811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 75 Svar

Gravid som snart 18 året Gravid som snart 18 året

Jeg vil meget gerne være mor,
Men da jeg har en ung Alder & ingen uddannelse har,
Syntes mine forældre ikke om det, Jeg har en skøn kæreste, som jeg så gerne vil ha det barn med,
Skal jeg gøre det? eller skal jeg lytte til de Gamle?
Håber i kan råde Og vejlede mig(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid som snart 18 året
  • #1   10. apr 2008 syntes du skal vente husk de sjove i´ting er først lige begyndt nu smiley

• #3   10. apr 2008 Det rigtigt, min mor var selv 16 Da hun fik min bror,
    Ingen uddannelse, Og det, men hun har så fået en uddannelse, Og vi havde en ok barndom, men kæresten kan arbejde? Og så mens man er hjemme får man jo penge a kommunen gør man ik

• #4   10. apr 2008 kvælersmølf nu med hel kvæl C
    Det self rigtig nok, Men når jeg hverken drikker går i byen osv :q så det ik så meget sjov smil smiley

• #5   10. apr 2008 Camilla smiley Dronning af BB smiley ™ .
    Godt nok Kun 3 måneder,
    Men vi skal flytte sammen, og vi har det rigtig godt sammen,
    Men måske har du ret? . vil bare så gerne hehe

• #6   10. apr 2008 Dvs. du vil leve af kæresten & kommunale ydelser?

Ikke en sund indgangsvinkel da...

Ja sorry,men min mening.

• #7   10. apr 2008 Morten F
    Det kan j give dig ret i ,
    Men man kan godt forsørge sine børn , selvom man ikke har nogen uddannelse,

• #8   10. apr 2008 * (¯`´EN GANG DOBERMANNEN, ALTID DOBERMANN´´¯) *
    Det self rigtig, men som jeg skrev Længre oppe. min mor var 16 Da hun fik min bror, Og vi har haft en ok barndom, og har det da stadig Godt,
    og hun har så fået en uddannelse, nu efter mig og min bror er Blevet ældre

• #9   10. apr 2008 lea tro mig det skal du nok komme til smiley
    men tro du ikke din mor siger sådan fordi hun selv har prøvet hvor hårdt det er og vil dig det bedste det tro jeg smiley
    min mor var også meget ung da hun fik mig og derfor bad hun også mig om at vente at jeg så ikke lyttede kan jeg godt fortryde
    ikke dermed sagt at jeg ville undvære mine børn overhovdet ikke
    men der er altså nogle ting der bare er sjover når man ikke har børn
    tænk dig godt om du vil blive bundet på hænder og føder de næste 18 år og du vil ikke bare lige kunne det du har lyst til altid smiley

• #11   10. apr 2008 . (¯`·._.·[Shrek]·._.·´¯) .
    Neej det gør jeg ik,
    Tjener selv penge nu !
    Men man kunne jo spare en masse penge sammen,
    & så bruge dem når der var knas i øknomien

• #12   10. apr 2008 så kan du også være med i "de dumme mødre" smiley

• #13   10. apr 2008 Sparer du penge sammen,får du intet fra kommunen.

Vil anbefale en uddannelse først da...

• #14   10. apr 2008 Tina J
    Jeg overvejer det meget,
    Og har jeg gjort et stykke tid nu,
    men problemet er også, at jeg aner ikke hvad jeg vil være,
    Og gidr ikk bare gå igang med noget får Blot bare at få en uddannelse,
    kan du følge mig,
    Men ja det svært .

• #15   10. apr 2008 Trine J
    Det 0s det,
    hm Vil overveje dt i alle sammen siger,
    måske har i ret

Tina J
    Præcis,
    3 måneder kun

• #16   10. apr 2008 Morten F
    Hm latterligt alligevel , ;s
    Et eller andet sted, Så Burde de sku da Hjælpe uanset hvad

• #17   10. apr 2008
    * (¯`´EN GANG DOBERMANNEN, ALTID DOBERMANN´´¯) *
    Hehe jaa, det har jeg også Lært

• #18   10. apr 2008 Søren B
    Gider du Li slappe a ?

• #19   10. apr 2008 Morten F
    Latterligt,
    Problemet med mig er,
    For det første ved jeg ikke hvad jeg vil være,
    Og for det andet Så jeg ikke den bedste i skolen,
    det er nok derfor jeg helst undgår det med skolen smiley .

