673 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

politiet? mangel på politifolk? politiet? mangel på politifolk?

Hej,

Jeg synes man for noget tid siden hørte at der var mangel på politimænd her i landet. At de ikke var i stand til at dække alle områder.

Ok. For 2 dage siden skete der et uheld tæt på hvor jeg bor og jeg kunne se ambulancen i krydset så jeg holdte øje med dem. Efter 15 minutter så var der dukket 4 politibiler op, de fleste havde 2 mænd i vognen og den ene havde 3.

Noget andet jeg fandt pudsigt var, da den ene vogn af disse fire var på vej væk efter 10 minutter så kørte de ind over en tankstation, hvor der var nogle unge fyre (indvandrere) i en BMW der var i gang med at hælde benzin på deres bil. Politibilen køre forbi dem og vender om for derefter at ransage bilen og de 3 gutter der var i bilen. Hmmm. Bilen havde ikke tonede ruder eller lignende, men alligevel skulle politiet kigge under motorhjelmen og hele bilen igennem.

Jeg forstår godt at politiet blot gør deres arbejde, men hvorfor stopper de ikke alle der tanker benzin. Hvorfor er det altid udlændinge. De køre væk uden gevinst forresten.

2 episoder ...

Jeg brokker mig lidt, ja, men det er hvad et useriøst forum som dette er til smiley (når det er off-topic)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  politiet? mangel på politifolk?
  • Henning B
    Henning B Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 119
    #1   26. nov 2009 De gør akkurat det samme med såkaldte "rocker lignende" typer, så der er ikke rigtigt nogen forskel der kan man sige. De agerer ud fra erfaring for, hvem, hvad og hvor der plejer at være "gevinst".

Tror folk skal sætte sig ind i politimandens arbejdsdag istedet for bare at kritisere konstant.

• kennet L
    kennet L Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
    #2   26. nov 2009 kunne jo være at en eller flere af de udlændinge var kendt af dem, måske for narko også kiggede de lige bilen igennem for at se om der skulle være noget?

syndes kun det er fint at de kom 4 biler til et udheld da der jo kan være frafik som skulle guides vider, eler en del vidner eller andet som der skulle tages hånd om.

• #3   26. nov 2009 Hvad er pointen? racisme?

• #4   26. nov 2009 Politiet er nogle kegler, dog var jeg i praktik hos falck og der var et trafik uheld vi var ude ved hvor politetet var der da vi kom (tog ca. 10min)
    Men de var nu også ligt blanke, stod og lavede skaderaport om en bil der ikke var ramt XD

• #5   26. nov 2009 Politiet er efterhånden den værste bande vi har herhjemme. Kender til betjente der kører spritpåvirkede når de er afsted i patrulje bilen, nogen der nakker våben ved frit lejde, ignorer små opkald fra borgere og siger at de har større ting lige pt, selvom de intet laver, politifolk der har tæsket anholdte, racisme, generel aggressivitet og de ser stort set alle stort på folks rettigheder.

De har efterhånden ret til alt pga den forpulede terrorpakke, de kan ikke dømmes og de skal efterforske sig selv, hvor er vi henne?

• #7   26. nov 2009 politiet ser rødt når de ser en mand der er mørk i huden..... de er nogle magtliderlige personer......

• #8   26. nov 2009 Claus F: Ehm, som om de nogensinde bliver dømt.

Håkon H: De er generelt magt liderlige, bare se det program der hedder politi patruljen (eller noget i den retning) som kommer på kanal 4 eller en af de skod kanaler der. Der er satme en magt liderlig idiot som overfalder folk hvis de kalder ham en idiot fx.

• #9   26. nov 2009 Jeg har både gode og dårlige erfaringer med politiet. Desværre flest dårlige smiley

Men jeg synes nu altid de har opført sig ordentligt, pånær en enkelt gang hvor jeg sørgede for, at min ven ikke blev anholdt - der var de mega flabede overfor mig, til trods for de ville have jeg skulle give dem oplysninger. Men hvis folk ikke kan spørge mig pænt, får de ikke en skid ud af det, så de måtte gå med uforettet sag smiley

• #10   26. nov 2009 hans h

jeg holder intet til mig selv. er temmelig træt af nogle grupper her i landet. mange indvandrere er også en af dem. Jeg antyder ikke at politiet er racister, men at de har fordomme, hvilket er værre.

