk er blevet ringet op og blevet snydt eller hvordan folk har åbnet en mail og endog har givet deres personlige oplysninger tænker jeg på HVAD sker der for folk.
Og igen tager jeg så reklamer hvor folk især igennem nettet læser om hvordan de kan vinde eller tjene den første milliard på under 2. minutter eller de kan vinde en bil til x-antal mange hundrede tusinder de skal bare lige købe den ene ting og afgive alle deres personlige oplysninger.
Er folk bare general blevet meget naive eller er jeg med alderen blevet det klogere.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 50 Emner: 138 Svar: 2.221
Hvis man lever efter filosofien at intet er gratis og at alle på internettet er ude på at snyde dig - så kan det sgisme ikke gå helt galt
Skal du slet ikke ud at rejse iår Leon
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
Det som er mest modbydeligt er at man går efter ældre som stadig har sin barnetro på autoriteter, og bruger de deres telefon, eller en ydmyg bærbar til e-mails så er de lette ofre - som ikke kigger på om den email de har fået fra danske bank er rigtig - mange vi nok kigge på linket og lige føre musen over for så at se det er en svindel mail, når der står: ems.danske-bank.dk. Danske bank vil aldrig sende mails som starter med "ems". og slet ikke bede om noget som helt oplysning.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Selvfølgelig betaler en kommune husleje, for folk i en situation, her kan de få enkeltydelse som dækning for en husleje - samt der kan søges tilskud til forbrugsudgifter.
Enkeltydelse er ikke noget folk kan få fremadløbende, men kun i en vanskelig situation 1 gang. Jeg kan dårlig forstille mig en kommune gider stå med en hjemløs familie, da det kan blive en større omkostning for kommunen i sidste ende.
Der findes endda socialrådgivere betalt af kommunen til at vejlede borgere igennem lovgivningen.
dec 2014
Man kan altid finde eksempler overalt i lovgivningen som rammer nogle og ikke andre, hvis man kunne lave en lovgivning som ikke rammer nogen, så ville det nok være på linje med opfindelsen af hjulet.
dec 2014
jamen så tager du bare ind på borgen og fortæller dem den gode nyhed at du har opfundet løsningen på hele problematikken med socialloven som fylder i forlængelse af hinanden - herfra og til månen. Den kan nu skæres ned til at fylde et A5 ark. Jeg lugter stor rigdom og berømmelse, for din ide kan være et eksport potentiale.
dec 2014
dec 2014
//citat
Hvorfor har du noget imod, at der kommer en bundgrænse, så man sikrer sig at alle overlever indtil der kommer bedre løsninger?
// citat slut
Jeg kan ikke se i mit skrevne at jeg er imod en bundgrænse, men som sådan tror jeg ikke det giver 100% sikkerhed over hele linjen.
Den bundgrænse hjælper jo ikke noget hvis en familie både ryger og drikker eller bruger stoffer - for så ville selv en million ikke hjælpe noget. Så er der familier som sætter sig i gæld fordi poden skal have det nyeste gadjets, smart tøj osv....det ville der ikke engang være råd til hvis der blev fastsat en bundgrænse.
dec 2014
Nu skriver du selv at en bundgrænse vil redde alle, Det kan i sig selv ikke lade sig gøre da mennesker er individer, med forskellige behov - så en bundgrænse vil da ikke redde en stor del som hjemløse, stofmisbrugere, dem som drikker og ryger - som i øvrigt ikke er generalserende men bare som eksempel at en bundgrænse ikke er opfindelsen på linje med hjulet.
Nogle vil altid falde ud af den verden du gerne så - for det er simpelhen ikke muligt at lave love som tilgodeser alle.
Det skal så også lige nævnes at det ikke blev bedre med en blå regering som trådte hele tiden på et mindretal - den bane tror jeg at rød forsætter med utallige løftebrud og at gøre Danmark til en stor magnet for flygtninge. Når der skal være penge - mange milliarder til den tilstand fra regeringen så er der andre som må betale og den største gruppe man kan nappe dem fra er - de svage, ledige, syge, pensionister - flygtninge kom i første række i blå og i første række i rød, og så kan folk ikke forstå hvorfor gamle fru Olsen kun kan få vasket gulv hver 5 uge, eller et bad.
DU har snakket meget om omfordeling i gennem tiderne, her så jeg hellere man omfordeler til gode for vores ældre borgere som har præget Danmark med flid og ikke bare bliver kastet hen i et hjørne fordi abdul og 14 børn har mere ret. Det er på tide man begynder at kigge indad og løser de problemer som er - i stedet for at importerer endnu flere problemer - for forsætter den linje så ser det slemt ud for de svage i samfundet.
dec 2014
Selvfølgelig kan man brandbeskatte de rigeste i Danmark - det eneste man så opnår ved det at de flytter til gunstige beskatninger, så det får man ikke meget ud af. Beskatter man virksomheder mere, flytter de også til f.eks. Polen hvor de faktisk kan få en byggegrund gratis ved at etablerer sig der og oveni en timeløn til en 3 del.
Selv om de rigeste har milliarder i Danmark så er der nok mange banker der vil mærke det hvis de begynder at trække alle deres milliarder ud, er du nu man skal klappe over den geniale ide at brandbeskatte de rigeste?
du skriver at det ikke er flygtninge der ødelægger landets økonomi, nu vil jeg mene at 36 milliarder ikke er småpenge som kunne bruges mere fornuftigt i stedet for at få flere ind og større udgifter - jeg mener stadig man skal kigge andre veje end altid tæske løs på fattige og hjælpe flygtninge - eller prøve at hente dem hos de rigeste.
Jeg så hellere de 36 milliarder blev brugt andre steder hvor der er mere behov.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
dec 2014
Det er da en god ide at ansatte skal have glæde af overskuddet - og de skal så også have glæde af underskuddet, Men mærkelig nok syntes de ansatte det er en dårlig ide at skulle deles om underskuddet.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Tænk at tro på alt.