• #20   10. apr 2008 (¯`´EN GANG DOBERMANNEN, ALTID DOBERMANN´´¯) *
    Du har sku nok ret smiley .
    Men skole årh, hehe ik mig,
    Men Ja 18 År, det os lidt tidligt,
    det irretere mig bare når ser unge kvinder/Piger som er højgravide,
    For vil os selv hehe smiley

• #21   10. apr 2008 er du klar til det?
    er du klar til at skulle stå op 5 gange om natten fordi dit barn skriger?
    er du klar til at skulle skifte og made dit barn lige meget hvor og hvornår ?
    hva med din kæreste? vil han hjælpe dig hele vejen?
    og så er der jo øknomien. et barn koster jo over en million fra det bliver født til det fylder 18.

min kæreste vil også gerne have barn nu men omvendt ved hun godt at hun vil få problemer med at gennemføre sin uddanelse.

• #22   10. apr 2008 3 måneder? Vent til I har været sammen lidt længere tid. Hvem siger I har det lige så godt om ½ år? At få et barn er en stor ting, det er muligt du føler dig 100% klar nu.

Og så synes jeg også du skylder dig selv at få en uddannelse smiley Det bliver ikke lettere med årene smiley

• #23   10. apr 2008 kenny F
    Jeg føler selv jeg er klar.
    Men det finder man jo først ud af rigtig,
    Nårh man står Og skal til det,
    Jaa men os det ved jo ik havd jeg vil være, :s
    Det lidt noget øvøv

• #24   10. apr 2008 Trine J
    min bror går på hg han siger det er svært
    men han får altså gode karakter

• #25   10. apr 2008
    * (¯`´EN GANG DOBERMANNEN, ALTID DOBERMANN´´¯) *
    hehe, det er sku irreterne q:

• #26   10. apr 2008 Morten F
    Lige præcis.
    Du giver nogle gode råd ligesom * (¯`´EN GANG DOBERMANNEN, ALTID DOBERMANN´´¯) *
    hehe mange tak for det smiley

• #28   10. apr 2008 Tina J
    Hm jaa, kan godt se det,
    Du har ret !

• #29   10. apr 2008 Heh, synes ikke det er en god idé at få børn så tidligt. Har en kammerat som fik et barn som 18-årig, og det var kun fordi damen han havde gjort gravid ikke ville få en abort. Så han var dybt ulykkelig, men ungen er nu meget sød, men det kræver en del arbejde. Forresten, hvis du får børn nu skal vi andre gå og betale for at du kan få noget at æde mens du går derhjemme og får understøttelse... Det er vel ikke det nogle somhelst mennesker vil eller hvad?

• #30   10. apr 2008 Chris !
    Hehe, undskyld jeg griner, men det Lyder sku meget skægt et eller andet sted, Men du har jo ret, Så kan ikk rigtig sige noget
    q:

• #31   10. apr 2008 Morten F
    Hehe jaaer smiley

• #34   10. apr 2008 greve S
    Et eller andet sted ved jeg godt at det er fortidligt, Osv.
    Men når min mor ku som 16 Og fik mig som 18 Året? Og vi har haft en ok barndom, så kan jeg vel ikke se det store problem? forstå mig ret
    neej self vil jeg ikke være samfundsnasser, Langt fra
    Men et eller andet sted, har/er mange mennesker det, kan du følge mig

• #35   10. apr 2008 * (¯`´EN GANG DOBERMANNEN, ALTID DOBERMANN´´¯) *
    han er 17 , han Laver musik, og er igang med at uddanne sig smiley

• #36   10. apr 2008 Chris !
    har sagt til ham jeg vil ha børn smiley
    Og han sir os hvad med penge osv osv smiley .

• #37   10. apr 2008 Dette er ikke ondt ment overhovedet, men du er tilsyneladende ikke gammel nok til at få barn når du ikk kan træffe beslutningen selv og derfor vælger at skrive på Baboom ?

var det mig havde jeg nok ventet til jeg havde en uddannelse.
    Det kræver jo meget tid smiley

Held og lykke med det

• #38   10. apr 2008 Nad_ -
    Jaa det sku rigtigt nok,
    Jeg venter og ser så smiley
    selvom det svært Hhi

• #39   10. apr 2008 7441' Kevin *
    tak tak

• #40   10. apr 2008 fru. Sørensen <
    tak smiley

• #41   10. apr 2008 Camilla, jeg skal føde om 3 måneder, og har ingen uddannelse?
    jeg skal godt nok tage en når jeg er færdig på barsel, men har ikke en nu, er jeg så heller ikke berettiget til at få støtte fra komunen da jeg arbejder som vikar, og ikke kan få barsel gennem mit arbejde?

mit arbejde er en del af min uddannelse, det vil sige, at de timer jeg arbejder på mit arbejde kan give mig meridt (staves) når jeg går i gang med uddannelsen..

skal så også lige siges at jeg blev gravid ved en upser..