• #11   26. nov 2009 De har sgu aldrig gjort noget godt for mig, virker altid uoplagte og uinteresserede når man skal bruge dem.

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #12   26. nov 2009 Det er sgu ik kund indvandrer de stopper... De stopper mange biler på tankstationer som ikke virker lovlige. Plus hvis de er kendte af politiet så synes jeg det er fint de blir checket. Det er kun folk med dårlig samvittighed der har noget at frygte når politiet tropper op!

• #13   26. nov 2009 jeg har selv oplevet at blive svinet til af en politi betjent fordi jeg var utilfreds med at en sygeplejeske som kaldte mig "Perker" fordi hun ikke vil give mig stikpille, idet jeg var akut indlagt pga. jeg var blevet opereret for brok tidligere på dagen.

• #14   26. nov 2009 Fabrizio T: Du er virkelig ultra højre orienteret, "jamen hvis ikke du har noget at frygte, så lad os da krops visitere dig". Selvom jeg ikke har en skid at frygte så gider jeg kraftedme ikke krænkes ved at skulle kropsvisiteres på åben gade af en eller anden idiot af en betjent. Ligesom jeg ikke gider at have et overvågnings kamera i nakken konstant.

Jeg er stærkt imod et overvågnings og kontrol samfund hvor der befinder sig en kontrollerende magt, der mener de ved hvad der er bedst for mig og hvordan jeg skal leve mit liv.

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

#15   26. nov 2009 Twisted: Hvorfor er jeg ultra højre fordi jeg synes det er i orden at blive checket? Hvis du har dit på det rene så er der da ingen grund til at blive nervøs for et check! Du lyder som en ordentlig tøs, brokker du dig også når du blir checket i lufthavnen? Eller når der kommer en dsb kontrollør? Ta dig lige lidt sammen, det kan godt være de ikke har gjort noget for dig, men det kan være lige omvendt for mange...

• p S
    p S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 26
    #16   26. nov 2009 Du Har et fantastisk udsyn fra dit hjem det skal jeg love for.. ????? Men hvad er det der er galt ??

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #17   26. nov 2009 Hold jeres sti ren, så slipper i for problemer med ordensmagten.

Husk nu mange selv opsøger balladen med politiet, ved at komme i kriminelle miljøer og færdes blandt kriminelle personer. Selvom de intet har gjort, og så bliver man også visiteret.

• #18   26. nov 2009 Twisted: du er da for dum at høre på.. selvfølgelig skal han tage fat i dem når de sviner ordensmagten, ellers eskalere det bare..

og ja selvfølgelig er de mere efter de sorte, fakta er stadigvæk at de står for 76% af besøg ved dommervagten OG DER ER FÆRRE AF DEM (så længe det vare)

• #19   26. nov 2009 Politiet er oppe på mærkerne efter at man knaldede nogle terrorister i USA, hvor de fandt forbindelser til danmark... desuden er div, bander som black cobra og H.A igang med nogle stridigheder, og support gruppen ak81 er også kommet på banen igen... så forstår godt politiet er ´på mærkerne.. desuden gør de deres job, beskytter samfundet,..
    Det er ærgeligt at få rodet sin bil igennem.. og så der ik blir fundet noget

men fandt man et par guns så ville man juble og hædre politiet for deres gode arbejde,...

• #20   26. nov 2009 Jeg er helt enig med MR X.

Jeg går 100% ind for kameraer og overvågning. Jeg mener ikke at man har noget at være nervøs for hvis man bare har rent mel i posen.
    der er jo også overvågning i butikker og på tankstationer.

Kameraerne er jo til for at hjælpe politiet med at opklare de forbrydelser der nu sker rundt omkring i byen. Ikke til at genere folk.

• #21   26. nov 2009 MR X helt enig !
    hold jer fra folk der laver ballade.
    lad vær med at gå i tøj der ligner sådan noget fra slum kvater i usa osv
    alle sådan ting er med til at dømme folk

• #22   26. nov 2009 kan så informere at det ikke kun er udlændinge for jeg er da også blevet taget et par gange . og jeg er da dansk

• #23   26. nov 2009 og kører ikke i brian bil en almindelig ford mondeo uden noget gejl

• #24   26. nov 2009 Politiet laver stik prøver. de tager både "Almindelige mennesker" og dem der gejler deres biler.
    Man hører bare ikke de "almindelige mennesker" brokke sig.

