607 visninger
|
Oprettet:
protein? kreatin? {{forumTopicSubject}}
hejsa
jeg har et spørgsmål ang. om jeg har brug for protein, eller kreatin,,
jeg er for en uge siden begyndt at træne både styrke og fitness,
jeg er 182 cm høj, og vejer knap 90 kg,,
skal jeg tage noget af det overnævnte+
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 178
Protein er der kun behov for hvis du ikke får opfyldt din proteinbehov gennem din almindelige kost. Derfor skal du nok ind og se på hvad du indtager og om du indtager nok proteiner, hvis ikke; KAN du tage protein - men det ville være at foretrække at lave et kostændring og få det den vej igennem.
Når vi snakker kreatin er der mange der bruger det, og mange som ikke gør. Det er de færreste der ikke får opfyldt deres kreatinbehov, men det er bevist at ekstra-kreatin indtag kan have en positivvirkning på nogle mennesker. Her snakkes ikke om at man direkte tager muskelmasse på, men mere at man bliver udholdende. I dit tilfælde vil jeg sige nej til du skal bruge det, eftersom du virker rimelig grøn indenfor styrketrænings-feltet, så i starten skal du fokusere på kost og teknik. Og egentlig bare generelt få løftet nogle vægte.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 78 Svar: 319
er det ikke noget med jeg skal starte med at varme op, ( 5 min cykle eller løbe), også begynde på at træne biceps og bryst (3x12 metoden) også slutter jeg af med mave (100 x a 45 kg)
også løbe en halv time?
kan jeg så ikke tabe mig?
aug 2007
Du kan ikke gøre de to ting på samme tid nemlig.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 78 Svar: 319
jeg har fået af vide at jeg skulle varme op (5 min), også styrke træne, også løbe så jeg ikke msiter musklelmasse eller noget..
men jeg vil i første omgang tabe mig
aug 2007
Så vil jeg foreslå dig følgende:
- Fokusere på din kost(spis mindre end du forbrænder)
- Lav nogle hel krops øvelser, altså styrketræning(Squat, bænkpress, dødløft, chin/pull-ups)
- Dyrk en masse cardio, også kaldt motionstræning eller kredsløbstræning(cykel, løb, spinning, step)
protein? kreatin?