• #43   10. apr 2008 Camilla, skulle bare lige være helt med i din udtalelse. hihi..

• #47   10. apr 2008 Jeg mener bestemt også man skal tage mange ting i betragtning...
    tråd opretter har skrevet på min profil til mig om hvordan og hvorledes med barn og uddannelse, og jeg har skrevet til vedkommende hvordan jeg ser på tingene..

jeg mener som i siger at børn altid kan komme, men det kan uddannelsen i princippet også.. hvis jeg ikke kommer ind i første hug, så har jeg altid mit vikar jeg kan arbejde lidt med til jeg bliver optaget på skolen..

jeg ser ikke noget som helst forkert i en 18årig der vil have børn, men mener også man skal tage en masse ting op til overvejelse..
    først og fremmest, har man overhovedet råd til det?
    for er du sindsyg det koster meget at få børn, også selv om man køber brugt..
    vi har købt noget brugt og noget nyt, og har i hvert fald brugt 8000 ind til videre, og det er udelukkende fordi vi har fået nogen ting foræret og fordi svigermor betaler barnevognen..

udover det, så kan man ha kendt hinanden kort tid få børn og leve lykkeligt til døden skilder en af, ellers kan man have været sammen flere år, få børn og gå fra hinanden..
    mine forældre havde kun været sammen 3 måneder da de planlagde min bror..
    har d. 22.maj har de været sammen i 25 år, og d. 16/7 fylder min bror 24.. de er stadigvæk sammen og forelsket, hvor imod min mors søster er alene med sine 3 piger, og da de startede med at få børn havde de været sammen nogen år..

derfor, noget af det vigtigste man også gør op med sig selv er, kan man være alene mor? har man støtte nok hjemmefra? og kan man klare økonomien barnet huset og job/uddannelse med et barn på armen alene?

• #49   10. apr 2008 Camilla??

• #51   10. apr 2008 skulle bare lige være med.. blondie kan man vist godt kalde mig.. hehe..

• #53   10. apr 2008 Nope Nope.. slet slet ikke.. hehe.. så har man altid en god undskyldning hvis man ikke lige fatter hvad der sker,..

• #55   10. apr 2008 Undskyld men Det lyder ikke som om at folk har ret meget forstand på arbejdsmarkedet. En ting er Helt sikkert. En uddannelse er en rigtig god ting at have. Men det er sgu ikke et must.! Jeg droppede ud af skolen lige efter 9kl. og har arbejdet lige siden.. Og ja der har sgu været nogle lorte steder med keine løn. Men nu sidder jeg med en månedsinkomst før skat på lidt over 30000. har ejet hus, bil, motorcykel og diverse. og har stadig 5500 at leve for vær månede. Og arbejder kun 116 dage om året.!

• Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 2 Svar: 93
    #56   10. apr 2008 Synes helt klart, du skal vente til du har fået en uddannelse!

• #57   10. apr 2008
    Kasper V
    skal du være min nye mand smiley haha

• #58   10. apr 2008 Haha smiley den havde jeg ikke lige set komme smiley

• #59   10. apr 2008 Kasper V
    hehe så tog jeg li fusen på dig smiley

• #60   10. apr 2008 hmm..
    rart at spilde tid på at skrive en forklaring til en som alligevel ikke giver noget respons..

nå men, som sagt så mener jeg bestemt også man skal have en uddannelse, meen hvis man som i mit tilfælde bilver gravid ved en upser, så kan man tage uddannelsen bag efter barsel...

min mening..

• #61   10. apr 2008 Nitroglycerin * Jamen du har helt ret... Siger også bare at det absolut ikke er et must... Og syntes da det er forkert at kæmpe sig igennem en uddannelse som man ingen interasse har i. Så gider man da heller ikke at arbejde inden for det fag. Og så er det ikke andet én spildt tid smiley

• #62   10. apr 2008 Sonne - Skal være mor til juli *
    Sry , Præcis. min mor var 16 da hun fik min bror og 18 da hun fik mig
    Og dendag idag har hun uddannelse osv

• #63   10. apr 2008 Lea, tænkte nu på det lange indlæg i din profil :O)

• #64   10. apr 2008 Nååh .
    Sidder li og tænker over hvad j skal svare til alt dette smiley .
    bare rolig har ik glemt dig smiley

• #65   10. apr 2008 okey dokey..