• #25   26. nov 2009 jeg blev stoppet 5 gange på 2 uger i en vw tranporter.. og hva så.? så er de racister mod danskere..?

dem der er de værste racister er sq aberne selv...

• #26   26. nov 2009 Jeg har også oplevet da jeg skulle ud og køre rc med en ven at politiet tog pladerne da den skulle have været synet for en uge side og der var bestilt tid til 3 dage efter, så sagde de at hvis vi skulle hjem, så måtte vi gå 2-3km til det nærmeste bus stoppe sted, og vi havde ingen penge.
    Så 2-3km med biler der vejer ca. 6kg er ret tungt, så vi "sneg" os hjem i en bil uden plader smiley OMG im such a badass XD

• #27   26. nov 2009 pure breed,

du er dum at høre på.

• #28   27. nov 2009 windows,
    Velkommen i klubben...

men det er nu stadig en realitet.. dem der er mest racister er indvandrene selv..

• #29   27. nov 2009 Når de sidder 3 i en politi bil er det fordi den 3 mand er ny og de kører rundt og stopper folk så han kan sættes ind i det.

• #30   27. nov 2009 igen er de bare magt liderlige. barrh.. kommer mig aldrig til at bryde mig om dem. smiley Har prøvet engang, hvor de mente min søster ikke havde sele på (hvilket hun havde) de lavede seriøst en uveninding for at komme efter os inde midt i en by, efter det går den Unge betjent helt i sponer over at det tager lidt tid for min mor at tage kørekortet op, så fik hun os lige lov til at puste da Han mente hun ahvde drukket..

men den unge mand fik heldigvis ikke en dyt ud af det, andet end og stå og se dum og magt liderlig ud,..

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

#32   27. nov 2009 maja; Du lyder til at have det hårdt hva? Velkommen til virkeligheden! Magt liderlig my ass! Får seriøst ondt i hovedet a tøser som dig, som tror at politiet gør noget for a ramme nogle specielt hårdere end andre...

• #33   27. nov 2009 Claus F: Det er så heller ikke det hun brokker sig over, det er alt den ballade fordi han troede hun ikke havde sele på. Hvad er det for en måde at skabe sig på?

• #34   27. nov 2009 Fabrizio T: Der er markant forskel på de unge betjente og de ældre mere erfarne. De unge tror efterhånden de er med i en eller anden action film hvor det er de gode mod de onde, ALT skal gå lige efter bogen og der er no mercy hvis der fx er en der har glemt selen.
    Bare fordi folk ikke lever helt efter samfundets normer behøver de ikke være "umenneskelige robotter" sendt ud af darth vader vel?

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

#35   27. nov 2009 Hvorfor blive sur fordi man ens mor skal puste, hvis man er lang tid om noget så ku det godt indikere at man havde drukket, og så er det sgu fint at man skal puste, så der ikke er nogle der slipper!

• #36   27. nov 2009 Fabrizio T: Fuck da det med at puste??? Det er helt okay de lige spørger folk om de vil puste., Det er tonen de har, tonen overfor befolkningen. Laver en u vending i byen fordi han troede han så en uden sele? Tror han han er med en i en fucking action film og skal fange en morder??

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

#37   27. nov 2009 Argh, det ku jo være det ikke var hele sandheden, men en fortælling fra en pige som føler det var sådan...! Der kan være mange andre grunde til de vendte om...!

• #38   27. nov 2009 Der er bare mange politifolk, der ik kan håndtere den magt de har fået via deres erhverv. De ser sig selv som bedre samfundsborgere og tror de kan tillade sig at, så længe de kan gemme sig bag deres skilt.
    Terrorlovgivningen er ved at vise dens bagside, og hele befolkningen har bare slugt den rådt. Nu får de den reelle hensigt og se!!!

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

#39   27. nov 2009 Omg... Så flyt da til et andet land hvis du er så utilfreds...! Jeg elsker danmark, jeg synes det er dejligt at der endelig kommer kamera op på strøget og andre steder! Det får mig til a føle mig tryg...! Og hva så hvis de er "magt liderlige" hvis du ik har gjort noget forkert så vær det større menneske og grin inde i dig selv og kom videre med din dag..!

• #40   27. nov 2009 Mr Google <-> Søg, søg Bing !: You said it, godt formuleret.

Fabrizio T: Jeg snakker generelt. Og hold nu mund med det der "jamen hvis du ikke har gjort noget så har du ingenting at være bange for", vil du gerne at politiet har fri adgang til at ransage dit hjem fx? De kommer ind og er ubehøvlede overfor dig, roder dine ting igennem og smutter igen? Vil du gerne krops visiteres eller filmes hvor end du går? Have en gps indopereret i røven og have alt om dig skrevet ned på en server som politiet har fri adgang til?

• #41   27. nov 2009 Fabrizio T
    Du kan godt lide et overvågningssamfund, hvor du ik længere kan være det enkelte individ, og hvor du ik længere kan gå på gaden, uden at være overvåget?
    Falsk tryghed er den farligste form for tryghed der findes! Just note that in you mind!

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

#42   27. nov 2009 OMG i to passer så godt sammen! I lukker lige meget lort ud...

Twisted; Hvorfor skulle de komme? Jeg har aldrig oplevet politiet være ubehøvlet overfor mig...!

Mr Google: Ja jeg kan sgu godt... Det er til gavn for alle, hvis der er ballade eller tyveri på strøget så kan politiet følge med i det! Ingen a jer sætter jer ind i tingene! Hva er problemet i at de kan følge med, de kender mig jo ikke!

• #43   27. nov 2009 Jeg trot tit folk glemmer at betjenetene er mennesker, og laver fejl lige som alle andre i det her land.
    Der er så meget fokus på dem, og på hvad de gør og ikke gør, så i stedet for ikke at gribe ind, gør de det måske engang for meget. Men hellere det end engang for lidt.

Jeg kan godt forstå at folk bliver frustredede over den måde betjentene snakker på nogle gange. Men prøv at tænk på hvor meget lort de skal høre på.
    Det er selvfølgelig ikke en undskyldning. men igen de er mennesker.

• #44   27. nov 2009 Fabrizio T
    Du kunne os bare lade systemet leve dit liv... Men om få år når du vågner, så bliver det til sætningen "Welcome to the Matrix"...

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

#45   27. nov 2009 MR google: ja og en dag er Hello Kitty måske statsminister i Danmark... FFS vågn op lille ven...!

• #46   28. nov 2009 Fabrizio T
    Vågn op? Er det ik snare dig der skulle gøre det, før ordet frihed/liberty er en ting fra fortiden?
    Det ender med at der kommer udgangsforbud og at man bliver udstyret med den chip, som de arbejder hårdt på i USA... Så ved de altid hvor du er og hva du laver. Nice world right?

• #47   28. nov 2009 vi har bare hver vores mening. nææh, har det skam ikke hårdt. har bare set sider af politiet, som har gjort jeg ikke bryder mig om dem :)..

• #48   28. nov 2009 så hvis der engang er indbrud i dit hus eller der er en som bliver træt af at høre på dig og smadre dig, så kommer du ikke løbende til politiet..

tsk tsk alle er så pisse hårde lige indtil de selv har brug for politiet...

• #49   28. nov 2009 De stopper dem som ligner nogen der ser mistænkelige ud.

De stopper ikke invandrer faren i sin gamle berlingo med 2 børn på bagsæddet. De stopper alle de biler hvor der sidder 3x Muhammeder eller 3x Brianer - de har oftest benz i blodet og en eller andet T-hansen ting på deres dyt. Eller som minimum sløret deres 1.6 ved at pille mærket af ... Man ligger som man har redt.

De passer deres arbejde. Politiet har aldrig haft flere penge eller ansatte. De kan dog virke mindre synlige end nogen sinde - da alt drukner i papirarbejde og antiterror ... en af de mindste politiafdeliger er i dag den største. Man kan undres om det bygger på fornuftige argumenter eller en ubegrundet frygt ...