• #66   10. apr 2008 et barn, på kontanthjælp og uden uddannelse. Gid jeg var det barn. Ta dig dog sammen. Hvorfor er du så opsat på at få børn i så unge en alder. Det er til grin efter min mening

• #67   10. apr 2008 Latino A
    hahah eej smiley

• #68   10. apr 2008 Kasper O

men behold bare din mening for dig selv min ven smiley

• #69   10. apr 2008 Det skal jeg da nok selv bestemme smiley

• #70   10. apr 2008 Kasper O
    Ja self skal du det,
    men jeg gider ikke høre på din negative mening smiley

• #71   10. apr 2008 Latino A
    Jeg ved jeg ved jeg ved
    Men hvis det nu er det man gerne vil ?

• #72   10. apr 2008 Lea - må sige at denne kommentar i en andens profil gør du ikke er moden nok i mine øjne til at få et barn, med mindre du ønsker dit barn får denne indflydelse..!!..

"haha
    prøv
    bare Prøv at genere min mor til,
    så lav er jeg ik,
    Men lover Dig din lille fucker, sig et ord om min mor,
    Og om jeg ikke personligt stikker dig ned,
    det ikke for sjovt har li har været inde og sidde for drabsforsøg
    så prøv min ven
    http://ekstrabladet.dk/112/article979374.ece "

det er blot min mening..

• #73   10. apr 2008 hver sin mening

• #74   10. apr 2008 Lea - jep, og heldigvis for det..
    men synes bare når man skriver til folk på den måde, så burde man vente et par år med børn, for så er man selv stadigvæk et barn.

det at få et barn er også hvor vodt man er klar til at sætte sine egne behov tid side for en lille skabning.. er du det?
    parat til at sige farvel til voldlige venner, parat til at gøre alt der ville være det bedste for dit barn selv om det måske ikke er det du har lyst til?

• #75   10. apr 2008 Mickel - mange får et chok over hvor dyrt og krævende det er at få et barn..
    hvor krævende det er ved jeg ikke endnu da jeg ikke har et barn endnu, skal først føde om 3 måneder nemlig..
    men nu ved jeg ikke hvordan jeres lille kian er, men 1000% det er hårdt at have et barn der har kolik, og ikke alle er heldige at få et barn der bare sover og ikke laver så meget ballade..
    hvad angår buget, min kæreste og jeg har som tidligere skrevet brugt 8000kr ind til videre.. men vi har så også stort set alt, kun meget små ting vi ikke har så folk har mulighed for at købe noget i fødsels/dåbsgave..

udover det er der jo bleer og ting som barnet SKAL have..

vi bor i hus, med have, og alligevel har vi råd til det vi har lyst til, selv om jeg ikke har nogen indtægt pt..
    min kæreste dyrker en meget dyr sport, nemlig cross på dmu plan..

og som jeg skrev i mit tidligere indlæg handler det også om hvor vidt man er parat til at sætte sine egne behov til side for et lille barn..

og har så sent som idag set tråd opretter true en herinde, det i mine øjne kvalificere IKKE nogen til barn..

er jeg helt forkert på den i det jeg siger?

• #76   10. apr 2008 HAhaha Lea.. Du er sgu da mega sej med de venner du har. Kæft du er til grin...

• #77   10. apr 2008 C smiley - jeg tror bare at Mickel gør det en annnnelse for nemt at have børn..
    for nok kan det være søde lille kian mand er en nem en, men hvem ved om Lea's barn for kolik? det er noget der uanset hvor gamle forældrene er kan drive dem til vanvid, og være ufatteligt hård..
    tænk at have et barn der græder konstant fordi de har ondt?

• #78   10. apr 2008 C smiley absolut, jeg skal heller ikke fortælle andre hvad de skal gøre med deres liv.. det har jeg ikke kompetance nok til ;O)
    men derfor kan jeg godt komme med mit synspunkt på det at få børn??

en anden ting er også, det er meget meget nemmere at være far end mor.. mange fædre mærker ikke det samme ansvar som moren gør :O)

• #79   10. apr 2008 Uha, det er svære at planlægge end man tror.. smiler..
    jeg har altid ønsket mig et sommerbarn, og det må man sige jeg får.. (termin d. 16/7)..
    jeg snakker generalt om alle folk, og hvor vidt de er parate eller ej til børn er HELT op til den enkelte person.. jeg kan jo i bud og grund ikke sige hvor vidt du er parat eller ej..
    jeg er selv 21, og mit kommende barn er en upser, men min kæreste og jeg glder os som sindsyge, og er sikrepå vi har taget det helt rigtige valg :O)
    igen det er noget kun vi ved.. ingen andre kan bedømme om det er rigtigt eller forkert :O)