• #50   28. nov 2009 vi har sådan set haft indbrud i vores hus de sidste to år. og de hjælper alligevel ikke en skid at ringe til politiet, og der går flere timer inden de kommer ud til sådan noget alligevel.. den eneste grund til man indbretter det er sku pga de kan indberette det, så man kan få de skader betalt som indbruds tyvene har lavet..

• #51   28. nov 2009 og selvom du ikke bryder dig om dem, havde du alligevel brug for dem... tsk tsk..

• #52   28. nov 2009 forstår da godt de ville tjekke bilen. det ku jo være de fandt en grundt til at smide lortet i fængsel !!

• #53   29. nov 2009 man kan vel godt bruge dem selvom man ikke bryder sig om dem smiley jeg går os til tandlæge, selvom jeg ikke kan fordrage dem smiley

• #54   29. nov 2009 Tænk hvis de bare lod som ingen ting, så ville i også brokke jer!!
    Jeg kan godt forstå at der er nogle mennesker der bliver frustrerede, men der er RIGTIG mange af de ting politiet laver som borgerne ikke hører om eller lægger mærke til.

Og nej de kan ikke være alle steder på 10 min, de bliver nødt til at prioritere engang imellem.

• #55   30. nov 2009 Lol det kan du på ingen måde samligne.. Tandlægen er et valg du selv vælger at tage til..

politiet er sq en nødvændighed

"man kan vel godt bruge dem selvom man ikke bryder sig om dem"
    hvem har brug for fjender når man har en ven som dig..

• #56   30. nov 2009 jeg er ligeglad ,min holdning til dem kan du ikke rykke med. jeg bryder mig ikke om dem og sådan er det bare..

• #57   30. nov 2009 maja N: Jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke bryder dig om dem?
    Det er som om du bare er stædig, og ikke vil se det fra en anden siden end din egen.
    Jeg forstår godt at du måske er frustreret over den oplevelse du, din mor og din søster havde.
    Men ville du have det bedre hvis de blev afskaffet?

• #58   30. nov 2009 jeg kan bryder mig ikke om dem og det er mest de unge der enten er igang med praktik eller folk som lige kommer fra politiskolen, der har jeg bare haft nogle oplevelser som jeg ikke synes er okay, + den måde de nogen gange reagere over for folk. og der for bryder jeg mig ikke om dem. nej jeg synes det er fint, i kan lide dem og synes de gør deres job så godt så godt, og det er fint for mig, jeg kan bare ikke, lide dem, da jeg sådan set kun har set dem som magtliderlige svin. og sådan er min meningen og jeg synes jo det er ham der er snævner synet. for siger jo ikke jeg hader dem og aldrig vil bruge dem, for det kan man sku ikke undgå, men de skal ikke tale til mig som jeg er mindreværdig!

• #59   30. nov 2009 Selvfølgelig er dem som kommer ud af skolen mere pargrafryttere end dem som har været der i mange år..

jeg er også træt af små egocentrerede møgskøger som teer sig som forkælede møgunger, og hvis hele verden ikke lige drejer efter deres ønsker, ja så er det ordensmagten som er nogle magtliderlige svin...

tsk tsk..
    så må i sq pisse ned i ungdomshuset og leve i jeres eget lort..

• #60   30. nov 2009 Jeg respektere også din holdning, jeg synes bare at det med at du siger at du ikke kan li dem er lidt forkert. For det er deres arbejde du ikke kan lide.

Det med at folk siger at politiet går efter ALLE der er mørke i huden eller alle brian typerne bare fordi de ser sådan ud, og at politiet går efter dem fordi de ser sådan ud.
    De folk er som regel også dem der hidser sig op lige så snart de ser politiet.
    Så I skal nok ikke snakke alt for højt om at generalisere.

For der er mange forskellige typer betjente.

• #61   30. nov 2009 fint, hvad er problemet så anja. vi kan i det mindste sige, vi er enige om at væe uenige. men ham den anden klap hat der skriver, som sviner en til indirekte, synes jeg bare skal lukke. smiley
    vi lever da heldigvis i et land, hvor vi har lov til at ytre os..

• #62   30. nov 2009 Jeg synes heller ikke at det er nogen grund til at svine folk til fordi de siger deres mening,
    Det er også det jeg siger, Jeg kan godt se tingene fra andre sider end min egen.

Kommentér på:
politiet? mangel på politifolk?

Annonce