• #80   10. apr 2008 Att Mickel;

Citat "C smiley - jeg tror bare at Mickel gør det en annnnelse for nemt at have børn..
    for nok kan det være søde lille kian mand er en nem en, men hvem ved om Lea's barn for kolik? det er noget der uanset hvor gamle forældrene er kan drive dem til vanvid, og være ufatteligt hård..
    tænk at have et barn der græder konstant fordi de har ondt?" citat slut

plus jeg i en tidligere tråd skriver at det slet ikke kommer an på alder eller længden på forholdet, men hvordan man har det med hinanden, og om man er parat til at ligge sine egne behov på hylden frem for en bette en..

udover det er det nemmere at være far end mor.. faren mærker ikke samme ansvar som moren :O)

jeg har på intet tidspunkt klantet dig for at skulle være en dårlig far, tvært imod.. har sagt at ikke alle børn er lige nemme, men det kan være i har være smadder heldige med Kian..

• #81   10. apr 2008 Vent dog..!

De unge piger i dag, bliver jo skørere og skørere :S

Lev lige livet først, også kan du begynde at lege mor smiley

• #82   10. apr 2008 MAC kamminen - tror vi er meget ens i holdningen.. altså det med hvor længe man har været sammen.. men når hun spørger om min mening om dem der får børn som 17-18årige, så får hun den..
    jeg mener ikke der er noget forkert i det, og synes stadigvæk bare man skal huske at gøre op med sig selv om man er parat til at være alene mor da dette kan ske..
    grunden til jeg gjorde de overvejelser da jeg blev gravid, er fordi min kæreste og jeg kun li havde fundet sammen da jeg blev gravid.. derfor, så hvor sikker kan man være på sit forhold.. men som jeg også skriver, så er vi begge ret så sikre på vi har gjordt det rigtige valg..

• #83   10. apr 2008 Mickel - som sagt er jeg også sikker på at lille kian er smadder nem.. han ligner jo også en engel.. hihi..
    men derfor kan man ikke skære alle over med en karm, for hvad hvis barnet har kolik..
    det er helt okay..
    igen skal jeg bare som sædvanligt have min ryg fri for ballade.. hihi..

• #84   10. apr 2008 MAC - Kammien - takker mange gange for de flotte ord..
    jeg tror bare jeg er en af dem der har sat sig ind i hvad det vil sige at få barn.. måske ikke..
    ja, jeg tænker meget over det jeg skriver, og holder ved det jeg skriver..
    tja, min holdning kan jo læses gennem mine tidligere indlæg..
    og en ting er sikkert, vi har samme holdning på dette område..

• #85   10. apr 2008 hehe.. den med kolik, det er jo ikke alle der ved at der er kiropraktor muligheden smiley

• #86   10. apr 2008 Nu har jeg ikke læst alle svar på dit indlæg.. langt fra..

Hvis jeg stod i samme situation, ville jeg ikke være i tvivl
    - jeg ville vente til efter man havde flyttet sammen og boet sammen i et stykke tid.. som regel viser forholdet først sin 'sande karaktær' når det er afprøvet i et stykke tid..! Og ikke altid til det bedre. Jeg kan ikke se et problem i at du vil være mor uden udd. Min mor klarede det udemærket, og har udd. og godt arbejde idag. DOG har hun fortalt mig, at hun savnede at have sin frihed. Min mor blev gravid som 16 årig, og gift som 17. Senere, gjorde denne følelse af 'fangenskab' at mine forældre blev skilt. Dette er jo noget, man hører om, også idag, i unge forhold.

Jeg ville personlig klappe hesten, i et stykke tid.. Evt. også til min kæreste var klar til det (lader jo til, at din er klar over, at økonomien ikke er god nok til det osv), og så først der, springe ud i det..

• #87   10. apr 2008 MAC - kammien - det er så rart når andre deler mening med en..
    og som du selv siger, hvem har så sat sig 112% ind i det at have børn.. ingen børn er ens, og man kan jo ikke fordi naboen har et besværligt barn, er det ikke ens betydende med man selv får det.. plus, man reagere ikke ens på børns besværligheder..

• #88   10. apr 2008 MAC - kammien - :O)

Kommentér på:
Gravid som snart 18 året

Annonce